חיפוש

טיפים לשמירה על הסמארטפון

עצמו עיניים ונסו לתאר את החיים שלכם בלי סמארטפון. בלתי אפשרי, נכון?

הסמארטפון הוא חלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו ולכן חשוב לשמור עליו. יתרה מזאת – כל תקלה במכשיר מצריכה תיקון במקרה הטוב או קניית מכשיר חדש במקרה הרע. בכל מקרה מדובר בבזבוז של אנרגיה, זמן וכסף שאפשר למנוע באמצעים פשוטים יחסית. האלמנטים שעלולים לפגוע יותר מכל  ביותר באיכות של מכשיר הסמארטפון הם הסוללה, ווירוסים שחודרים אליו דרך תוכנות שונות ושברים במסך. לפניכם הטיפים של אנשי חברת מובילאב לשמירה על מכשיר הסמאטרפון מבעיות נפוצות בתחומים אלו.

מכשיר נייד

הסוללה

אנשי החברה טוענים שסוללות של סמארטפון יכולות להחזיק מעמד עד יומיים ללא הטענה (תלוי כמובן בתדירות השימוש ובסוג המכשיר), כך שאם הסוללה בסמארטפון שלכם נגמרת תוך פחות מחצי יום אתם בבעיה. בחברה סיפקו לנו את הטיפים הבאים שיכולים להקל עליהם:

  1. אל תחשפו את הסמארטפון שלכם לטמפרטורות גבוהות שיכולות לגרום לפיצוץ הסוללה, למשל אל תשאירו אותו באוטו או בקרבת מקורות חום. בחברה ממליצים לרכוש מגן מפני התחממות יתר שאותו ניתן להשיג במעבדות המקצועיות השונות.
  2. אל תגרמו למכשיר להיכבות שהסוללה התרוקנה. מצב זה יכול להביא לפריקה של הסוללה ולפגוע ביכולתה להיטען.
  3. הורידו את בהירות המסך לרמה הנמוכה ביותר האפשרית מבחינתכם. תאורת המסך נחשבת לאלמנט שגוזל את רוב העוצמה של הסוללה, כך שעמעומה יכול לחסוך באנרגיה של הסוללה.
  4. כבו את המכשיר או השאירו אותו במצב טיסה בזמן ההטענה. הטענה במצב כבוי או טיסה נעשית מהר יותר ומאריכה את חיי הסוללה. אמנם כולנו רוצים להיות זמינים כמה שיותר, אבל כדאי לבזבז כמה דקות על הטענה מאשר להיתקע יום שלם בלי סוללה.
  5. הטעינו את הסמארטפון שלכם אך ורק באמצעות מטען מקורי כדי למנוע נזקים לסוללה – נזקים שיכולים להיות בלתי הפיכים.

הווירוסים

אנשי החברה טוענים שווירוסים נכנסים למכשירי אייפון בצורה אחת – באמצעות אפליקציות שמורידים מאתרים לא מוכרים. לכן, הם ממליצים להוריד רק אפליקציות שנמצאות בחנויות של גוגל (למכשירי אנדרואיד) ושל אפל (למכשירי אייפון), להתקין תוכנת אנטי וירוס, לגבות את מכשיר האייפון באופן תקופתי וכמובן – לא לפתוח קבצים או הודעות ממקורות לא מוכרים.

המסך

נזקים במסך האייפון נחשבים לאחד הגורמים העיקריים שגורמים נזקים לסמארטפונים. לכן, אנשי המקצוע ממליצים לצמצם אותם באמצעות שני אלמנטים:

  • אביזרי מיגון – אביזרים שמצמצמים את הסיכון לפגיעה ובמקרה של פגיעה ממזערים את הנזק
  • מגני מסך– מגנים שבכוחם להגן על הסמארטפון שלכם משברים ושריטות.

עם זאת, מומלץ לרכוש כאלו שבאמת יעשו את העבודה וירככו את עוצמת הפגיעה במידת הצורך, כך שהפגיעה במסך תהיה מינימלית ככל הניתן. המצב האידיאלי הוא הגנה משולבת: מגן קשיח וחזק לגב הסמארטפון והגנה קדמית נוחה לשימוש.

אולי יעניין אותך גם