חיפוש

כיצד החוקרים הפרטיים מגלים על גניבה בארגון?

ההון האנושי בכל חברה וארגון הוא המנוע לאווירה טובה והצלחה של הארגון. מאידך, יחסי האמון וההתעסקות היום–יומית עם כספים ומסמכים רגישים, יכולים להיות נקודת תורפה אצל חלק מהעובדים ולהוביל למקרי גניבה, אותם חוקרים פרטים מקצועיים, מיומנים לגלות. כיצד בדיוק? מוזמנים לקרוא ולגלות

 

גניבה בארגון – היקף התופעה

הקמה וניהול עסק כרוך בלא מעט מאמצים והתמודדות בירוקרטיות, כאשר אחד הגורמים העיקריים להצלחת העסק בהמשך דרכו הוא, ההון האנושי, האחראי על התפקידים ההכרחיים והפשוטים ביותר ועד תפקידי הצמרת הניהוליים ובכל אחד מהתפקידים הללו, האמון ותחושת המחויבות של העובדים להצלחת העסק הם הכרחיים ליצירת סביבה עיסקית בריאה.

יחד עם זאת, ישנם מספר עובדים המנצלים את אותם יחסי אמון, המאפשרים להם את הנגישות המלאה לכספים ולמידע עסקי רגיש, בכדי לבצע מעילות וגניבות, אשר על פי מחקרים שונים מגיעים לסכומים מוערכים של כ – 5% מהיקף ההכנסה של הארגון.

 

חוקר פרטי לגילוי גניבה בארגון

היקף התופעה והנזקים הכלכליים הרבים של מעילות בארגונים מחייבים את בעלי הארגונים להתמודד עם התופעה מיד עם התעורר החשד על מקרים כאלו ולמעשה, ניתן למנוע מקרים אלו עוד לפני, באמצעות תהליכי מניעה, המתחילים בבדיקת המועמדים לעבודה (במיוחד לתפקידים רגישים), חידוד נהלי עבודה, התקנת מצלמות ועוד.

מעילות וגניבה בארגונים יכולים להתבצע בדרכים מתוחכמות במיוחד, כאשר אחת הדרכים היעילות והמהירות לאיתור האחראים על המעילה בארגון היא באמצעות חוקרים פרטיים, המתמחים בחקירות כלכליות, זיהוי הגורמים החשודים ובמידת הצורך, אספקת ראיות מפלילות לצורך העמדה לדין. אך כיצד החוקרים הפרטיים מגלים על גניבה בארגון?

 

הדרכים בהם חוקרים פרטיים משתמשים לגילוי גניבה בארגון

חוקרים פרטיים משתמשים במגוון דרכים ושיטות מתוחכמות לגילוי גניבות בארגונים, הן באמצעים טכנולוגים, דוגמת מצלמות ואמצעי האזנה נסתרים והן באמצעות מעקב פיזי המבוצע באמצעות היטמעות בין עובדי המשרד, כאשר בחלק מהמקרים, החוקר הפרטי אף יבצע תשאול וחקירות של אותם עובדים החשודים במעשי הגניבה.

תהליך החקירה של החוקר הפרטי צריך להיות מהיר וחשאי, כדי למנוע את המשך הגניבה וכדי לא לעורר את חשדם של האחראים על מעשים אלו. לעיתים, החשאיות של החקירה מקבלת משנה תוקף במקרים בהם הארגון עצמו מעוניין לטפל בעניין מבלי לעורר מהומות מיותרות.

 

גניבות ומעילות בארגון – תחומי העיסוק של החוקר הפרטי

חוקר פרטי מקצועי המתעסק בגניבות ומעילות בארגונים, צריך לגלות מיומנות בחקירות כלכליות, אשר מלבד גניבת הכספים עצמה, כוללת גם מקרים של זיוף מסמכים, האזנות סתר בין עובדים, חשיפת ריגול תעשייתי ועוד.

 

לסיכום

היקף התופעה של גניבות בארגונים, יכול להשפיע בצורה מהותית על הכנסות הארגונים ועל תחושת האמון כלפי העובדים ולכן, חשוב לנקוט בפעולות מקדימות למניעת תופעות אלו ובמקרה הצורך, אף לשכור את שירותיו של חוקר פרטי, אשר לצד שיטות חקירה מגוונות של עובדי הארגון, ייעזר גם באמצעים טכנולוגיים מתקדמים לגילוי האחראים על הגניבות.

גניבת חוקרים פרטיים בארגון

אולי יעניין אותך גם