חיפוש

3 סיבות לפנות לייעוץ מקצועי בעריכת הסכמי בוררות

תהליך הבוררות מאפשר לפתור מחלוקות וליישב סכסוכים בצורה יעילה, נוחה ומהירה, כאשר תחילתו של תהליך הבוררות בעריכת הסכם הבוררות. זהו למעשה השלב שיקבע כיצד ואיך ייראה הליך הבוררות. לפיכך, חשוב לוודא כי אכן מדובר בהסכם בוררות מקיף ומקצועי 

 

הליך בוררות – הדרך המיטבית להכרעת סכסוכים

במקרים של סכסוכים ומחלוקות, מקובל לפנות אל בית המשפט לצורך הכרעת הדין, אך התהליך הממושך והבירוקרטי הביא לקיומן של מספר אלטרנטיבות נוחות ויעילות, כאשר אחת הבולטות מביניהן היא הליך הבוררות.

בדומה להליך שיפוטי המתנהל בבית המשפט, גם בהליך הבוררות מתקבלת ההכרעה על דרך השפיטה, כאשר הגורם הממונה על הכרעת הדין הוא הבורר, אותו בוחרים מראש ובהסכמה, הצדדים המידיינים. בנוסף על האפשרות האידיאלית להגיע לפתרון מוסכם, לבורר קיימת סמכות גם להכריע את הדין, כאשר ניתן לאשר ולתקף את הכרעתו בבית המשפט.

 

נקודת ההתחלה – עריכת הסכמי בוררות

תחילתו של הליך הבוררות בעריכת הסכם הבוררות, עליו חותמים הצדדים המעורבים בבואם להסדיר את התקשרותם. הסכם הבוררות כולל בתוכו מספר סעיפים ואלמנטים עיקריים, כאשר העיקריים מביניהם נוגעים לאופן יישוב המחלוקות, טווחי הזמן של ההליך , מיקום ניהול ההליך, אפשרות הערעור ועוד. הקליקו כאן לפרטים נוספים.

 

חשיבות עריכת הסכם הבוררות

העיקרון המנחה בהליך הבוררות הוא להגיע להסכמה רחבה ככל האפשר בין הצדדים בתהליך, הן בכל הנוגע לאופני הניהול של הליך הבוררות והן בנוגע לפתרון הסכסוך עצמו. על מנת לייעל את התהליך ולאפשר שיח פתוח בין כל הצדדים המעורבים, חשוב להגדיר מראש כיצד ואיך יתנהל הליך הבוררות וזאת באמצעות עריכת הסכם בוררות.

 

מדוע כדאי לפנות לייעוץ מקצועי בעריכת הסכמי בוררות?

 

תהליך בוררות יעיל ונוח

החשיבות של הסכם הבוררות לניהול יעיל ונוח של תהליך הבוררות דורש מהצדדים המעורבים לנסח הסכם בוררות מקיף ומקצועי, אשר יסייע להפחית קשיים מיותרים וכן מחלוקות, העלולות להתגלע בין הצדדים במהלך תהליך הבוררות.

 

הסכם מקיף ומקצועי

הסכמי הבוררות כוללים בתוכם סעיפים שונים ומגוונים, הנערכים בהתאם למהות הסכסוך, התחום הנדון והצדדים המעורבים. בכדי להבטיח כי כלל האלמנטים והסעיפים הרלוונטיים יזכו להתייחסות מוקדמת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי בעריכת הסכם הבוררות.

 

חיזוק תוקפו של ההסכם

ייעוץ מקצועי בעריכת הסכמי בוררות, יסייע לצדדים לתקף את מעמדו ותוקפו של הסכם הבוררות, אשר ללא התייחסות ספציפית לנקודות מסוימות, עלול להגיע למצב בו בית המשפט מבטל את פסיקת הבורר.

 

לסיכום

עריכת הסכם בוררות היא תחילתו של תהליך הבוררות עצמו, כאשר במסגרת עריכת הסכם הבוררות ייקבעו מספר אלמנטים חשובים הנוגעים לאופן ניהול ההליך והיקף סמכות הבורר. ובכדי לתקף ולחזק את מעמדו של הסכם ולערוך אותו בצורה מקיפה ומקצועית, שתביא לניהול יעיל ונוח של תהליך הבוררות, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי בעריכת הסכמי בוררות

הסכמי בוררות

אולי יעניין אותך גם