חיפוש

איך לייצר מרחב למידה נוח לילד?

הילד גדל והוא עושה שיעורי בית לבד. אתם שמים לב שקשה לו לשבת או שהוא מתנדנד? שהוא קם כל כמה דקות או מחליף כסאות? שהוא זז ממקום למקום? מיואש באופן כללי? יכול להיות שמרחב הלמידה פשוט לא מותאם עבורו. זה בסדר, כהורים אנחנו נתקלים בשלל בעיות שלא חשבנו שיעמדו בדרכנו. אך יצירת מרחב למידה נוח לילד הינה פעולה חשובה עבור בריאותו הפיזית וגם בריאותו הנפשית. במאמר זה נסביר לכם איך לייצר מרחב למידה נוח. 

 

מה זה מרחב למידה נוח?

השיח סביב מרחב למידה נוח מביא איתו לעיתים כעסים. הילדים, כמו שאר הילדים, לא ממש רצים להוציא את הספרים ולעשות שיעורי בית. אך אנחנו כהורים מעוניינים שישכילו וילמדו כמה שיותר. מרחב הלמידה שלהם משפיע על כך לא מעט. אם כל כך נוח לילד על הספה או על הכסא מחשב, למה שיקום לשבת על כסא לא נוח מול שולחן שלא מתאים עבורו בגובה? וזו הסיבה ליצירת מרחב למידה. כדי שהילד ירצה ללמוד, שיהיה לו נוח לבצע את התרגילים והמטלות שקיבל.

 

שאלו את הילד

כהורים אנחנו צריכים לתת מקום לילד להחלטה איפה הוא רוצה ללמוד בבית או איך זה יהיה נוח עבורו. אנחנו מגדלים אנשים קטנים, אבל הם עדיין אנשים בפני עצמם. רצוי לדבר עם הילד, לשאול אותו איפה יותר נוח לו, על מה הוא מעדיף לשבת, או האם הוא ילד שלומד מול השולחן או בצורה אחרת? ברגע שהילד ישתף פעולה, יהיה הרבה יותר קל ליצור לו מרחב למידה נוח, כמו שהוא היה רוצה.

יצירת המרחב תגרום להם להרגשה נעימה בביתם. לרוב הבחירה של הילדים תהיה במטבח או בפינת אוכל. עכשיו אפשר לעבור לבחירת הריהוט, ואם תיכנסו לאתר אוליווד – ספריות ילדים יצוצו מיד לעיניכם.

 

הנוחות חשובה יותר מכל

השקיעו בבחירת הריהוט הנוח ביותר עבור הילדים, אך אל תשכחו כי התאמתם לצרכים ולטעם שלהם גם חשובה לא פחות. שולחן הכתיבה צריך להיות בגובה שלהם, עם מספיק מקום לרגליים, מספיק מקום לספר ומחברת פתוחים לצד מסך מחשב או אמצעי כתיבה. זהו הגודל המינימאלי שהילדים יצטרכו בעת הלימודים.

סביר להניח שיהיו כמה מחברות פתוחות וכמה ספרים. יחד עם השולחן, אל תשכחו שיש כסא שהם יבלו עליו את רוב הזמן. הכסא צריך להיות נוח לילדים, בגודל שלהם ובטעם שלהם. נסו להתפשר איתם על מוצר שיהיה טוב להם ולא מזיק לגב. ההמלצה היא לא כיסא על גלגלים, הריכוז בתנועה יורד בעת למידה.

 

תתפשרו

אם הילד לא רוצה כיסא ושולחן, לכו על כרית ושטיח. אולי הוא אוהב לשבת על הרצפה ולעבוד ככה. תזרמו עם המחשבות והרעיונות שלהם, כי זה מה שבסופו של דבר הם צריכים. אוזן קשבת ועזרה חיצונית. אם ההצעה שלהם עד כדי כך גרועה ולא אפקטיבית – גם אחרי שניסיתם – הציבו גבולות ודעו לאן להמשיך משם.

ספריות ילדים

אולי יעניין אותך גם