חיפוש

מה זה ניקיון צואת יונים ואיך עושים זאת

היונים נחשבות בתרבות הכללית לציפורים טובות לב ואיכותיות. היונה מביאה את השלום, והיונה יכולה גם להביא דברי דואר ממקום למקום. עובדה ידועה נוספת על יונים, היא שהיונים חיים בזוגיות לאורך כל החיים שלהן, ואינן ממחליפות בני זוג. אבל מנגד, יש עובדות שרבים אינם יודעים ולא נתקלו בהן מעולם. היונים הן ציפורים שעלולות לגרום נזקים חמורים בבניינים משותפים ובבתים פרטיים. היונים הן ציפורים שקשה מאד להרחיק אותן ויש לנקוט אמצעים מיוחדים על מנת להשיג את המטרה. אילו בעיות מתעוררות בבניינים שבנם מקנן מספר גדול של יונים? מה זה ניקיון צואת יונים ואיך עושים זאת? בשורות הבאות הרחיב את היריעה על הצד השני של יונת השלום.

יונים מקננות והבעיות שהן גורמות

כאמור, רק מי שנתקל בבעייתיות של יונים מקננות, יכול להבין את עוצמת הבעיה. יונים שמקננות בבניין מסוים, מביאות איתן שלושה דברים, שכל אחד מהם הוא מפגע בפני עצמו. הדבר הראשון הוא כינים. ואכן, היונים הן נשאיות ידועות של כינים, שלא לדבר על קרציות ופרעושים. במקום שבו מקנן מספר רב של יונים, יימצאו קרוב לוודאי כל אלה כאחד. הנפגעים העיקריים הם כלל הדיירים בבניין, ועל אחת כמה וכמה דיירים שיש להם כלב או חית מחמד אחרת. הבעיה השנייה של יונים הינה הרעש האדיר שהן מקימות. הנהמות של היונים נשמעות נחמד בסרטים, אבל נהמה של עשרות ולעיתים מאות יונים, הינה פשוט צעקה בלתי נגמרת. ואילו הבעיה השלישית היא בעיית הלשלשת – צואת יונים הנמצאת בכל מקום. צואה בכניסה, צואה במגרש החניה וצואה על כלל המכוניות. מעבר לריח הלא נעים, צואה כזאת גורמת נזק אדיר. החומציות הרבה שלה גורמת נזק בלתי הפיך לצבע של המכוניות, וגורמת לה להידבק לרצפה בצורה בלתי ניתנת להסרה.

מה ניתן לעשות כנגד צואת יונים

הדבר הראשון, ועוד לפני במבצעים ניקוי צואת יונים, הוא לבצע הרחקת יונים. אף שהדבר נשמע פשוט, הוא איננו כזה כלל ועיקר. גם ניסיונות לפרק את הקינים שלהם ואפילו ניסיונות לשבור את הביצים שלהן לא יצלחו. יעברו ימים, או אפילו שבועות, והיונים יחזרו שוב, לאותו מקום ולאותן פינות. היונים נאמנות למקום ולא בנקל יעזבו בניין שבו הן נוהגות לקנן במשך שנים. הן יבנו שוב את הקן שלהן וכל המעגל יתחיל מההתחלה. ואולם יש פתרון – הדבר הנכון הוא להביא בעל מקצוע המומחה בהרחקת יונים. הוא ינקוט בכל האמצעים שיסייעו להרחיק את היונים ולמנוע מהן לשוב לבניין. זאת, תוך ניסיון להימנע ככל האפשר מפגיעה בהן. רק בשלב הבא יתבצע ניקיון יסודי של צואת היונים. גם הניקיון הזה צריך להתבצע על ידי בעלי מקצוע, שיסירו את הצואה גם מהנקודות הקשות ביותר וישחררו את הדיירים מאחד המפגעים הפחות מוכרים והיותר מסריחים שקיימים.

להלן מאמר נוסף בנושא – במקרה של מעבר דירה האם מומלץ לבצע ניקוי ספות למעבר למאמר המלא כנסו לפה.

אולי יעניין אותך גם