חיפוש

מהו סוד ההצלחה של דיאטת 8/16

נגיף הקורונה השאיר אותנו בבית בלי חדרי כושר ועם הרבה זמן פנוי לבשל ולאכול, ישראלים רבים מדווחים על עלייה במשקל בעקבות הסגרים.

אז מה עושים? דיאטה! ועדיף שהיא תהיה קלה.

 

מהי דיאטת 8/16

בדיאטת 8/16 צמים. מחלקים את שעות היממה ל- 8 שעות אכילה ו- 16 שעות צום רצופות.

 

מה אוכלים?

דיאטה 8/16 מאפשרת לאכול כל דבר שרוצים ב- 8 שעות רצופות במהלך היום ולצום לחלוטין (אפשר לשתות מים או תה ללא סוכר) ב- 16 שעות הנותרות, הכיף האמתי ששעות השינה שלנו נכללות בתוך 16 שעות הצום, כך שאדם שישן 7 שעות יצטרך לצום 9 שעות בלבד. ישנם מספר אפשרויות לחלוקת זמני הארוחה וכולם לגיטימיים כל עוד שומרים על רצף בשעות הצום והאכילה. אנשים של בוקר יעדיפו לאכול בשעות הבוקר, כלומר בין 10 בבוקר ל- 6 בערב. אנשים של לילה שקמים מאוחר, בדרך כלל, יעדיפו להתחיל לאכול בשעה 1 בצהרים ולגמור את הרצף האכילה ב- 9 בערב. כל אחד יכול לבחור את הרצף שמתאים לו לפי סדר היום שלו.

 

דיאטה קלה

בדיאטה 8/16 לא צריך לספור קלוריות, לאכול במסורה או להתעסק עם אוכל כל היום. פשוט לא אוכלים בפרקי זמן מוגדרים וקבועים וזהו. הגוף לומד לקחת את הקלוריות החסרות לו מהשומנים שנמצאים כבר בגוף ומפרק אותם לאנרגיה. ככה פשוט.

 

תוצאות מהירות

אם שומרים על רצף כראוי, משלבים קצת ספורט ולא מתפרעים בשעות האכילה – אפשר לראות את תוצאות הדיאטה כבר בשבועיים הראשונים להתחלתה.

 

ספורט ודיאטת 8/16

אפשר להתאמן ולעשות ספורט גם בזמני הצום, יש אנשים שיעדיפו לבצע את הספורט בסיום הצום היומי ולאחריו לאכול ארוחה. אנשים שמתאמנים בשילוב דיאטת 8/16 מתארים שיש להם כוח גופני רב יותר והגוף לא כבד כמו שהיה בעבר זאת מכיוון שהגוף לא כבד כמו אחרי ארוחה. יש לציין שאנשים שמתעמלים באופן קבוע צריכים להשלים בשעות האוכל את צריכת החלבונים היומית.

 

 למי זה מתאים?

לכל אדם, גבר או אישה המעוניינים להרזות. עם זאת, מכיוון שהדיאטה עדיין בשלבי מחקר רצוי שנשים בגיל הפוריות, בהריון או מניקות לא יעשו את הדיאטה הזו. בנוסף, היא נמצאה פחות יעילה לנשים ומתאימה יותר לגברים. בכל מקרה כל דיאטה ושינוי בתפריט צריכה להיות אחרי התייעצות עם רופא.

 

לסיכום

אחרי אכילה ממושכת במהלך הסגרים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, ושהיה בבית ללא אפשרות להתעמל בחדר כושר – ישראלים רבים מדווחים על עלייה במשקל. דיאטה מהירה, קלה, שנותנת הרגשת קלילות היא דיאטת 8/16, בה אוכלים במשך 8 שעות רצופות וצמים ב- 16 שעות הנותרות במהלך היממה. יש להתייעץ עם רופא לפני התחלת הדיאטה והיא פחות מתאימה לנשים בגיל הפוריות.

 

אישה רזה

אולי יעניין אותך גם