חיפוש

האם כדאי להתקין דלתות פנים על מסילה?

דלתות פנים המותקנות על מסילה, הלא הן דלתות הזזה, צוברות פופולריות במהירות.

דלתות פנים אשר מותקנות על מסילה הן סגנון עיצובי חדש וצעיר.

אך יחד עם כל ההתלהבות מהייחודיות של הסגנון, נשאלת שאלה הכדאיות שלו.

כלומר, האם באמת כדאי להתקין דלתות פנים על מסילה? מה היתרונות של זה? מה החסרונות? במאמר זה נספק לכם את כל הפרטים, היתרונות והחסרונות, על

מנת לסייע לכם לענות על השאלה.

 

חיסכון במקום

היתרון הגדול והבולט ביותר של דלתות הזזה הוא החיסכון האדיר שלהן במקום. כאשר פותחים דלת פתיחה רגילה, כנף הדלת תופסת שטח לא מבוטל מחלל החדר. לעומת זאת, דלתות הזזה פשוט נבלעות בקיר, ובכך מפנות שטח נוסף בחדר. בשל החיסכון במקום, דלתות הזזה הן פתרון אידיאלי לחדרים קטנים וצפופים.

 

נעילה

דלתות הזזה אינן פועלות באותה דרך של דלתות פתיחה רגילות, ולכן גם צורת הנעילה שלהן היא שונה. לרוב, לא מתקינים מנעול בדלת הזזה, אלא מסתפקים בוו פשוט שיתפוס את הדלת, ולכן הן לא נמצאות בשימוש כדלתות כניסה. אם בכל זאת תרצו להתקין מנעול אמיתי על דלת הזזה, תצטרכו לקחת בחשבון את המחיר הגבוה, והמקצועיות של המתקין. התקנת מנעול לדלת הזזה תיעשה רק על ידי מתקין מקצועי המתמחה במנעולים מסוג זה. בשל כך, גם המחיר של התקנת המנעול יהיה גבוה יותר מזה של דלת רגילה.

 

אלרגיות

המנגנון של דלתות המותקנות על מסילה עובד בצורה כזאת שהדלת מחליקה על המסילה, ונכנסת לתוך כיס הממוקם בתוך הקיר. עם הזמן, אבק מצטבר בתוך הכיס, וקשה מאוד עד בלתי אפשרי לנקות אותו מתוך הכיס. בעת הפתיחה והסגירה של הדלת, אבק שהצטבר בכיס עלול להתפזר בחלל החדר. בשל כך, התקנת דלתות פנים על מסילה אינה מומלצת עבור אנשים בעלי אלרגיה לאבק.

 

עיצוב

דלתות הזזה איכותיות נחשבות ליוקרתיות יותר מדלתות פתיחה רגילות. המנגנון הייחודי, אפשרויות העיצוב הרבות, והעובדה שאינן נפוצות במיוחד, הופכות את דלתות ההזזה למרשימות הרבה יותר מדלתות רגילות. בפאן העיצובי, אין ספק שלדלתות פנים המותקנות על מסילה יש יתרון מובהק על פני כל דלת אחרת הקיימת בשוק.

 

מחיר

החיסרון הגדול של דלתות הזזה הוא המחיר הגבוה שלהן. המנגנון הייחודי הזה עולה לא מעט כסף. דלת הזזה בסיסית עולה כ- 2000 שקלים חדשים, והדלתות המעוצבות והיוקרתיות יותר עשויות להגיע ל- 5000 שקלים חדשים ויותר. לשם השוואה, דלת פנים שאינה דלת הזזה תעלה לכל היותר 2500 שקלים חדשים. אם תרצו להוסיף לדלת ההזזה גם מנעול מתאים, תצטרכו כמובן להיפרד מסכום כסף נוסף.

 

סיכום

לדלתות פנים המותקנות על מסילה יש יתרונות רבים. הסגנון הייחודי המרשים שלהן, יחד עם החיסכון במקום, הופכת אותן לבחירה עיצובית מעולה. עם זאת, יש לדלתות אלה גם חסרונות. בגלל המחיר הגבוה, והאבק שמצטבר בתוך הקיר, הן לא מתאימות לכולם. אם בכל זאת בחרתן להתקין את דלתות הפנים בביתכם על מסילה, הרי שעשיתם בחירה מעולה. ואם לא, ישנן דלתות פנים מצוינות המוצעות כיום למכירה.

 

שורה של דלתות

אולי יעניין אותך גם