חיפוש

מה חשוב לדעת לפני שתובעים על רשלנות רפואית

תביעות בגין רשלנות רפואית הן תביעות מתחום הנזיקין. תביעות אלה מוגשות בדרך כלל לבית משפט השלום או המחוזי. הרבה מהנפגעים מרשלנות רפואית, מוצאים את עצמם באפלה לגבי הגשת תביעה שכזאת. לכן אספנו מספר דברים שחשוב מאוד לדעת על נושא הרשלנות הרפואית לפני שמגישים תביעה. 

 

מה נחשב כרשלנות רפואית מבחינת החוק?

רשלנות רפואית היא תת קטגוריה של רשלנות של אנשים מקצוע, לפחות מבחינת חוק הנזיקין הישראלי. על כל איש מקצוע מוטלת חובה שלא לגרום לנזק בעת עבודתו והיא נקראת חובת הזהירות. לכן, בישראל רשלנות רפואית היא מצב שבו צוות רפואי לא עמד בחובתו המקצועית ובכך גרם לנזק למטופל. רשלנות זאת יכול להתרחש בכל אחד משלבי הטיפול, החל באבחון וכלה במעקב אחרי המצב הרפואי לאחר שהטיפול הסתיים.

 

כיצד יש להוכיח את הרשלנות הרפואית בבית המשפט?

בכדי לקבל את הפיצויים שמגיעים לכם, יהיה עליכם להוכיח בבית המשפט שנפגעתם מרשלנות רפואית. הוכחה זאת כוללת שלושה חלקים: שהצוות אכן לא עמד בחובת הזהירות המוטלת עליו, שנגרם נזק למטופל, ושהנזק שנגרם למטופל נגרם כתוצאה מהרשלנות הרפואית ולא היה מתרחש במקרים אחרים. בדרך כלל מוכיחים את שלושת חלקי ההוכחה הללו באמצעות חוות דעת של רופא מומחה, וכן מסמכים רפואיים מסוגים שונים.

 

חשיבותו של עורך הדין בתביעות אלה

מכיוון שהדרך לקבלת הפיצויים שמגיעים לכם היא על ידי הוכחה של הנזק והגורמים לו בבית המשפט, בדרך כלל מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין מומחה לתחום. עורך דין מסוג זה הוא בבחינת חובה במשפטים מסוג זה, כדי שהתביעה תתקבל והפיצויים אכן ישולמו.

עורך הדין יעזור לכם בתור התחלה להבין האם שווה בכלל להגיש את התביעה שלכם, ובמהלך המשפט הוא יעזור לכם להוכיח את הטענות שלכם ולהגדיל את כספי הפיצויים שתקבלו בסוף התהליך המשפטי. עו"ד רשלנות רפואית ישר יעקובי הוא מומחה לתחום וכדאי לפנות אליו במקרה ואתם שוקלים הגשת תביעה.

 

איך מחשבים את הפיצויים במקרים של רשלנות רפואית?

חישוב הפיצויים במקרה של רשלנות רפואית מורכב ממספר גורמים שונים – הנזק הפיזי שנגרם למטופל, הנזק הנפשי והנזק הכלכלי. הנזק הרפואי שנגרם למטופל מחושב באמצעות מושג שנקרא כאב וסבל ובאמצעות אחוזי נכות. הנזק הכלכלי כולל גם את ההוצאות שנגרמו לתובע וגם את אובדן ההכנסות ממנו הוא סבל כתוצאה מהנזק.

 

דרכים נפוצות לסגירת תביעות בגין רשלנות רפואית

בדרך כלל תביעות רשלנות רפואית נסגרות באחת מתוך שלוש דרכים – פסק דין על ידי בית המשפט, פשרה לגבי תשלום הפיצויים או משיכה של התביעה על ידי התובע. סגירה של התיק על ידי פשרה בפיצויים מעידה על כך שהנתבעים מאמינים כי התרחשה רשלנות רפואית וניתן להוכיח זאת בבית המשפט.

רשלנות רפואית

אולי יעניין אותך גם