חיפוש

עיצוב מסורתי או חדשני – מה מתאים בשבילך

כאשר מעצבים את הבית אחד הבחירות הראשונות שיש לעשות היא להבין מה מעוניינים שיהיה הסגנון של הבית.

כל אפשרות היא מאוד אחרת ומולידה מנעד של אפשרויות עיצוביות שונות לגמרי – מאילו חומרים יהיו מעוצבים הרהיטים, באילו צבעים להשתמש, מה האווירה שרוצים לייצר ועוד.

 

מהו עיצוב חדשני?

עיצוב חדשני הוא עיצוב מודרני שכולל שילוב של צבעים קרים לתוכו. צבעים כמו אפור, כחול ושחור יהיו משולבים עם אביזרי מתכת ובטון שונים. על מנת לייצר עיצוב חדשני יש לבחור רהיטים שמשלבים את האלמנטים הללו תוך שמירה על קווים נקיים ומינימליזם מסוים.

בחירה בעיצוב חדשני היא בחירה שכוללת בית שהוא יחסית 'קר' יותר, כולל פחות מוצרי עץ ולכן גם אביזרי הארט דקור הם כאלו. זוהי בחירה משמעותית מאוד שתשפיע מאוד על עיצוב הבית והאווירה בו.

 

מהו עיצוב מסורתי?

עיצוב מסורתי של הבית כולל יותר צבעים חמים ועץ. זהו עיצוב שכולל תחושה של חום ותהיה מלווה ביותר אור, בהרבה עץ ופחות אלמנטים אחרים. עיצוב מן הסוג הזה גם כאן משרה אווירה מאוד מסוימת, שיכולה להיות אווירה כבדה לאנשים מסוימים.

מדובר בעיצוב שהוא יותר גדוש, רהיטים יותר גדולים ותחושה יותר עוטפת של החלל. על מנת לייצר את האווירה הזו נעזרים ברהיטי עץ גדולים.

 

איך יודעים מה מתאים בשבילך?

כאשר בוחרים איזה סוג עיצוב רוצים לבית, יכולים להיות כמה שיקולים שמניעים לכאן ולכאן. הראשון הוא המשיכה הראשונית – ככל שאחד מן הסגנונות באופן אינטואיטיבי יותר דומה למה שרוצים שיהיה הבית האידיאלי – ניתן לראות בכך סממן מאוד חזק.

דברים אחרים שיכולים לעזור להבין באיזה סגנון עיצוב רוצים לעצב את הבית הוא האווירה שרוצים ליצר בבית – אווירה שהיא חמה ועוטפת או שהיא יותר מינימליסטית ו'קרה'. מדובר בניגודים משמעותיים כך שהתשובה לכך אמורה להיות פשוטה יחסית.

 

איך כל זה קשור לעיצוב ספרייה?

לכאורה, כאשר מדובר על עיצוב ספריית הבית, אין קשר מובהק לשאלה של מסורתיות לעומת מודרניות. אם זאת, מעניין לראות איך מיישמים את העיצוב על ספריות. ספרייה מודרנית תהיה בנויה ממדפי מתכת או כוננית שקופה בצבעים קרים, בעוד שספרייה מסורתית תהיה עשויה מעץ מלא וכבד יחסית.

בעידן המודרני ישנו טרנד חזק של ספריות קודש, אלו ספריות שכוללות הרבה ספרים מעולמות התוכן היהודיים – חומשי התורה, התלמוד, הגמרא וספרי פרשנות וחוכמה אחרים. ספרי הקודש לרוב כוללים עיצוב מאוד מסוים ומונוכרומטי, כך שמרענן לראות כיצד הן משתלבות כהלכה גם בעיצוב המודרני, שלכאורה אמור להיות זר לספריות הקודש.

הבחירה בספריית קודש לצד ספריית חול היא בחירה שבמידת מה יוצרת גישור בין עיצוב מודרני לבין מסורתי. ספריות הקודש יכולות להתאים לשני הסגנונות בדרך אחרת אך שמשתלבת כהלכה – עם הרבה עץ או עם מתכת.

 

סלון ביתי

אולי יעניין אותך גם