חיפוש

איך לערוך נכון הסכם תיווך עסקי?

תחום התיווך הוא לא תחום חדש בעולם העסקים. גם חברות וגם אנשים פרטיים נעזרים במתווכים שונים, כדי לממש שאיפות עסקיות, פיננסיות או כלכליות. סיוע במתווך מתבצע במסגרת הסכם תיווך עסקי, שמגדיר את מערכת היחסים עם המתווך. כך תוכלו לערוך נכון הסכם תיווך כזה.

 

הסכם תיווך עסקי

זקוקים למתווך? הסכם תיווך עסקי הוא הסכם מחייב מבחינה משפטית שיכול לסייע לכם. מתווכים הם לרוב אנשי מקצוע שונים, שהמטרה שלהם היא לסייע לאדם מסוים או לחברה לממש שאיפות עסקיות וכלכליות. תחום התיווך הוא לא תחום חדש בעולם העסקים.

במקרים רבים, המתווכים הם אלו שמאפשרים את העמידה ביעדים בזמן, בעבור תשלום מסוים. הסכם התיווך העסקי, שניתן לערוך אותו בסיוע של עורך דין, מגדיר למעשה את התפקיד של המתווך, את הדברים שהוא רשאי לבצע ואת כל מערכת היחסים בין שני הצדדים שחתומים על ההסכם.

 

מתי נדרשים להסכם כזה?

הסכם כזה לא נדרש מבחינה חוקית, אך יכול לסייע לכם במקרים רבים. אם אתם מעוניינים בעבודתו של המתווך, למשל אם אתם מחפשים שוכרים לדירה שלכם, כדאי לכם להגדיר את מערכת היחסים עם המתווך בהסכם. אם למשל לא תעגנו בהסכם שהמתווך יקבל תשלום עבור מציאת שוכרים בפרק זמן מסוים, הוא עשוי לדרוש תשלום עבור מציאת שוכרים לאחר פרק הזמן שסיכמתם עליו.

 

עריכה נכונה של ההסכם עם עורך דין

עריכה נכונה של הסכם תיווך עסקי היא כזאת שתממש קודם כל את האינטרסים שלכם בעבודה עם המתווך. הסכם כזה לא יכלול פרצות משפטיות או מוקשים משפטיים שיכולים להוביל אתכם לבית המשפט. כדאי להסתייע בעורך דין למניעת מצבים כאלו.

 

מטרות המתווך

בהסכם תיווך עסקי נכון, יוגדרו המטרות של המתווך. לפי התחום בו אתם צריכים את הסיוע של המתווך, תוכלו להגדיר מטרות מעשיות וריאליות. המתווך יהיה מחויב לשאוף לעמוד במטרות הללו. אם הוא יחרוג מהמטרות הללו, הוא לא יוכל לדרוש תשלום מכם.

 

אופן התשלום למתווך

מתווכים יכולים לרצות לקבל את התשלום שלהם במספר דרכים. אחוזים מעסקה מסוימת, קבלה של מניות כלשהן או תשלום קבוע מראש הן דוגמאות לחלק מהדרכים הללו. בהסכם תיווך עסקי נכון יוגדר באופן חד משמעי אופן התשלום למתווך.

 

סמכויות המתווך

מה המתווך יכול לעשות על מנת למצוא עבורכם אדם או חברה שיבצעו אתכם עסקה? כדי להימנע מפעולות שלא בסמכות המתווך, תצטרכו לעגן את הסמכויות שלו בהסכם. אם אתם מסמיכים אותו רק לחיפוש של אדם למשל, לצורך שכירת דירה, הגדירו זאת מראש.

 

משך ההתקשרות

מתווך עשוי להיות לא רלוונטי לאחר פרק זמן מסוים. אם אתם מחפשים למשל שוכר לדירה שלכם, לא תצטרכו מתווך לכמה חודשים ארוכים, שכן כך אתם עשויים לפספס תשלומים משמעותיים. לכן, בחוזה תיווך עסקי יוגדר משך ההתקשרות עם המתווך.

הסכם תיווך עסקי

אולי יעניין אותך גם