חיפוש

השוואת ביטוח נסיעות לחו"ל ומחירים

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא אחד הדברים החשובים ביותר שכל מי שמתעתד לנסוע לחו"ל חייב להצטייד בו מראש. זאת, אף על פי שהחוק איננו מחייב בהכרח כל נוסע להצטייד בביטוח כזה. ביטוח הנסיעות לחו"ל נועד לסייע לתייר בעת השהות שלו בחו"ל, לממן מגוון רחב של אירועים, בין אם רפואיים ובין אם אחרים העלולים להתרחש בעת השהות שלו בחו"ל. מהם התחומים אשר ביטוח נסיעות לחו"ל מכסה בדרך כלל? מהן העלויות של ביטוח נסיעות כאמור ואיך ניתן לבצע השוואה מושכלת בין הביטוחים השונים המוצעים לכל נוסע? בשורות הבאות נעסוק בנושא מורכב, שכל מי שמתעתד לנסוע לחו"ל חייב להכיר.

 

מה מכסה ביטוח נסיעות לחו"ל

התשובה הפשוטה והמדויקת ביותר לשאלה הזאת היא שביטוח נסיעות לחו"ל מכסה בדיוק את התחומים שאותם בחר המבוטח לכלול במסגרת העסקה שאותה קשר עם חברת הביטוח. עם זאת, בדרך כלל מקובל לכלול במסגרת עסקת ביטוח נסיעות לחו"ל את הביטוחים להלן: ביטוח רפואי סטנדרטי, הכולל טיפולים רפואיים שונים וכן אשפוז בבתי חולים מקומיים בחו"ל. בנוסף, קיימת האופציה במקרה הצורך להטסת המטופל להמשך הטיפול בישראל. בנוסף, יכול המבוטח לרכוש גם ביטוח כנגד אבדן או גנבה של רכוש וציוד, כולל גם גנבה של כלל הכבודה שלו במהלך השהייה בחו"ל. ישנן פוליסות המאפשרות למבוטח לקבל החזר וסיוע כספי מיידי ואילו סוגים אחרים מחזירים כספים למבוטח אך ורק לאחר שחזר לישראל והגיש תביעה לחברת הביטוח, בהתאם לפוליסה שאותה רכש.

ביטוחי נסיעות מקיפים יותר נועדו לתרמילאים או לתיירים האמורים להגיע למקומות שבהם הסיכון גבוה יחסית. אנשי עסקים הנוסעים לחו"ל באופן קבוע, או כאלה שבצעו מה שקרוי רילוקיישן, מבוטחים בדרך כלל בביטוחים מקיפים ויסודיים יותר. זאת, לאור הסיכון המשמעותי שהם נוטלים על עצמם בעצם השהייה הארוכה בחו"ל.

 

מטוס

 

עלויות ביטוח נסיעות לחו"ל

אחד המאפיינים הבולטים בתחום ביטוח הנסיעות לחו"ל הינו המגוון הרחב של אמות מידה לבחינת הביטוח, כאשר כל חברה מציעה אמות מידה שונות לבחינת הפוליסה. עם זאת, בתחילת שנת 2017 נקבעו אמות מידה סטנדרטיות להסדרת הנושא. אמות המידה כאמור מאפשרות בחינה מושכלת יותר של ההצעות השונות. באופן עקרוני, ככל שהכיסוי הביטוחי הוא רחב יותר, כך תהיינה עלויות הביטוח גבוהות יותר. עלות ביטוח בסיסי לנסיעות לחו"ל עשויה לעמוד על תעריף של עשרה עד חמישה עשר שקלים ליום והתוספות השונות יכולות להעלות את התעריף בעשרות ואף במאות אחוזים. ההמלצה כאן היא להגדיר מהם הפרמטרים החשובים למי שעבורו נעשה  הביטוח, ורק לאחר מכן לבדוק את התעריפים בהתאם להצעות של החברות השונות. בנוסף, חשוב לבדוק האם לחברה המבטחת יש מוקד שניתן לפנות אליו במקרים של מצוקה, ומהו התהליך במקרה שבו יתעורר הצורך בהגשת תביעה לחברת הביטוח. שכן מעבר לעלויות הביטוח, הנושא החשוב ביותר הוא השירות שאותו מעניקה החברה המבטחת ומהירות התגובה שלה כשמתעורר הצורך בכך.

אולי יעניין אותך גם