חיפוש

התקנת כיבוי אש בבני ברק – כיצד ניגשים לזה?

תקנות הבטיחות ותקנות בטיחות בפני אש מחייבות כל בניין מגורים בישראל להתקין מטפים, גלגלונים, ספרינקלרים וברזי כיבוי.

לעיתים קרובות ההתקנה נעשית בבניינים גבוהים מאוד, בשל בלאי או בגלל שמדובר על בניין ישן שבו לא הותקנו מערכות כאלה מלכתחילה.

דוגמה מצוינת לכך היא בני ברק, המלאה בבניינים ישנים ומוזנחים, עד כי התושבים החליטו לטפל בבעיה בעצמם ולהזמין קבלנים פרטיים להתקנת מערכות כיבוי אש.

 

אז איך הם עשו את זה?

מי צריך התקנה של מערכות גילוי וכיבוי אש?

מערכות גילוי וכיבוי אש הן חובה בכל מבנה בישראל, כל שכן במבני ציבור, כמו בתי ספר, בתי חולים וגני ילדים, אבל גם בבנייני מגורים, כדי להגן על הדיירים מפני שריפה והנזקים הנלווים אליה.

התקנה של מערכות כיבוי וגילוי אש עשויה לכלול התקנה של ספרינקלרים, צינורות כיבוי, גלאי עשן וציוד נוסף, שמטרתו להגן על השוהים בבניין ועל הרכוש, מפני הרס וחורבן.

 

שלבים בהתקנה של מערכת כיבוי וגילוי אש

התהליך דורש לבצע לפני הכל התאמה של המערכת לסוג המבנה ולצרכים שלו.

גודל המבנה, צורתו, השימוש שלו, סוג האוכלוסייה השוהה במבנה, גודל החדרים, פיזור ומספר החדרים ועוד – כל הנתונים האלה צריכים להיות משוקללים על ידי מומחים בתחום, כדי לבחור את סוג הציוד הנחוץ, את המקומות המתאימים להתקנה של חלקי המערכת השונים ואת האופן בו תפעל המערכת בשעת חירום.

השלב הבא הוא תכנון של המערכת, במהלכו ייבחר הציוד המתאים, המקומות המתאימים להתקנה שלו, אופן ההפעלה של המערכת ועוד.

לאחר מכן, ניתן להתחיל בהתקנה, אשר יכולה להיות מורכבת מאוד בגלל סיבות שונות.

 

התקנה של מערכת כיבוי אש – דגשים מיוחדים

לאחר ביצוע שלב התחקיר והתכנון, אפשר להתחיל בהתקנה, אבל לעיתים קרובות המתקינים נתקלים באתגרים לא פשוטים, המרכזי שבהם הוא הגעה למקומות שאין אליהם גישה נוחה, כמו למשל נקודות בגבהים גדולים, בהם צריך להתקין את חלקי הציוד השונים.

 

חברה מקצועית ואמינה להתקנת מערכות גילוי וכיבוי אש תוכל לתת לכם לא רק מערכת באיכות גבוהה, שתתפקד היטב ברגע האמת, אלא גם תעשה שימוש בציוד מתקדם ואיכותי לצורך ההתקנה, כדי להימנע מפגיעה בנפש, או בשלמות המבנה.

את המשימה הזאת אפשר לבצע בדר אחת שהיא גם בטוחה, גם נוחה וגם יעילה – במות הרמה.

אלה מאפשרות הגעה לגבהים שונים, תוך הרמה של עובדים באופן בטיחותי ונוח.

הבמות פועלות ביעילות רבה ולכן מאפשרות לסיים את העבודה במהירות, תוך מתן תוצאות אופטימליות.

 

לסיכום

התקנה של מערכות כיבוי וגילוי אש בבניינים מגורים, בניינים ציבור ובנייני מסחר היא חיונית והיא גם חובה לפי החוק בישראל, לצורך התקנה פרטית, יעילה ובטוחה של מערכות כאלה, חשוב להשתמש בציוד איכותי ונוח, הכולל במות הרמה, המסייעות לביצוע עבודות בגובה על הצד הטוב ביותר. למידע נוסף בנושא במות הרמה, ניתן לבדוק באתר הבא https://www.lifter.co.il.

 

כלי כיבוי אש

אולי יעניין אותך גם