חיפוש

מה גובה הפיצוי שאוכל לקבל בתביעת רשלנות רפואית בעבודה

תביעת רשלנות רפואית מוגשת כנגד רופא, או כנגד מוסג רפואי, שטיפלו במטופל מסוים, והטיפול שניתן או לחילופין העדר טיפול, גרם למטופל נזקים משמעותיים. ואולם במקרים מסוימים, ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית גם כנגד מקום עבודה, שלא דאג לעובד בו לטיפול, למרות שהיה ברור כי הטיפול הזה נחוץ לעובד, וכי העדר טיפול עלול לגרום לעובד נזקים קשים, בעיקר נזקים פיזיים. עם זאת, מהות התביעה כאמור לעיל הינה תביעת פיצויים בעקבות רשלנות רפואית והתוצאות שנגרמו בעקבותיה, בעיקר מבחינה פיזית אבל לא רק. מהן אמות המידה לקביעת פיצויים בעקבות תביעת רשלנות רפואית? כיצד ניתן לאמוד את גובה הפיצויים האפשרי בגין רשלנות רפואית? במי ניתן להסתייע בהגשת תביעה בגין רשלנות רפואית? כל התשובות בהמשך המאמר.

עורך דין פיצויים

אמות המידה לקביעת גובה הפיצויים

ככלל, קביעת גובה הפיצויים היא אחת המטלות היותר מורכבות שעל השופטים העוסקים בתחום תביעות הנזיקין  למלא. זאת, כיון שכמעט ולא ניתן למצוא שני תיקים ושתי תביעות בעקבות רשלנות כאמור, שהן זהות או אפילו דומות. לעניין הפיצויים, כל תובע הוא מקרה ייחודי, שלרוב לא ניתן ללמוד ממנו ולא ניתן להשליך ממנו על מקרים אחרים. קביעת הפיצויים עשויה להתבסס הן על חומרת הנזק שנגרם למטופל מצד אחד, והן בגין אבדן ההכנסה שלו בעקבות המצב החדש שנוצר לאחר הפעילות הרפואית הרשלנית לכאורה. בשורות הבאות נעסוק בדרכים לאומדן הנזקים וקביעת הפיצויים למטפל הסבל בגין טיפול רפואי רשלני

אמודן הנזק והערכת הפיצויים

בשורות דלעיל הוזכרה העובדה שאין שני מקרים זהים בכל הנוגע לקביעה של גובה הפיצויים בגין רשלנות רפואית. הערכת הפיצויים שעל המטפל שהתרשל (או החברה המבטחת אותו) לשלם, מתחלקת לשני חלקים: החלק הראשון הוא הערכת הנזקים שנגרמו למטופל בעקבות הטיפול הרשלני. הערכת נזקים כוללת את עלויות הטיפולים הנדרשים על מנת להשיב את המצב לקדמותו, ואת הפיצויים בגין עוגמת הנפש, הסבל והכאב שנגרמו או נגרמים למטופל בעקבות הטיפול הכושל.

החלק השני בהערכת הפיצויים, הוא אבדן ההכנסה הזמני או הקבוע של המטופל, בעקבות התוצאות השליליות של הטיפול. ככל שההכנסה הפוטנציאלית של המטופל היא גבוהה יותר, כך תביעת הפיצויים יכולה להסתכם בסכומים גבוהים יותר. עם זאת, אם למטופל יש הכנסה צנעה בלבד, תביעת הפיצויים תהיה בהתאם.

אם יש לך עניין בהגשת תביעה בגין רשלנות רפואית כנגד רופא או מוסד רפואי בעקבות טיפול רפואי רשלני, שניתן במזיד או בשגגה, וגרם לך או למי מבני המשפחה המצויים תחת חסותך נזקים משמעותיים, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע המיומנים של דוד פייל ושות' משרד עורכי דין, יסייעו לך וילוו אותך לאורך כל הדרך מרגע יצירת הקשר ועד להגשת התביעה והטיפול בה בדרך לקבלת הפיצויים.

כל הסיבות להגיש בקשה למחיקת חובות לפרטים לחץ כאן

אולי יעניין אותך גם