חיפוש

פירוד בין בני זוג – השלכות והסדרים

פירוד בין בני זוג הוא מצב שבו בני הזוג חיים בנפרד, מתוך כוונה לעגן את הפרידה בהסכם גירושים, בשלב מאוחר יותר. מצב של בני זוג פרודים לא נתפס כמצב פורמלי לפי החוק הישראלי, אולם יש לו השלכות חוקיות ופורמליות גם באשר לזכויות בני הזוג בבית המשפט. במאמר זה נציג את ההסדרים הקשורים לפירוד בין בני זוג ולהשלכות של המצב המשפחתי.

 

פירוד בין בני זוג

פירוד בין בני זוג הוא מצב משפחתי שבו למעשה, התבצעה פרידה פיזית ורגשית בין חייהם של בני הזוג, אולם מבחינה חוקית הם עדיין נשואים. פירוד הוא לעתים מצב זמני בין החלטה על פירוק הזוגיות אל הגעה אל סיום תהליך הגירושין, שיכול לפעמים להמשך זמן רב. החוק קובע הגדרה ברורה למצב הפרידה ומתייחס גם למצבים בהם אין הפרדה פיזית בין כתובותיהם של בני הזוג, שבוחרים להמשיך ולהתגורר באותו בית, גם לאחר הפרידה, מכל סיבה שהיא. כדי לקבוע שזוג הוא במצב של פירוד, גם אם הם עדיין מתגוררים באותו הבית יש צורך להוכיח הפרדה פיננסית והפרדה פיזית שכוללת פעילות נפרדת מבן הזוג, במטרה לצמצם תקשורת וזמן שהייה משותף. כדי להיות בטוחים בהגדרות של המצב המשפחתי החדש, כדאי להתייעץ עם עורך דין מומחה כדוגמת זה שתוכלו למצוא באתר https://www.eranezra.co.il/.

 

ההבדלים בין פירוד לגירושין

פירוד הוא בדרך כלל שלב ביניים בין נישואין לגירושין – כאשר בני הזוג בוחרים לחיות בנפרד אבל עדיין אינם מוכנים להתגרש. גירושין הוא ביטול רשמי של חוזה הנישואין שכולל גם פירוד דתי, במקרה של זוג יהודי מדובר בגט שקובע שינוי מצב משפחתי דתי ובמקביל לשינוי החוקי והרשמי. בניגוד להכרח לקבוע הסכמים שקשורים בחלוקת הרכוש ובמשמורת והסדרי ראייה באשר לילדיהם המשותפים של בני הזוג. ניתן לנסח גם הסכם פרידה שעוסק בכל הנושאים הללו, למקרה שבו בני הזוג בוחרים להישאר נשואים מבחינה חוקית ודתית, למרות שנפרדו בפועל, מכל סיבה שהיא.

 

הסדרים והשלכות חוקיות של פירוד

הסדרים והסכמים רבים, חשופים ונעלמים, קיימים בין בני זוג ורבים מהם משפיעים על מצב של פירוד או מושפעים ממנו: כמובן שכל ההסדרים שקשורים בפרידה עצמה, כמו הסדרי משמורת והסדרי מזונות וכן הסדרים שקשורים בחלוקת רכוש ונכסים משותפים. חשוב לזכור שמצב של פירוד, בניגוד למצב של גירושין, לא מחייב קביעה של חלוקת נכסים, משמורת ומזונות אבל יש לו השלכות חוקיות. בין השאר, פירוד יכול לייצר שינויים במעמד המשפטי של בני הזוג, גם אחד מול האחר וגם מול ילדיהם וגם חובותיהם וזכויותיהם של בני הזוג, מול רשויות המדינה, זה מול זה ומול אחרים.

 

לסיכום

פרידה בין בני זוג היא תהליך לא קבוע ולא ברור מראש ולכן יש כאלה שמעדיפים לבחון את מצבם הרגשי, לפני התחייבות לפרידה מלאה ורשמית בגירושין ובגט. פירוד הוא חלק ראשון בתהליך לא פשוט בעל השלכות חוקיות ורגשיות.

פירוד בין בני זוג

אולי יעניין אותך גם