חיפוש

חליתם במחלה קשה? מגיעים לכם פיצויים

בין שלל ההפתעות שהחיים מזמנים לנו לאורך השנים, פריצה של מחלה קשה היא אחת הקשות שבהן. מחלה קשה נוטה להשפיע על המתמודדים איתה בכל תחומי החיים – התחום החברתי, התחום המשפחתי, התחום התעסקותי וכמובן התחום הכלכלי. ביטוח יכול להוות עוגן משמעותי במצב שכזה, ולספק פיצוי עבור המחלה הקשה. יחד עם זאת, מערכות הביטוח בדרך כלל סבוכות, מורכבות וקשות להבנה. אם אתם מתמודדים עם מצב שכזה, ייתכן וקיים פתרון לבעיה. 

 

מה היא מחלה קשה?

לפני שנעסוק בענייני פיצויים ובדרכים להשיג אותם, בין היתר בעזרת עורך דין מחלות קשות, חשוב להבין מה היא בכלל מחלה קשה. כשמדברים על מחלה קשה, חשוב להבחין בין ההגדרה היום יומית לבין ההגדרה מקצועית. בשיח היום יומי, נוכל להגדיר גם כאב גרון חזק כמחלה קשה, אך לא כך הדבר כשמגיעים למונחים המקצועיים. בשיח המקצועי, ובטח כשזה נוגע לחברות הביטוח, ההגדרה למחלה קשה היא נוקשה למדי ומוגדרת מראש.

 

מחלות קשות בביטוח סטנדרטי

כאמור, קיימים פערים משמעותיים בין ההגדרה היום יומית לבין ההגדרה המקצועית למחלות קשות. באופן טבעי, חברות הביטוח נוטות לאמץ את ההגדרה המקצועית למחלות קשות ומציינות אותן מראש. בהתאם, לפי חוק קיים כיסוי של הביטוח לכמה מחלות המוגדרות קשות בניהן סוגי הסרטן השונים, ליקויים בשריר הלב, טרשת נפוצה, שבץ מוחי ועוד

 

פיצויים עקב מחלות קשות

במידה והתגלתה מחלה קשה, ניתן לקבל מחברת הביטוח סכום אשר נקבע מראש וניתן בלי תלות בהוצאות הכרוכות במחלה. כלומר, אם בפוליסת הביטוח סוכם על סכום של רבע מיליון שקלים אם מתגלה מחלה מסוימת, הסכום יינתן כפיצוי על ידי חברת הביטוח במידה והמחלה תתגלה גם אם העלויות סביב המחלה הן פחות מהסכום הזה. באופן טבעי, חברות הביטוח יתחייבו למתן פיצויים גבוהים יותר ככל שדמי הביטוח שישולמו להן הם גבוהים יותר.

 

האם אני זכאי לפיצויים?

כאמור, לא כל המחלות מכוסות תחת פיצוי של הביטוח הבסיסי, וכן ישנן מחלות שדמי הפיצוי יינתנו רק אם הייתה הרחבת ביטוח ספציפית. כאמור, עולם הביטוח הוא מסובך למדי ולא במקרה, חברות הביטוח לא ממהרות לחלק כספים והן יעדיפו להימנע מכך אם זה אפשרי. לכן, במידה וחליתם במחלה קשה ואתם חושבים שמגיע לכם פיצוי, כדאי לפנות לגורם מקצועי חיצוני, לרבות עורך דין מחלות קשות, ולגלות אם זה אכן המצב.

 

לסיכום – קחו את מה שמגיע לכם

בשורה בדבר מחלה קשה שהתפרצה היא בשורה נוראית. כמו כן, ברוב המקרים החיים סוטים ממסלולם ונדרשות התאמות רבות, כאלו הדורשות משאבים כספיים. כדי להקל על המצב עד כמה שניתן, חשוב להכיר את החוק ולהיתרם ממנו אם זה אפשרי. ייתכן שחברות הביטוח חייבות לפצות אתכם עבור המחלה הקשה, דאגו לזכויות שלכם והקלו על חייכם עד כמה שניתן. נאחל מכאן בשורות טובות ובריאות איתנה.

עורך דין מחלות קשות

אולי יעניין אותך גם