חיפוש

סוגי שמשיות שחשוב להכיר

השימוש בשיטות הצללה הולכות ונעשות פופולאריות יותר ויותר, בעיקר בימי הקיץ, כשהשמש יוקדת.

השמשיות למיניהן, תופסות חלק ניכר גם בגינת הבית וגם מחוצה לו – בחופי הים, בפארקים ובכלל, בשטחים פתוחים.

מלבד המחסה שהן מעניקות, השמשיות מוסיפות יופי ואף סגנון מיוחד למקום בו הן נמצאות.

 

הבדלים בין שמשיות

ככלל, קיימים שונים של שמשיות, אשר מיוצרות בגדלים ובצורות שונות. מלבד השמשיות במראה הסטנדרטי, ישנן כאלה בעלות צורה מלבנית, אליפסה, מוארכת או קצרה. בנוסף, ישנן שמשיות אשר מספקות מחסה למספר גדול של אנשים, בעוד שאחרות מספקות מחסה רק למספר קטן. כמו כן, מיקום העמוד התומך בשמשיה עשוי להיות שונה בין סוגי השמשיות.

 

סוגי שמשיות

כיום ניתן למצוא מגוון די גדול של שמשיות אשר מיועדות למרפסת הבית או לגינה. ניתן לפרט כמה מהסוגים הקיימים:

  1. שמשיית עם בסיס בטון, אשר מקבע אותה לקרקע הודות לכובד שלו. הקיבוע מתבצע ע"י הנחת הבסיס על הקרקע או בתוך בור מעט עמוק שאמור להחזיק אותו היטב.
  2. שמשייה משונעת – כוללת גלגלים בבסיסה, אשר מאפשרים להעביר את השמשייה ממקום למקום.
  3. שמשיית צד – כוללת מוט היוצא מהבסיס ומחולק לשניים בצורה של זווית ישרה במקנה יציבות לשמשייה.
  4. שמשיית שולחן – בד"כ נמכרת יחד עם שולחן אשר אליו היא אמורה להתחבר. במרכזו של השולחן קיים חור דרכו מוכנס מוט השמשייה. סוג שמשייה זה מתאים מאוד למי שנוהג לאכול לעיתים קרובות סביב שולחן, בגינה או בחצר הבית.

 

איך לבחור את גודל השמשייה

ככלל, מלבד העיצוב אשר עשוי להיות שונה משמשייה לשמשייה, קיימים הבדלים גם בגודלן. הגדלים של השמשיות המוצעות נעים בין 3 ל 5 מטרים. בבואכם לבחור שמשייה המתאימה לשימושיכם, כדאי לקחת בחשבון כמה פרמטרים, על מנת לבחור את הגודל המתאים. באופן כללי, מומלץ לבחור בשמשייה המותאמת  להיקף המרפסת או הגינה בה אמורים למקם אותה. כמו כן, יש לקחת בחשבון גם את כמות האנשים אשר אמורים לשבת מתחת לשמשייה:  האם מיועדת לבני המשפחה בלבד או האם גם לאורחים המגיעים בדרך כלל.

 

לסיכום

בשונה משמשיית חוף, אשר בדרך כלל נמכרת במחיר זול ואף נהוג להחליפה בתדירות גבוהה יחסית, שמשייה המיועדת לגינה או לחצר הבית אמורה להוות פתרון הצללה קבוע ולאורך כל השנה. היא גם בדרך כלל תהיה מעוצבת וגדולה יותר משמשיית חוף ואף עשויה מחומרים איכותיים יותר. לפיכך, גם מחירה יהיה בדרך כלל יקר יותר.

כיום, קיימים כמה סוגי שמשיות אשר ניתן למקם בגינת הבית או בחצר. חלקן פשוטות יחסית וחלקן מעוצבות בצורות ובגדלים שונים.

בבחירת שמשייה מתאימה, מומלץ לשים את הדגש על טיב וחוזק המוט והבסיס שלה – מאחר והם אמורים להחזיק אותה ובנוסף גם כדאי למדוד את היקף המקום בו היא אמורה להיות, על מנת לבחור שמשייה בגודל מתאים.

 

מיטות שיזוף

אולי יעניין אותך גם