חיפוש

איך להגן על המצלמה מפריצות

בשנים האחרונות המצלמות שמקיפות אותנו ביום יום הלכו והתרבו. מגמה זאת גם צפויה להתגבר בשנים הבאות. עובדה זאת גורמת לצורך שלנו להגן על המצלמות השונות שנמצאות סביבנו מפני פריצה, להיות אקוטי יותר ויותר. לפריצה למצלמה של הטלפון הנייד שלנו או למצלמת האבטחה בעסק שלנו, יכולות להיות השלכות חמורות במיוחד. ישנם מספר צעדים שאפשר לנקוט בכדי למנוע פריצות.

 

מהי השתלטות מרחוק על מצלמה?

מרבית המצלמות שבהן נעשה שימוש כיום הן בעלות חיבור לרשת האינטרנט. חשבו על המצלמות שברשותכם – המצלמה של הטלפון הנייד ושל המחשב הנייד, ואולי יש ברשותכם מצלמות אבטחה או מצלמות פנים ביתיות מסוגים שונים? רוב המצלמות האלה מקבלות ומשדרות נתונים אל הרשת, ומכיוון שכך, אפשר לגשת אליהן בצורה זאת או אחרת מכל מכשיר אחר שמחובר אל הרשת. בחלק מהמצלמות כמו מצלמות אבטחה, הגישה קלה, ובחלק כמו מצלמות של טלפון נייד הגישה מסובכת יותר. הדבר תלוי במערכות האבטחה הפנימיות של המצלמה ובמכשיר בו היא מותקנת. לאחר השגת הגישה למצלמה, אפשר לעשות בה כל שימוש בזמן שהמכשיר דולק.

 

איך להגן על המכשירים שלי מפני השתלטות?

גלו חשדנות בריאה לחיבורים חיצוניים מסוגים שונים. כל טכנאי מחשבים מומלץ יבהיר לכם שאחד הדברים שמקלים על פורצים מסוגים שונים לקבל גישה למחשב שלכם הוא חיבור לחיבורים חיצוניים מסוגים שונים, והדבר תופס גם כשמדובר על הטלפון הנייד שלכם ועל מצלמות שונות. חיבורים אלה יכולים להיות פיזיים, כמו חיבור USB, אבל גם חיבורים וירטואליים כמו חיבור לרשת הוויפי. בכל מקרה של הגעה למקום לא מוכר, עדיף לנסות להימנע ככל האפשר מחיבור של המכשירים שלכם לסביבה חיצונית. לדוגמה, בכלים רבים של תחבורה ציבורית קיימים שקעי USB. שקעים אלה מהווים סיכון גדול למי שמתחבר אליהם.

 

שנו את סיסמאות היצרן במצלמות שיש להם סיסמא

מצלמות אבטחה, מצלמות דלת ומצלמות פנימיות לבית, מגיעות בדרך כלל עם סיסמת דיפולט. בעזרת סיסמה זו אפשר לקבל גישה אל המצלמה דרך הרשת, לכן החלפה של הסיסמה היא פעולה חשובה במיוחד. במקרה שלא תשנו את הסיסמה, להאקרים יהיה פשוט מאוד לפרוץ אל המצלמה ולעשות בה שימוש.

 

עבודה נכונה עם אפליקציות

אפליקציות ותוכנות במחשב הן מקור סיכון רציני לפריצה, לכן צריך לעבוד איתן בצורה חכמה. ראשית, השתדלו להוריד רק אפליקציות שאתם סומכים על הבעלים שלהן. בנוסף לכך, צמצמו ככל הניתן את ההרשאות שמקבלת כל אפליקציה. כל הרשאה שכזאת, היא כמו מפתח לחדר נוסף בבית שהוא הטלפון או המחשב שלכם. פריצה למכשירים אלה היא הצעד הראשון בדרך לפריצה למצלמה.

 

פריצה למצלמה והשתלטות עליה מרחוק – סיכום

הגנה על המצלמות השונות שמקיפות אותנו מפני פריצה, הפכה לדבר חשוב מאוד בשנים האחרונות בגלל כמות המצלמות הגדלה והולכת. בכדי להגן על המצלמות שלכם, יש לנסות לא להתחבר לרשתות זרות, לשנות סיסמאות דיפולט, ולעבוד בחוכמה עם האפליקציות והתוכנות שלכם.

איך להגן על המצלמה מפריצות

אולי יעניין אותך גם