חיפוש

החלקתי עם האופנוע בדרכי לעבודה – איך אני פועל מכאן!

תאונות אופנוע הן תאונות דרכים נפוצות שקורות מדי יום, במיוחד בחודשי החורף כאשר הכבישים חלקים והראייה לקויה.

אנשים הרוכבים לעבודתם על מנת לחסוך עמידה בפקקים, נפגעים בדרך.

כיצד יש לפעול כשמחליקים עם האופנוע בדרך לעבודה? על כך במאמר הבא.

 

כיצד החוק מתייחס לתאונת אופנוע בדרך לעבודה?

כל תאונת דרכים שקרתה בעבודה או בדרך אליה או בחזרה ממנה או במהלכה, מוגדרת על פי החוק כתאונת עבודה. לנפגע יש זכות לתבוע את הביטוח הלאומי כנפגע עבודה ואינו יכול לתבוע את ביטוח החובה על פי החוק של נפגעי תאונות הדרכים. למשל, תאונת דרכים של שליח על אופנוע היא תאונת עבודה לכל דבר. במידה ואותו שליח סיים לעבוד ורכב על אופנועו לעיסוקיו האישיים ולא לביתו, כלומר סטה מן הדרך, התאונה תיחשב כתאונת דרכים. במקרים יוצאי דופן כמו הסעת ילד למוסד הלימודי בדרך לעבודה או נסיעה לבית הכנסת, עדיין הסטייה אינה מהווה תאונת דרכים רגילה, אלא תאונת עבודה. לפיכך, החוק מתייחס לכל מקרה לגופו בין אם זוהי תאונת דרכים ובין אם זוהי תאונת עבודה.

 

הפעולות הראשונות שיש לעשות לאחר תאונת אופנוע

כאשר עוברים תאונת דרכים גם אם היא מוגדרת כתאונת עבודה יש לאסוף את כל הראיות מהתאונה. כלומר, לתעד את הפגיעות, זירת התאונה והנפגעים. במידה והפגיעה מאפשרת תיעוד יש לרשום את פרטי הנהגים המעורבים ולצלם את רישיון הנהיגה ,הרכב ופוליסות הביטוח. אם ישנם עדים במקום האירוע חשוב גם לצלם את הפרטים שלהם. התיעוד חשוב להגשת התביעה בביטוח הלאומי ובחברות הביטוח הפרטיות. על האופנוען להוכיח קשר ישיר בין נסיעתו למקום העבודה על מנת שהיא תיחשב ככזאת. גם אם האופנוען אינו זקוק לטיפול רפואי חשוב לנסוע סמוך למועד התאונה ולהיבדק במוסד רפואי כדי להוכיח את הקשר הסיבתי בין הפגיעות לתאונה. ייתכן גם שהאופנוען יקבל זעזוע מוח בהמשך או שיש לו פגיעות פנימיות. כדי לקבל טיפול רפואי בהמשך או לקבל טיפול בקופת החולים, האופנוען צריך לידע את המעסיק שלו על התאונה ולקבל ממנו טופס הפניה לטיפול רפואי. כלומר, העזרה הראשונה ניתנת בחינם גם אם עדיין העובד לא הוכר כנפגע עבודה. חשוב לשמור את כל המסמכים הרפואיים והקבלות לרבות סיכומים, הפניות, ציוד, תרופות, טיפולים אלטרנטיביים, נסיעות ועוד. לאחר קבלת הטיפול הראשוני יש לדווח למשטרה על התאונה ולקבל ממנה אישור, לדווח לביטוח על התאונה ולמעסיק. במידה והאופנוען פונה מהתאונה באמבולנס, ניתן לתבוע את ההוצאות מהביטוח הלאומי.

 

את מי ניתן לתבוע?

תביעת נפגעי עבודה מגישים לביטוח הלאומי שמפצה על אובדן כושר עבודה זמני או קבוע בהתאם לנזקים. במקביל ניתן לתבוע את חברת הביטוח הפרטית אך הפיצוי יתקזז עם התשלום של הביטוח הלאומי ולא יהיה כפול.

 

צדק ומשפט

אולי יעניין אותך גם