חיפוש

מהם יהלומי מעבדה

אחת הבעיות היותר אקוטיות הניצבת בפניו של מי שבא לרכוש טבעות אירוסין, תליום, ענק יהלומים או תכשיטים שונים המכילים יהלומים כולם או חלקם, היא כיצד לזהות בקלות ובמהירות האם היהלום שנרכש הוא יהלום אמיתי, או שמדובר בהונאה ומה שנמצאים על הטבעת, נראים כיהלומים ואפילו מרגישים כמו יהלומים אינם אלא יהלומי מעבדה זולים יחסית, וכאלה שבהינתן מצבים מסוימים, יכולים פשוט להישבר. בשורות הבאות נעסוק בהבדלים העיקריים בין יהלומי מעבדה ליהלומים רגילים, איך ניתן להבדיל בין שני הסוגים ולדעת מהם יהלומי מעבדה ומהם יהלומים רגילים והיכן ניתן לרכוש טבעת אירוסין או תכשיטים אחרים, המכילים יהלומים אמיתיים ואיכותיים.

אבן יוקרתית

יהלומי מעבדה וממה הם עשויים

יהלומי מעבדה, כשמם כן הם, יהלומים שיוצרו בתנאי מעבדה ומדמים באופן הקרוב ביותר האפשרי יהלומים אמיתיים. החומר שממנו עשויים יהלומי המעבדה כאמור הוא בחלק ניכר מהמקרים קוורץ – מינרל הנמצא בשפע על פני כדור הארץ ונחשב למינרל השני בתפוצתו על פני האדמה. הקוורץ הוא גבישי. ובטיפול נכון ועיצוב מקצועי הוא יכול לקבל מרקם דומה לזה של יהלום אמיתי. ואכן, בעת החדשה נמצא מי שניצל את הדמיון הזה וייצר יהלומי מעבדה, שבמבט ראשון נראה כאילו אין בינם לבין יהלומים אמיתיים כל הבדל. ואולם הבדלים בין המינרלים השונים קיימים, והשורות הבאות נצביע על כמה דרכים פשוטות לזיהוי יהלומי מעבדה.

כיצד מזהים יהלומי מעבדה

זיהוי יהלומי מעבדה יכול להתבצע בכמה שיטות, כאשר השימוש בחלקן עלול לגרום נזק ליהלום המעבדה. שיאה אחת מהסוג הזה הינה חימום היהלום בעזרת מצית לטמפרטורה גבוהה, והשלכה שלו לתוך מים קרים. יהלום מעבדה יתפוצץ מייד לכשיגע במים. יהלום אמיתי, שהוא חזק מאד ומוליך חום מעולה, יישאר ללא פגע. שיטות נוספות אפשריות לזיהוי יהלומי מעבדה מקוורץ או מחומרים גבישיים אחרים, הם שקילה של היהלום, ובדיקת הקצות שלו. יהלום מעבדה הוא בעל קצוות קהות, בניגוד ליהלום אמיתי שלא ניתן ללטש ולשייף את הקצוות שלו. בנוסף, יהלום מעבדה שוקל הרבה פחות מהיהלום אמיתי באותו סדר גודל. מעבר לשיטות שהוזכרו כאן, יש שיטות אחרות המבוססות על ידע ויכולת מקצועית, כגון ספירת מספר הקצוות, הזווית בין הפאות ובדיקת המוליכות החשמלית. ואולם אלה הן שיטות מקצועיות יותר, שלא ניתנות ליישום במצב רגיל.

אם יש לך עניין ברכישת טבעות יהלום לאירוסין המכילות יהלומים אמיתיים ולא יהלומי מעבדה, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כעת ואנשי המקצוע המיומנים של דיימונד פקטורי (DIAMONDFACTORY) יחזרו אליך בהקדם. הם יסייעו לך בהתאמה ובחירה של טבעת אירוסין איכותית ויוקרתית, בהתאמה לדרישות וליכולות הכספיות שלך ובסוג התכשיט שבו יש לך עניין. המוצרים שלנו נמנים עם האיכותיים ביותר, ומפוקחים על ידי יהלומן מוסמך שיכול לאשר את אופי היהלום בטבעת ואת המחיר שלה, הנובע בהכרח ממנו.

מעוניינים להמשיך לקרוא על ממה ילדים הכי נהנים? לחצו כאן

אולי יעניין אותך גם