חיפוש

אובדן כושר עבודה – מה עושים?

מאות ישראלים מאבדים את כושר העבודה מדי יום, בין אם מדובר על פגיעות בעבודה ובין אם מדובר על פציעות ומחלות. המאמר יפרט מה עושים במקרה של אובדן כושר עבודה.

 

מהו אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה הוא פגיעה בכושר ההשתכרות ואי היכולת של הנפגעים להמשיך לכלכל את עצמם ואת בני ביתם בעקבות הנזקים שנגרמו להם. כלומר, נוצר מצב חדש בו האדם אינו יכול להמשיך לעבוד או שיכול לעבוד רק באופן חלקי.

אובדן כושר עבודה יכול להיות זמני או לצמיתות, דבר הפוגע בכושר ההשתכרות אליו היה רגיל. לשם כך אנשים רבים מבוטחים בפוליסות של אובדן כושר עבודה בביטוחים פרטיים או בביטוחים דרך העבודה ויכולים לתבוע פיצוי עבור הנזקים.

 

מה עושים כשמאבדים את כושר העבודה?

על מנת לקבל פיצוי עבור אובדן כושר עבודה יש להגיש תביעה לחברת הביטוח ולביטוח הלאומי בהתאם לאופי ולמקום הפגיעה. למשל, אם מדובר על אובדן כושר עבודה כתוצאה מתאונת עבודה הכוללת גם פגיעה בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, יש לתבוע את הביטוח הלאומי. במקרה של נכות כתוצאה מאובדן כושר עבודה יש להגיש תביעה לקרן הפנסיה, לתביעת ביטוח החיים ולביטוח תאונות אישיות.

מאחר וחברות הביטוח לא ממהרות לשלם את הפיצוי או אינן משלמות את הפיצוי הראוי, מומלץ להגיש את התביעה באמצעות עו"ד אובדן כושר עבודה המנוסה בתביעות מסוג זה, בקיא ומכיר את ההתנהלות מול חברות הביטוח. גם אנשים התובעים את הביטוח הלאומי נעזרים בעורך דין מקצועי ומיומן על מנת לקבל קצבת נכות המגיעה להם.

 

איך עורך דין לאובדן כושר עבודה יעזור לכם?

ברגע שפונים לעורך דין אובדן כושר עבודה מקבלים ייעוץ וליווי בכל התהליך המשפטי. עורך הדין בודק את כל הפוליסות של הנפגע ומייעץ לו את מי הוא יכול לתבוע וכיצד. למעשה הוא מבטיח שהנפגע יממש את כל הזכויות שלו על פי חוק ומלווה אותו מרגע הגשת התביעה ועד לקבלת הפיצוי הראוי.

במקרים שונים לא ניתן לקבל פיצוי מצטבר מהביטוח הפרטי ומהביטוח הלאומי מכיוון שהחוק מורה לחברת הביטוח לקזז  את הפיצוי של הביטוח הלאומי. לפיכך, עורך הדין מייעץ על הדרך הטובה והמשתלמת ביותר.

הוא בקיא בהגדרות של הביטוחים לאובדן כושר עבודה, למונחים הרפואיים ולאותיות הקטנות שהמבוטחים אינם מודעים להם. עורך דין מקצועי ילחם על הפיצוי המקסימלי והזכויות של הנפגעים ויקל על העומס שלהם שנגרם מהנזקים ומאי היכולת להשתכר.

 

כיצד לבחור בעורך דין לאובדן כושר עבודה?

כדי לבחור בעורך הדין לאובדן כושר עבודה ולקבל את הייצוג הטוב ביותר מומלץ לפנות למשרד בעל מוניטין עם הצלחות מוכחות וצוות שבקיא בכל ההליכים הקשורים לתחום זה. ייתכן ועורך הדין יגיע לפשרה עם חברת הביטוח מבלי לנהל משפט לאורך שנים ולכן מדובר על בחירה קפדנית.

עו'ד נכות

אולי יעניין אותך גם