חיפוש

אני מעוניין להגיש תביעת נזיקין – איך נגשים לזה?

תביעת נזיקין היא תביעה שמגישים על נזק רכוש או נזק גוף שנגרם לאדם מסוים בשל מעשה או התרשלות של אדם אחר. על מנת להצליח בתביעת נזיקין, יש לבצע שני מעשים חשובים: להוכיח את החובה של הנתבע לעשות מעשה מסוים ולהוכיח את גודל הנזק שנגרם לניזוק מהפרת חובה זו.

על מנת להוכיח את העקרונות הללו, יש להיעזר בחוות דעת מומחה כגון חוות דעת רפואית, חוות דעת של מהנדס, חוות דעת של רואה חשבון ועוד. במאמר זה נעניק לכם מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם בתהליך הגשת תביעת נזיקין.

 

מקרים בהם יש להגיש תביעת נזיקין

תביעות נזיקין מגיעות מאירועים שמתרחשים בחיי היום יום שלנו וגורמים לנו לנזקים. להלן מס' דוגמאות למקרים יומיומיים שרצוי להגיש עליהן תביעת נזיקין:

  1. חבלה במקום ציבורי: כאשר אדם נחבל במקום ציבורי, עליו להגיש תביעת נזיקין מול הרשות הציבורית, המועצה האזורית או קבלן העבודות שביצע עבודות פרטיות במקום.
  2. רשלנות רפואית: כאשר אדם נפגע כתוצאה מרשלנות רפואית של צוות הרופאים שטיפל בו, עליו להגיש תביעת נזיקין מול בית החולים והצוות שטיפל בנפגע.
  3. תאונת עבודה: אדם שנפגע באופן פיזי או נפשי בדרך או בזמן העבודה זכאי לפיצויים וזכויות שונות מהמוסד לביטוח לאומי, מהמעסיק ומהביטוח האישי שלו.
  4. תביעת נזיקין במשפחה: ניתן להגיש תביעת נזיקין על סרבנות גט, לשון הרע, אלימות במשפחה ועוד.

 

איזה עורך דין להעסיק לתביעת נזיקין?

כאשר אתם מעוניינים להגיש תביעת נזיקין, עליכם להעסיק עורך דין מתאים שייצג אתכם. חשוב מאוד לבחור בעורך דין מקצועי ומומחה שבקיא בדיני נזיקין וטיפל בתיקים דומים בעבר. מומלץ לשוחח עם אנשים שהעסיקו את עורך דין זה בעבר וללמוד על מקצועיותו.

 

מומלץ להיעזר בחוות דעת מומחה לדוגמא: חוות דעת רפואית

כאשר מגישים תביעת נזיקין, מומלץ להיעזר בחוות דעת משפטית מקצועית. חוות דעת זו ניתנת על ידי מומחה מקצועי בתחומו לרבות: רופא, רואה חשבון, משפטן, כלכלן ועוד. חוות הדעת משמשת ככלי חיוני במשפט ומספקת סימוכין לטיעונים של התובע.

כאשר אתם בוחרים אדם שיכתוב לכם חוות דעת משפטית עליכם לוודא שהוא מוסמך לעסוק בתחום שבו נדרשת חוות הדעת, שהוא עוסק בתחום זה ושיש לו ניסיון רב. כמו כן, עליכם לוודא שהאדם הופיע בער בבתי משפט למתן עדות ושהוא כתב חוות דעת דומות בעבר.

לדוגמא, כאשר מתעורר צורך בחוות דעת רפואית, חשוב להיעזר ברופא מסומך ומנוסה בתת ההתמחות שבה התביעה עוסקת. לדוגמא, אם מדובר בפגיעה נפשית, יש לקבל חוות דעת מרופא מומחה בתחום הפסיכיאטריה ולעומת זאת כאשר מדובר בפגיעה נוירולוגית, יש לקבל חוות דעת מרופא מומחה בתחום הנוירולוגיה.

מעוניינים להגיש תביעת נזיקין וזקוקים לחוות דעת רפואית מקצועית? צרו קשר עם פורום רופאים.

 

פטיש בצבע זהב

אולי יעניין אותך גם