חיפוש

טיפול בצלקות בפנים – מדריך חובה

מי לא זוכרת את פצעי הבגרות שצצו על פרצופה אי שם במהלך גיל ההתבגרות? רובנו סבלנו מהם ולחלקנו נשאר זיכרון מתקופה זו בדמות צלקות בפנים. צלקות אלו, כמו גם צלקות אחרות בפנים כתוצאה מפציעה או חבלה, יוצרות לעיתים פגיעה בביטחון ובדימוי העצמי. אז איך ניתן לטפל בצלקות האלו? מדריך חובה החל מתרופות סבתא ועד לטכנולוגיות רפואיות מתקדמות.

 

פילינג, פילינג ושוב פעם פילינג!

פילינג היא השיטה הוותיקה והיעילה לחידוש עור הפנים וטשטוש צלקות בפנים. מטרת הפילינג לקלף את שכבת העור החיצונית ולחשוף את שכבת העור שמתחתיה – שכבה חדשה ונקייה ללא צלקות וכתמים. חשוב להשתמש בתכשירים איכותיים ואמינים. תוכלו למצוא מוצרי פילינג ומוצרים לניקוי עור הפנים באתרים   המציעים מגוון מוצרי טיפוח ויופי של מותגים מובילים בתחום במחירים הוגנים ונוחים לכל כיס!

 

לסבתא תמיד יש פתרון

יש מגוון תרופות סבתא לטיפול בצלקות בפנים, המותאמות לסוג הצלקת. התרופה הקלאסית לכל צלקת היא אלוורה, שידועה בסגולות הריפוי שלה. אם יש צלקות בצורת כתמים כהים, תרופת הסבתא המומלצת היא מיץ לימון, שיבהיר את אזור הצלקת. לצלקות שקועות כדאי להשתמש דווקא בסודה לשתייה – הפילינג של הטבע. מריחת הסודה לשתייה על אזור הצלקת יגרום לקילוף העור ולהאצת הריפוי.

 

טכנולוגיות רפואיות לטיפול בצלקות

יש טכנולוגיות שונות שלכל אחת יתרונות וחסרונות משלה. אחת מהטכנולוגיות האלו היא שימוש בסיליקון בצורת ג'ל למריחה, או בצורת מדבקה. השימוש בסיליקון מאפשר את השטחת הצלקת. טכנולוגיה נוספת היא שימוש בחומצה היאלורונית שמזריקים לאזור הצלקתי. החומצה גורמת להתחדשות של מרכיבי העור. כמו כן, ניתן להשתמש בלייזר לטיפול בצלקות. חלק מטיפולי הלייזר כוללים קילוף של שכבת העור החיצונית וחלקם כוללים שימוש בלייזר לשכבה עמוקה יותר בעור, כך שאינם גורמים לקילוף של השכבה החיצונית.

 

חדשנות היא שם המשחק

טכנולוגיה חדשנית מאפשרת השתלה של תאי גזע שמקורם בתאי שומן. תאי גזע אלה מתמיינים לתאים השונים המרכיבים את העור ובאופן זה מחדשים את הרקמה הצלקתית. טיפול זה יעיל יותר כאשר משלבים אותו יחד עם טיפולי לייזר. הטיפול המשולב מציג תוצאות טובות ומרשימות יותר מטיפולים אחרים הקיימים בשוק.

 

יש לכן צלקות בפנים? זה לא אבוד!

סוגי הטיפולים השונים מאפשרים התאמת טיפול ייחודי לכל מקרה, לפי חומרת הצלקות וכמותן. במקרים פשוטים ניתן לנסות את תרופות הסבתא ואת תכשירי הפילינג השונים. במקרים מורכבים יותר ניתן לפנות לייעוץ רפואי ולקבל את הטיפול המתאים מבין כל האפשרויות. כדאי לפנות לטיפול בצלקות בהקדם כי ככל שמטפלים מוקדם יותר, התוצאות טובות יותר. והכי חשוב – סבלנות! רוב הטיפולים ארוכי טווח וצריך לחכות כדי לראות את ההשפעה.

זכרו – טיפול בעור הפנים וניקוי שלו ימנעו יצירת צלקות הנובעות מפצעונים ולכן מומלץ להשתמש בתכשירים מתאימים, במיוחד לאלו שסובלות מפצעונים חוזרים בפנים.

טיפול בצלקות בפנים

אולי יעניין אותך גם