חיפוש

מחפשים השראה לעיצוב חדר השינה? אלו הפלטפורמות בשבילכם

כאשר מעצבים חדר שינה, אחד הדברים הבסיסיים שדרושים על מנת להבין בדיוק מה מחפשים מן החדר וכיצד מעוניינים לעצב אותו הוא פלטפורמות השראה שונות. במיוחד בעידן הדיגיטלי ישנן אפשרויות רבות, שחלקן מתאימות יותר ופחות.

במאמר זה תהיה סקירה קצרה של הפלטפורמות השונות שניתן למצוא בהן השראה על מנת להבין כיצד לעצב חדר שינה – בחירה שהיא משמעותית מאוד לאורח החיים בדירה העתידית. לכל פלטפורמה יתרונות וחסרונות ובעיקר שהיא משמשת לדברים אחרים.

חדר השינה הוא חלל מאוד משפיע על האווירה בבית, הוא כולל גם את המיטה, גם את הארונות והוא החלל שבו פותחים וסוגרים את היום. עיצוב של חדר שינה שמתאים עבורכם עושה חיים טובים יותר.

 

פינטרסט

אחד המקומות הטובים ביותר למצוא בהם השראה לעיצוב הוא אפליקציית פיטנרסט. זוהי אפליקציה שבה ניתן לראות עיצובים שונים שעשו אנשים רבים מכל רחבי העולם בתמונות פשוטות. האפליקציה היא בית חם שמיועד בדיוק לכך וישנם רבים שמעלים את העיצובים שלהם לאפליקציה.

היתרון המרכזי בפינטרסט הוא רוחב היריעה שמוצעת – ניתן למצוא שם דוגמאות לסוגי עיצובים רבים מאוד בהתאם ובדיוק לאורח החיים שלכם, במידה ויש לכם מושג ראשוני מה אתם רוצים. זהו יתרון מרכזי מאוד שכן הוא מאפשר להתמקד ככל שהחיפוש נמשך.

 

קטלוגים של חברות

פרקטיקה נוחה מאוד למצוא בה השראה היא להסתכל בקטלוגים ובאתרי אינטרנט של חברות עיצוב. ניתן לראות מגוון מאוד רחב של עיצובים, שכולל ז'אנרים שונים, ככל שהחברה גדולה יותר כך ישנם יותר סגנונות, ובהתאם ניתן לראות את המחירים של כל מוצר ואת הזמינות שלו, למשל הקטלוג של אוליווד רהיטים.

היתרון של מוקד ההשראה הזה הוא הפרקטיות שלו – במידה ומוצאים משהו שמושך את העין – ניתן לדעת כיצד מוצאים אותו, כמה הוא עולה, כמה זמן ייקח להביא אותו ולא צריך לשבור את הראש במציאה של פריטים בהמון מקומות על מנת להרכיב את הלוק המושלם.

 

אינסטגרם

האינסטגרם היא אפליקציה מאוד פופולרית שכוללת מידע רחב כלפיו הרבה מאוד נושאים. מדובר באפליקציה ויזואלית, כלומר כזו שכל התוכן בה מוגש בדרך של תמונות וסרטונים כך שניתן לקבל חזון ברור כיצד לעצב את חדר השינה.

מגוון המשתמשים בנמצאים באינסטגרם הוא אדיר וזהו היתרון המרכזי של האפליקציה. אם זאת, לא מדובר באפליקציה שייעודית לעיצוב או להשראה ולכן התוכן הרב שיש בה עלול להיות מאוד מבלבל ולא נגיש למי שמתמצא באפליקציה.

בנוסף, דרך החיפוש באפליקציה היא דרך חשבונות או דרך תיוגים ולא דרך נושאים ברורים – לעומת הפינטרסט. אם זאת, ברגע שמוצאים חשבון שאוהבים ניתן לשאוף ממנו המון השראה ולעקוב אחרי התוכן שמועלה בעמוד באופן קל ונוח.

 

לכו לחנות!

אם פחות נוח לכם עם מקורות השראה דיגיטליים, ישנן חנויות עיצוב רבות מאוד שבהן ניתן לראות חדרים פיזיים מעוצבים – להרגיש את החומרים, להתרשם מן האיכות ולדעת שמה שאתם רואים כנראה דומה יותר למה שתקבלו.

ההגעה לחנויות מאפשר לכם להתייעץ עם המוכרים במקום, אנשי מקצוע שמומחים בדיוק לעיצוב החלל שאתם מחפשים, תוך שיתוף בלבטים שלכם ניתן לבנות תוכנית עיצובית ברורה ומדויקת יותר – יתרון מרכזי על פני האפליקציות.

אם זאת, ההגעה לחנות מבלי חזון (גם אם לא מדויק) כלפי מה שרוצים יכולה להיות מאוד מבלבלת שכן יש מבחר עצום והמון מידע שצריך לעבד ברגע נתון. לכן, מומלץ לשמור את השלב הזה רק לאחר שיש לכם הבנה בסיסית של מה אתם מחפשים ואוהבים.

 

 

מיטה זוגית

אולי יעניין אותך גם