חיפוש

4  מתנות ששווה להעניק ולשפר את מצב הרוח – זה ישתלם לכם

בני אדם נוטים  למצבי רוח כחלק מהתמודדות יומית עם קשיים בעבודה, בבית, בזוגיות, בחוסר מעש ועוד.

בדרך כלל רבים מאיתנו נוטים לאכול יותר כשהם מושפעים רגשית או לא לאכול כלל, השינה נפגעת ואנו מוטרדים ודואגים.

אפשר לטפל בכך באמצעות 4 מתנות שנעניק לעצמנו באופן קבוע – על כך במאמר הבא.

 

1 – להימנע מהדחקה של כעסים

אדם שמתעורר בבוקר לא יודע כיצד היום שלו ייגמר. מספיק שהבוס יגיד לו משהו לא במקום או שיריב עם בן או בת הזוג. אדם החווה מבחינתו כישלונות משפיע על מצב הרוח מכיוון שהוא רואה את הדברים באופן שלילי. הפגיעה בנפש משפיעה על התפקוד במשך היום ולעיתים היא מתמשכת. לפיכך, ישנם אנשים שמדחיקים את הכעסים שלהם ומחמירים את התופעה. ההדחקה מערערת יותר את המצב הנפשי ומשפיעה על תגובות פיזיות, עצבנות ודיכאון. אחת המתנות שאנו יכולים לתת לעצמינו היא טיפול פסיכולוגי קבוע שיסייע להוציא את הכעסים, למצוא דרכים להתמודד איתם ולשפר את מצב הרוח. מידע על טיפולים פסיכולוגיים ניתן למצוא באתר alhasapa.co.il.

 

2 – לתרום ולעזור לאחרים

מצב רוח רע מחוסר מעש או חוסר יכולת ליצור קשרים חברתיים גורם לדיכאון. על מנת להגיע לסיפוק במצבים כאלו היא לתרום לאחרים. כאשר עוסקים בפעילות התנדבותית לאנשים במצבים יותר גרועים מקבלים פרופורציה על החיים ומגיעים לסיפוק שגורם לעלייה במצב הרוח ולחשיבה חיובית. העידוד של האחרים מעודד גם את עצמינו ומעצים את היציבות הנפשית. כך מחוברים יותר לסביבה, יוצרים קשרים חברתיים ומחדשים את האנרגיות בגוף.

 

3 – לשחק, לצחוק ולחבק

שאלתם את עצמכם פעם מדוע לילדים קטנים יש מצב רוח טוב יותר משל מבוגרים? הסיבה לכך היא פורקן. ילדים משחקים, צוחקים ומחבקים אחד את השני. כמבוגרים יש לנו יותר דאגות ופחות זמן לשחק. תוכלו להעניק לעצמיכם מתנה ולשחק במשחקי קופסא, להירגע עם ספר טוב, להיפגש עם חברים שעושים לכם טוב, ליהנות ממופעי בידור, לצחוק יותר וליהנות לפחות פעם או פעמיים בשבוע בצורה קבועה. כל אלו ישפרו באופן ניכר את מצב הרוח שלכם. מחקרים שונים אף גילו שחיבוקים מאחרים מסייעים לחיזוק הביטחון העצמי ולמצב הרוח, כך שגם זוהי מתנה שכדאי לסגל.

 

4 – להתמקד בדברים הטובים

כאשר מבינים מהם הדברים שמשמחים אותנו מוצאים שישנם יותר דברים כאלו מאשר מה שגורם לנו לתחושות לא טובות. המתנה הבאה תהיה רשימה בה תרשמו מה שעושה לכם טוב, ממה אתם מרוצים, מה מספק אתכם ומה מניע אתכם. הרשימה הזו צריכה להיות זמינה ביום של מצב רוח רע על מנת שתכניס אתכם לפרופורציות הנכונות. לסיכום, בין אם תסתייעו בטיפול פסיכולוגי או בין אם תסייעו לעצמיכם, מצב הרוח יכול להשתפר עם שינויים התנהגותיים וחשיבתיים קטנים.

 

שי ארוז

אולי יעניין אותך גם