חיפוש

הקורונה פגעה במצב הכלכלי שלי – מה עושים?

משבר הקורונה היכה ללא רחם בכל ענפי המשק הישראלי והעולמי. חוסר הוודאות וחוסר היציבות שליוו את השנתיים האחרונות גרמו לגלי פיטורים משמעותיים, קיצוצים רחבי היקף ולאובדן מקורות הכנסה רבים. לא מעט מצאו עצמם בבורות כלכליים, ופנו למגינת ליבם לאפשרות היחידה שנותרה בפניהם- הליך פשיטת רגל.

מדובר בהליך מייגע, קשה ומתסכל, אך כזה שעלול להוות הפתרון היחיד. חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין פשיטת רגל יכול להשיג לכם את ההתחלה החדשה שאתם זקוקים לה.

 

פשיטת רגל- בלתי רצוי אך לא בלתי יעיל

אין חולק על כך שרצוי להימנע בכל מחיר מכניסה להליך פשיטת רגל. כניסה להליך כזה פירושה בעצם מיצוי כלל האפשרויות העומדות בפני אדם או עסק הנואש להסדיר את חובותיו ומצוי תחת מגבלות וסנקציות קשות אל מול הרשויות, לרבות לשכת הוצאה לפועל.

אך עצם העובדה שמדובר במפלט האחרון, לא אומר שהוא בהכרח צריך להיות הליך מבייש ואיום כמו שנדמה לנו. להיפך, בעזרת סיוע של עורך דין פשיטת רגל, ההתחלה החדשה נמצאת מעבר לפינה ואפשר לראות את האור בקצה המנהרה.

 

רפורמות רבות בהליך פשיטת הרגל

החוק הישראלי החליט לבוא לקראת האזרח הקטן בנושאי פשיטת רגל. המטרה היא בראש ובראשונה להסדיר את חובו של אדם אל מול נושי החוב, זאת על מנת להימנע ככל הניתן מהסנקציות הקשות שעלולה הוצאה לפועל להפעיל, כמו עיקול נכסים, עיקול מקרקעין, עיקול חשבון בנק ואף שלילת רישיון הנהיגה.

ההליך קוצר לתקופה של בין 9-12 חודשים, בניגוד לעבר שבו ארך 18 חודשים לכל הפחות, ומטרת ההליך היא ליצור את המסגרת האפשרית עבור החייב להחזיר את חובו בהתאם ליכולתו הכלכלית הקיימת.

 

הליך חדלות פירעון

משבר הקורונה פגעה ביכולתם הכלכלית של חלק נכבד באוכלוסייה, בין אם אנשים המשתייכים למעמד הבינוני ואלו המגיעים מרקע סוציו אקונומי נמוך מלכתחילה. לכן, רבים מצאו עצמם במצב של חדלות פירעון, משמע- סכום החובות של אדם גדול מסכום הנכסים שברשותו, לרבות חשבון בנק, נכסים פיזיים כמו חפצים יקרי ערך וכן הלאה.

אדם הנכנס להליך חדלות פירעון מצהיר כי אין ביכולתו לעמוד בתשלום החוב שלו, ויכול להגיע להסדר מול בית המשפט והרשויות אודות הסדר תשלום החוב, לשנות את תנאי ההחזר, לפרוס אותם לטווח הארוך ולהעניק לעצמו את האפשרות להשתקם. לידי הרשויות יוחזר החוב בסכום המקסימלי בו יוכל לעמוד החייב, והוא במקביל יוכל להסיר בהדרגה את הסנקציות ולהתרכז בהחזרת החוב עד לקבלת הפטר החוב.

 

זה לא הסוף- זאת התחלה

חשוב לזכור שרבים מגיעים במהלך החיים שלהם עם הגב לקיר במובן הכלכלי. אסור בשום פנים להרים ידיים, ולזכור שהמציאות הכלכלית אמנם מורכבת, אך ישנם פתרונות שיכולים לסייע בטווח הארוך להתחיל דף חדש, ובעזרת ליווי של אנשי מקצוע מנוסים גם להגיע להסדר אל מול הרשויות שיאפשר אוויר לנשימה ולפתרון הבעיה בתנאים הטובים ביותר עבורכם.

מצב פיננסי

אולי יעניין אותך גם