חיפוש

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים פסל את רישיונכם?

למכון הרפואי לבטיחות בדרכים או בקיצור המרב"ד, מגיעים אנשים הנשלחים לבדיקות רפואיות כדי שהמכון ימליץ למשרד הרישוי אם הם מתאימים להחזיק ברישיון נהיגה או לא. גם כאשר מעורבים בתאונת דרכים ורישיון הנהיגה נשלל, יש להגיע למרב"ד לבדיקות בהתאם להחלטת בית המשפט. מה עושים אם המרב"ד ממליץ לפסול את הרישיון – על כך במאמר הבא.

 

פסילת רישיון בגין אי התאמה אישיותית

היתרון היחיד של פסילת רישיון נהיגה על רקע של אי התאמה אישיותית יכול לסייע בתביעת פיצויים לאחר תאונת דרכים. ביחד עם זאת, אף אחד לא רוצה שרישיון הנהיגה שלו ייפסל במיוחד שהאבחון הפסיכולוגי במרב"ד יכול אף להיות מוטעה.

לכן, הדרך היחידה לצאת מזה היא לפנות לעורך דין תאונות דרכים עוד לפני שמקבלים את הזימון למרב"ד. כלומר, מרגע שהתרחשה תאונת הדרכים מומלץ לקבל סיוע וייעוץ משפטי. פניתם מאוחר מדי או שהוחלט לפסול את רישיונכם. אל דאגה, תמיד אפשר לערער.

 

מה הכוונה באי התאמה אישיותית על פי המרב"ד?

פסילת רישיון על רקע אי התאמה אישיותית היא תוצאה שאינה בהכרח מצביעה שלנפסל יש בעיה נפשית. היא יכולה לנבוע מכך שהנהג היה תחת השפעת סמים או אלכוהול בזמן הנהיגה, בעל רישום פלילי, עבר עשיר של עבירות תנועה וכיוצא בזה.

ייתכן גם שבעת המבחן במרב"ד הנפסל היה תחת לחץ ולכן קיבל תוצאות שהזיקו לו. במקרים אחרים ניתן לפסול את הרישיון לאחר בדיקות רפואיות כמו מחלות אפילפסיה וסכרת ולהגיע למסקנה שהחולה אינו כשיר לנהיגה כיוון שהוא מסכן את סביבתו.

 

את מי מזמינים למרב"ד?

למרב"ד יכולים להגיע לבדיקות רפואיות נהגים שרוצים להוציא רישיון נהיגה על רכב ציבורי או רכב משא כבד, או נהגי משאיות צבאיות שרוצים להמיר את הרישיון לאזרחי. מעבר לכך, כל מי שצובר נקודות ועבירות תנועה או מעורב בתאונת דרכים עם פצועים והרוגים עלול למצוא את עצמו במרב"ד.

 

נמצאתם עם כושר נהיגה לקוי – מה תעשו?

המלצת המרב"ד על כושר נהיגה לקוי יכולה להיות המלצה שתשליך בצורה גורלית על חיי הנהג ותפגע בכושר ההשתכרות, בהגעה לעבודה, בפרנסה ובחירות שלו. למרות זאת יש פתרון! ראשית, ניתן לקבל טיפול רפואי או טיפול שיקומי, שנית ניתן לערער על ההחלטה עם עורך דין לתאונות דרכים שיודע כיצד להתנהל מול המרב"ד.

 

הפתרונות של עורך דין תאונות דרכים

לסיכום, מאחר ולעורך דין תאונות דרכים יש ניסיון רב בתיקי תעבורה ומפגשים עם המרב"ד, הוא יידע לבדוק היטב את הנימוקים של המרב"ד לפסילת הרישיון ולא יפסח על הפרטים הקטנים. בנוסף, הוא יעמיד לנפסל מומחים מטעמו שיחוו את דעתם וידאג לטובת הלקוח שלו. למשל, אם נקבעו נימוקים רפואיים ותפקודיים לפסילה, הוא יצליח למצוא פתרון המשלב את שני הדברים בצורה יעילה שתמנע את הפסילה.

חיי הנהג

אולי יעניין אותך גם