חיפוש

על סוגי ההדברות היעילות ביותר

כיצד כדאי לטפל במזיקים שחודרים לבית, כמו מכרסמים או תיקנים? כיום ישנן שיטות פעולה שונות להדברה, כשלכל שיטה מאפיינים משלה. במאמר הזה נסקור עבורכם את סוגי ההדברות היעילות ביותר ומה מאפיין כל סוג

 

מה עלינו לעשות כשרואים מזיקים בבית?

מדי פעם חודרים לבית דרך פתחים שונים מזיקים כמו נמלים, עכברים, תיקנים ועוד. המזיקים נמשכים לפירורי מזון ולכלוך, ולפעמים קשה מאוד להיפטר מהם. כיום יש סוגים שונים של הדברות, כשלכל סוג יש יתרונות וחסרונות משלו. מדביר מקצועי של הדברות הסביבה ידע להתאים את סוג ההדברה הרלוונטי לבעיה שלכם, וכאן במדריך תוכלו לקבל ידע מקדים על הסוגים השונים.

 

הדברה כימית

הדברה כימית, כשמה כן היא, משתמשת בחומרים כימיים שרעילים למזיקים. הליך הדברה כזה בדרך כלל כולל ריסוס או פיזור אחר של החומר הכימי ולאחר מכן המתנה עד שהמזיקים יתקלו בחומר וימותו או יברחו. הסיכון בהדברה כימית הוא שמדובר בחומרים שמזיקים גם לבני האדם, אמנם ברמה נמוכה, אבל עדיין מדובר ברעל.

לכן התהליך בדרך כלל יעשה כשהבית ריק ומאוורר, ולוקח זמן עד שהדיירים מורשים לשוב לבית אחרי הריסוס. הדברה המכונה "הדברה ירוקה" בדרך כלל גם משתמשת בחומרים כימיים שמטפלים במזיקים השונים, אך מקור החומרים האלה הוא לא במעבדה אלא בטבע. "הדברה ירוקה" היא גם לפעמים כינוי להדברה שנעשית בשטח קטן יותר, ולשימוש בחומרים שמתאדים מהר יותר.

 

הדברה ביולוגית

הדברה ביולוגית מתבססת על המערכות האקולוגיות הקיימות בטבע ועל העובדה שכל מזיק יכול להוות "מזון" לחיה אחרת שנמצאת מעליה בשרשרת המזון. בהתאם לזאת, הדברה ביולוגית מתאימה לשימוש בגינות או בשטחים פתוחים ולא בבתים או בדירות. לדוגמא, חיפושית משה רבינו הקטנה והאדומה היא טורפת של כנימות, ולכן ניתן לראות חיפושיות כאלה בסמוך לשדות זרועים או למקומות בהם יש חשש להתרבות של כנימות מזיקות.

 

הדברה אלקטרונית

הדברה אלקטרונית מתבססת על אמצעים אלקטרוניים שונים שמערבים גלי קול או שימוש בחשמל כדי להבריח את המזיקים. מסיבה זו ההדברות האלה יעילות יותר נגד מכרסמים, כמו למשל שימוש בתדרי קול מאוד גבוהים להברחת עכברים או שימוש בתדרים שמבלבלים עטלפים, שמשתמשים בסונאר קולי כדי להתמצא במרחב. הדברה אלקטרונית יכולה להיות גם שימוש בגלי חשמל, כמו גדרות שונות נגד יונים שדומות בפעולתן לגדרות שמיועדות לבקר.

 

מזיקים שונים – פתרונות שונים

ישנם סוגים שונים של הדברות, כאשר כל סוג יעיל למול סוגים אחרים של מזיקים. הדברה כימית היא הנפוצה ביותר והיא יעילה מאוד מול מכרסמים וחרקים כאחד, אך היא גם מסוכנת לבני האדם ויש לבצע אותה באחריות תוך אוורור החלל. הדברה ביולוגית משתמשת בשרשרת המזון הטבעית כדי להרחיק מזיקים אך מתאימה יותר לשימוש בשטחים פתוחים, והדברה אלקטרונית טובה נגד מכרסמים. בכל מקרה יש לבצע הדברה באמצעות מדביר מוסמך ומקצועי.

חומרי הדברה

אולי יעניין אותך גם