חיפוש

מה נחשב לנזקי גוף ומהו הפיצוי?

תביעות בנושא נזקי גוף הן יחסית נפוצות, אך מגיעות עם קריטריונים וניואנסים שונים מתביעות אחרות (לדוגמא נזקי רכוש). הן יכולות להיות מסובכות יותר להוכחה, ישנם מרכיבים שונים בהפסדים הטמונים בהן, והן לרוב מגיעות עם כאב וסבל שלא תמיד קל לכמת למספרים. במאמר זה נפרוס את הקריטריונים למונח ״נזקי גוף״ ונבין איך בנוי הפיצוי בהם.

 

מה זה נזקי גוף?

נזקי גוף הן קבוצת התביעות אשר באות לדרוש פיצוי על נזקים פיזיים לגופו של אדם או לנפשו. נושאים לתביעות אלו יכולות לנוע בין איבוד אצבע, טראומה נפשית או אפילו מוות. לרוב התביעה תסוב סביב מקרה של תאונה אישית, תאונות דרכים, רשלנות ממקור רפואי או תאונת עבודה. עורך דין נזקי גוף יוכל לעזור לכם לקבוע האם יש עילה מספקת לתביעה, ומה הדרך הטובה ביותר לבסס ולהוכיח את הטענות שלכם.

 

איך מבססים ומוכיחים תביעת נזקי גוף?

בואו ניקח מקרה של רשלנות רפואית – כאן על התביעה יהיה להוכיח שלושה דברים עיקריים:

  • הוכחת רשלנות מצד הצוות – לדוגמא, רופא שלא עקב אחרי תהליכים ראויים
  • הוכחת נזק אמיתי לנתבע – אובדן איבר או כושר עבודה למשל
  • קשר סיבתי בין הרשלנות לנזק – למשל עקב ויתור על בדיקה חשובה, אדם איבד את ראייתו

 

פיצוי מבוסס על ההוצאות הכספיות

בתביעות על נזקי גוף אנחנו נראה מספר דרכים לחשב ולשקלל את עלות הפיצויים. מרכיב אחד של פיצויים אלו יהיה ההוצאות הנגרמות עקב המקרה. אם אדם נפגע בתאונת עבודה והיה צריך לשאת בעלויות גבוהות של טיפולים רפואיים עקב המקרה – הפיצוי עבורן יכול להיות משוקלל אל תוך התביעה.

 

נזקים ממוניים: ההפסד הכספי הפוטנציאלי

בואו נניח שפועל בניין איבד רגל במהלך תאונת עבודה. את הוצאותיו הרפואיות קל לכמת, הרי הוא שילם אותן, אבל קשה מאוד לכמת את כמויות העבודה שהוא לא יוכל לבצע מכאן והלאה. נזק ממוני זה יכול להיות עצום, שכן מדובר על שנות עבודה של חיים שלמים, בהן אדם לא יוכל לעבוד יותר במקצועו.

 

פיצוי על כאב, סבל ונזקים לא כספיים

עוד מרכיב של חישוב פיצוי הוא הבנה של כאב וסבל – אלמנטים חשובים מאוד בחייו של אדם, שלא ניתן לכמת בקלות לשקלים. במקרים מסוימים של תביעות בנושאי נזקי גוף, הרשות השופטת תסתמך על אחוזי נכות של הוועדה לביטוח הלאומי. עם זאת נושא זה הוא מורכב במיוחד ומומלץ להתייעץ לגביו עם עו״ד לנזקי גוף. מומחיותו של עורך הדין בנושא תאפשר לו להבין את קנה המידה האפשרי לפיצוי זה.

 

דעו את זכויותיכם – אבל קחו לעצמכם מומחה

אם אתם חלילה צריכים לתבוע את המגיע לכם על נזקי גוף, עקב תאונה אישית, רשלנות או תאונת עבודה למשל – חשוב שתבינו איך תביעות אלו עובדות, מה הן ההוכחות הנדרשות, וכיצד בנוי מבנה הפיצוי במקרים אלו. התייעצות עם עו״ד היא קריטית בכל מקרה של תביעת נזקי גוף. זכרו שיש קשר הדוק בין יכולותיו של עורך הדין לגובה הפיצויים שיגיעו אליכם.

פציעה אישית

אולי יעניין אותך גם