חיפוש

איך לעשות שינוי בחיים ב2020?

לכולנו יש בעיות בחיים, אנו מתמודדים עם כשלונות, אסונות במשפחה, דיכאון, מחלות, כסף והרשימה עוד ארוכה. 2020 היא שנה נהדרת לשנות את כל זה, שכן יש לה משמעות סמלית לתחילת עשור חדש, שלא לדבר על הקונוטציות העיתדניות העולות אל מול שנה כה מתקדמת. אז איך כדאי להתחיל לעשות את השינוי המיוחל? במאמר הקרוב נראה לאן כדאי לפנות, ומהן הדרכים היעליות ביותר לשינוי בחיים ב2020.

 

מדיטציה

הדרך העתיקה הזו קיימת אמנם מעל ל-3,000 שנים אך הסגולות הרפואיות והפסיכולוגיות שלה נחשפות רק בשנים האחרונות על-ידי מחקר מדעי מערבי. אבל רגע אתם אומרים, זה לא שטויות הוליסטיות לא אמינות?. התשובה היא למרבה ההפתעה, לא. מחקרים מראים כי למדיטציה מסוגים מסוימים היכולת לשנות את הדרך בה המוח האנושי עובד ולהקל עליו במהלך החיים. אז כיצד זה נעשה, הדרך המוכרת ומומלצת ביותר היא מדיטצייה מסוג מיינדופלנס. 

 

מיינדפולנס

מיינדפולנס היא מדיטציה עתיקה שכל מהותה הוא תשומת לב אמיתית למתרחש בממלכה הפנימית שלכם. המתרגלים, מתחילים בתרגילים פשוטים של תשומת לב לנשימה, לקולות ובעצם לכל דבר שקורה בגוף. ככל שעובדים יותר על היכולת הזו, התרגלים מדווחים על ירידה ברמות הלחץ והחרדה. שכן, תשומת לב, מאפשרת להם להבין את הרגשות והמחשבות העולות בראשם ולהצליח להתנתק מהן. כמובן שקיימים רבדים רבים לתרגול זה, אך ניתן להבין אותם רק לאחר תרגול רב. הטכניקה מומלצת על ידי מאמרים שפורסמו בכתבי עת מדעיים ידועים כמו Science וב-APSARD. ניתן להתחיל בתרגילי מיינדופלנס על עם אפליקציות כמו – Headspace ו-Waking up אך קיימים גם קורסים ומתרגלים פרונטליים.

 

לעשות שינוי בעזרת מיינדפולנס

 

צרו רשימה

סדר גורר סדר. לא רק נקיון בבית, גם סדר בחיים יכול להוות השפעה עצומה על הבריאות הנפשית שלכם. אז כיצד ניצור סדר כזה, אחת הדרכים היעלות והפשוטות ביותר היא ליצור רשימה של דברים אותם אתם רוצים להשיג ב2020. את הרשימה תלו במקום הנראה לעין באופן תדיר, כך למעשה ההישגים שלכם והצרכים שלכם תמיד יעמדו לנגד עינכם. כמו כן, מומלץ לפרסם את הרשימה ברשתות החברתיות, שכן מכרים, קרובים ואף אנשים זרים לחלוטין, יכולים לעזור לכם להשיג את מה שתרצו. הצלחות ישפרו את מצב הרוח והבטחון שלכם וכך יעשו שינוי בחיים שלכם ב2020.

 

קואצ'ר

אם אתם צריכים תמיכה מתמדת, קואצ'ר היא הדרך היעילה ביותר להשיג תוצאות. קואצ'ר הוא אדם שמכיר דרכים רבות לשיפור החיים שלכם, בין אם דרך הדברים הרשומים לעיל או במגוון דרכים אחרות, קואצ'ר היא דרך נהדרת לעשות שינוי בחיים שלכם ב2020. הדבר הטוב ביותר בקואצ'ר היא העזרה הבלתי פוסקת, הוא יהיה אתכם כל צעד ושעל, כך תוכלו להפיק את המירב מכל שינוי שתעשו. אימון עם קואצ'ר יאפשר לכם תמונת מראה של החיים שלכם ודרכים מדויקות לשיפורם. שימו לב, כי קיימים שרלטנים רבים, לכן מומלץ לפנות לבדוק כל קואצ'ר בעמוד הפייסבוק שלו, והראות את ההמלצות עליו.

 

הגיע הזמן לשינוי

 

התחילו לכתוב

המחשבות שלנו לפעמים רצות, ולא ניתן לתפוס אותן, רעיונות, תחושות, פחדים וכו' המחשבות עולות לנו ונעלמות כהרף עין. כתיבה יכולה לעזור במיקוד המחשבה, התחושה או הפחד, באמצעות כתיבה תוכלו ליצור סדר במחשבות שלכם. כך, תדעו להצביע על מה אתם רוצים או צריכים, תוכלו לשפוך את העצב או הקושי שלכם על דף ובאופן זה תוכלו לשתף את המחשבה שלכם וגם לשמור אותה לעצמכם. כמו כן, תוכלו לחזור למחשבות מסויימות בצורה מסודרת. ידוע כי כתיבה משפרת את מצב הרוח. מומלץ לנסות לכתוב לפני השינה וללא חסכים, את כל העולה לראשכם, בלי התחלה אמצע או סוף, פשוט לכתוב.

 

עוד טיפים שיכולים לעזור בשינוי:

  1. שינוי התזונה – העזרו במאמר תוספי תזונה.
  2. התנהלות כלכלית חכמה – התחילו ללמוד על השקעות באמצעות המאמר מה עדיף – נדל"ן או שוק ההון?
  3. לחזק את הזוגיות – להפחית קצת בעבודה ולהשקיע במערכת היחסים הכי אינטימית שלנו. יכולים לקחת טיפול זוגי למשל.

 

לסיכום

שינוי הוא תמיד דבר קשה, במיוחד כשהשינוי החיים הפרטיים שלנו. אך שנוי הוא דבר מבורך, ללא שינוי לא היינו מגיעים למקום בו אנו נמצאים היום, היהודים היו נשארים באירופה, לא היינו מצילחים לנצל את החשמל ולא היינו יוצאים מתחומי כדור הארץ. לכן, כשיש צורך לשינוי, נסו לעשות אותו והשקיעה בו את מירב המאמצים שלכם. רק באמצעות שנוי יש התקדמות והתקדמות היא הדבר החשוב ביותר בחיים.

 

 

 

אולי יעניין אותך גם