חיפוש

מהם לימודים מותאמים לחרדים

מהם לימודים מותאמים לחרדים

 

ככל שעוברות השנים אנחנו רואים שיותר ויותר חרדים בוחרים לרכוש השכלה, ובצדק! ההשכלה היא דרכנו בעולם להצליח, להבין איך עובדים הדברים ולמצוא לעצמנו נישה פרטית שבה נוכל לגדול ולהתפתח. אם ניקח, לדוגמה, את הנשים החרדיות, אנחנו נראה שלא מעט מהן אומנם היו רוצות לרכוש השכלה ולהיות בעלות תואר ראשון ושני, אך לא תמיד פשוט להן. נשים חרדיות שמגיעות למסגרות הלימוד השונות לא מוצאות את עצמן כי הן צריכות לשבת בכיתה אחת עם גברים והן למעשה יוצאות מהעולם המוגן והמוכר להן. זה מה שמוביל לכך שלא מעט מהנשים, אפילו אם עמוק בפנים הן חולמות להיות משכילות ומצליחות, בסופו של דבר מוותרות על החלום ולא לומדות. זה נשמע לכן מוכר כי גם אתן נשים חרדיות והייתן רוצות לרכוש השכלה? אם כך, כדאי שתדעו: היום יש לימודים שמותאמים לחרדים ולחרדיות, אז מה פתאום שתוותרו על ההזדמנות שלכן להצליח?

 

המיוחד בלימודים המותאמים לחרדים

 

כשמדברים על לימודים שמותאמים לחרדים מדברים על לימודים:

 

  • שנלמדים בכיתות מופרדות
  • שמועברים על ידי מרצים שמכירים את המגזר החרדי
  • שמדברים, מבחינת התכנים, עולם המושגים והדוגמאות, אל החרדים

 

אתן תוהות מהם היתרונות של לימודים כאלה? פשוט מאוד: להרגיש בנוח. זה אומר שאתן יכולות להיות בטוחות שבמסגרת לימודים כאלה הכול בנוי רק בשבילכן, מה שאומר שאתן לא תמצאו את עצמכן מבזבזות אנרגיות על דברים מסביב. לא תהיו מוטרדות משאלות של מוסר במהלך הלימודים ותוכלו פשוט להשקיע את כל כולכן בדבר שלשמו באתן: השכלה. להיות אישה חרדית משכילה זה אומר לא רק לראות את העולם אחרת, אלא זה גם אומר לשפר את המצב הכלכלי של המשפחה של כל אחת ואחת מכן. אין שום סיבה לוותר על ההזדמנות הזאת ובמיוחד לא בימינו – כאשר יש לימודים שמותאמים במיוחד לחרדים.

 

איפה כדאי ללמוד?

יש מספר מסגרות שבהן אתן יכולות למצוא את עצמכן וללמוד בתור נשים חרדיות אך לא בכל המקומות הללו תקבלו את הטוב ביותר. לכן ההמלצה שלנו היא לבדוק תחילה מה מציעים לכן, בין אם זה ברמת תחומי הלימודים השונים ובין אם זה ברמת האופן שבו לומדים. האם מדובר על מוסד לימודים שמיועד רק לחרדים? ויתרה מכך, האם יש במקום גם ספריה עשירה? האם יש מעבדות מחשבים שיכולות להקל עליכן את הלימודים עצמם? להיות אישה חרדית זה כבר מזמן לא אומר שעלינו להיות נשים ללא השכלה. לכן כל מה שנותר לכן לעשות זה לבחור את התחום שמעניין אתכן ללמוד, בין אם זה חינוך, הוראה או כל ענף אחר שבו תוכלו להשתלב. מיד עם תום הלימודים תקבלו גם עזרה ממוסד הלימודים במציאת העבודה הראשונה שלכן, מה שאומר שהחיים שלכן הולכים להשתנות לטובה בעזרת השכלה גבוהה. אני ממליצים בחום על חוי ארנפלד – לימודים למגזר החרדי.

לימודים

אולי יעניין אותך גם