חיפוש

האם מגיע לכל אחד החזר מיסים?

כל עובד במדינת ישראל מחויב לשלם מס הכנסה על הכנסתו. עם זאת, המדינה מעניקה גם הטבות מס לאזרחים עבור נסיבות חיים או מצבים מסוימים. חלק מהטבות מס אלו הן נקודות זיכוי במס, שמצמצמות את הסכום החייב במס מהמשכורת שלכם. במידה והנתונים שנמצאים בידי רשויות המס אינם מעודכנים, כך שכבר שילמתם סכום מס גבוה יותר מכפי שהייתם אמורים לשלם – תוכלו לקבל החזרי מס מהמדינה. איך עושים זאת, ואיך בודקים את זכאותכם להחזרי מס?

 

מהם החזרי מס?

כאמור, החזרי מס אלו הטבות מס שהמדינה מעניקה לאזרחים שזכאים לנקודות זיכוי במס.

חישוב תשלום המס מתבצע אחת לשנה, כך שבמידה ובמהלך השנה מתרחש שינוי כלשהו בחייכם, שעבורו תוכלו לקבל נקודות זיכוי במס – ניתן להגיש לרשויות המס בקשה להחזרי מס, עבור סכומי המס שאותם שילמתם במהלך השנה כאשר כבר הייתם זכאים לנקודות זיכוי במס.

אחד הנתונים המעניינים ביותר בקשר להחזרי מס, הוא שלמעלה ממחצית מהעובדים השכירים בישראל זכאים לקבל אותם! עובדים רבים כלל אינם מודעים לזכאותם, ולכן הכספים שמגיעים להם נותרים בקופת המדינה ומחכים לאיסוף.

 

אילו נסיבות ומצבים יוכלו לזכות אתכם בהחזרי מס?

ישנן מגוון רחב של נסיבות ומצבים שחייו של כל עובד, שיוכלו לזכות אותו בקבלת החזרי מס:

  • נסיבות משפחתיות: ניתן לקבלי החזרי מס בגין ילדים, משפחות חד הוריות, גירושין, הורים משלמי מזונות, ילדים בעלי צרכים מיוחדים ועוד.
  • נסיבות כלכליות: ניתן לקבל החזרי מס עבור מכירת דירה (מס שבח), בעלי משכנתא, פדיון קובלת גמל לפני המועד החוקי, קבלת קצבה חודשית ועוד.
  • נסיבות תעסוקתיות: ניתן לקבל החזרי מס בגין פיטורים, קבלת פיצויים, אבטלה, שינויים בגובה המשכורת, שנת שבתון, שכירים שעובדים מהבית, עובדים בחו"ל ועוד.

 

ניתן לראות שעובדים רבים יוכלו למצוא לפחות תחום אחד בו הם זכאים לנקודות זיכוי במס – וכך גם להחזרי מס רטרואקטיביים מהמדינה על הסכומים שהם כבר שילמו ללא צורך. אולי גם אתם זכאים?

 

כיצד תוכלו לבדוק את זכאותכם לקבלת החזרי מס מהמדינה?

על מנת לבדוק האם גם אתם זכאים לקבל החזרי מס, תוכלו להיכנס לאתר https://www.hagana.co.il ולבצע בדיקה פשוטה, מהירה וחינמית – שדרכה תוכלו לבדוק את זכאותכם. הבדיקה כוללת מילוי של מספר פרטים אישיים שלכם ופרטים על מהלך חייכם, כך שהמערכת תוכל לזהות האם אתם עומדים באחד או יותר מהפרמטרים שעליהם ניתן לקבל החזרי מס.

במידה ונמצאתם זכאים לקבל החזרי מס, תוכלו להגיש בקשה רשמית לרשויות המס (באופן עצמאי או בעזרתו של איש מקצוע מומחה). את הבקשה ניתן להגיש גם בצורה רטרואקטיבית, עד שש שנות מס אחורנית. הסכום הממוצע שמתקבל מהחזרי מס הוא כ- 8,000 ₪, לא חבל להשאיר אותם סתם כך בידי המדינה?

מחשבון, עט ומסמך של החזר מס

אולי יעניין אותך גם