חיפוש

בנה את הדוד שלך בעצמך

מרבית הבתים והבניינים בישראל מצוידים בדוד מים, שמאפשר להם להשתמש במים חמים בכל זמן ביום ובכל עונות השנה.

את הדוד תוכלו לנסות ולהתקין בעצמכם, או באמצעות מתקין דודים מוסמך.

במידה ויש בידיכם כבר דוד חדש אתם רוצים להתקין אותו בעצמכם, כך תוכלו לעשות זאת.

 

התקנת דוד שמש

ראשית, יש לבחון מהו סוג הגג שיש בבית שלכם. במידה ומדובר בגג חשוף ושטוח (שמצוי לרוב בבניינים), ההתקנה תהיה קלה יותר ותתאפשר גם לאדם שאינו מיומן בתחום. במידה ומדובר בגג רעפים, הגישה לנקודת החיבור של דוד השמש בגג תהיה קשה יותר ופחות תתאים לאדם ללא ניסיון בהתקנת דודים.

בהתקנת דוד שמש יש להתחשב בנפח הדוד שלכם, ולהתאים את קולט השמש לנפח הרצוי. אחת הפעולות החשובות בהתקנה תהיה כיוונון קולט השמש לזווית הנכונה. על מנת לאפשר לקולט השמש לפעול ביעילות המרבית, חשוב להתקין אותו בזווית בה הוא יוכל לקלוט את אור השמש בצורה הטובה ביותר ולאורך כמה שיותר שעות ביממה.

בעת התקנת הדוד, חשוב לוודא שיש בידיכם גם את האביזרים הנלווים לדוד – מסנן אבנית, ברז ערבול ותרמוסטט.

 

התקנת דוד חשמל

את הדוד החשמלי ניתן להתקין כאשר הוא עומד, או כאשר הוא שוכב. האפשרות האופטימלית היא דוד עומד, שהוא בעל מנגנון חכם ומפותח יותר מדוד שוכב. בחלק העליון שלו נמצאים המים החמים, ובחלק התחתון המים הקרים. לעומתו, בדוד שוכב אין חלוקה כזאת – ולכן יידרש זמן רב יותר על מנת לחמם את המים.

בדוד החשמל יש חלק חשוב מאוד – הפלאנג'. הפלאנג' מורכב בחלק התחתון של הדוד, והוא מאכלס את הרכיבים החשמליים שאמונים על חימום המים שבדוד – גוף החימום, התרמוסטט (וסת הטמפרטורה) ומאיץ חום. רכיבים אלו יושבים בסוג של 'בריכה', ששומרת עליהם מנזקים חיצוניים שעלולים להיגרם להם.

 

התקנת הדוד באמצעות מתקין דודים מוסמך

אמנם יש לכם את האפשרות להתקין את הדוד בעצמכם, אך ההתקנה עשויה להיות מסובכת ומסורבלת (במיוחד אם בבית שלכם יש גג רעפים), וכן תצטרכו לבצע את ההתקנה בדיוק מירבי על מנת שהדוד יפעל כהלכה. התקנת דוד מומלצת באופן עצמאי רק אם יש לכם ניסיון בתחום, ואתם בטוחים במאת האחוזים שאתם יודעים כיצד להתעסק ברכיבים החשמליים שבדוד.

במידה ואינכם מעוניינים להסתבך ולקחת סיכון שייגרם נזק לא הכרחי לדוד, מומלץ לבצע את התיקון באמצעות מתקין דודים מוסמך ומקצועי. אדם שזוהי עבודתו היום יומית יודע להתעסק עם כל הרכיבים החשמליים, למצוא את הזווית הנכונה בדוד שמש בה הדוד יעבוד בצרוה האפקטיבית ביותר, וכן להתקין את הדוד בבטחה ובמקצועיות גם כאשר מדובר בנקודת גישה שאינה נוחה.

אמנם התקנת הדוד כרוכה בעלות של כמה אלפי שקלים, אך זוהי הצורה הבטוחה והאמינה ביותר להתקנת הדוד.

 

אנשי מקצוע

אולי יעניין אותך גם