חיפוש

איזה סוגי כרטיסי תדלוק קיימים לדלקן אוניברסלי?

מחירי הדלק בארץ תמיד היו למטרד עבור האזרחים. תלונות על מחירים גבוהים מידי עבור ליטר של דלק תמיד נשמעו כאשר נושא השיחה היה רלוונטי. בשנת 2018 חלה רפורמה של משרד האנרגיה בישראל שבעקבותיה נכנסו לשוק התנקי תדלוק אוניברסאליים אשר מטרתם העיקרית היא ליעל את תפעול התשלומים החודשים עבור חברות המאפשרות לעובדיהם רכבים וכמו כן להועיל בהורדת מחירי הדלק.

עד היום, חברות הדלק היו עושות הסכמים עם חברות גדולות בעלות ציי רכבים וכך היה ניתן לעובדים לתדלק אך ורק ברשת מסוימת מה שהגביל מאוד את בעלי הרכבים ויצר מונופולים בשוק. ביחד עם כניסת התקני התדלוק האוניברסאליים, גם כרטיסי התדלוק האוניברסאליים נכנסו לתמונה והם פועלים על אותו העיקרון. אז כיצד עובדים כרטיסי התדלוק האוניברסאליים? ואילו סוגי כרטיסי תדלוק קיימים בשוק ?

 

מהם בעצם כרטיסי תדלוק אוניברסאליים?

למעשה, כרטיסי תדלוק אוניברסאליים מקנים את אותה נוחות והגיון הנעוצים גם בהתקני התדלוק האוניברסאליים. התקני התדלוק הינה מערכת המותקנת בפי התדלוק ברכב המאפשרת תדלוק רק דרך משאבות דלק ייעודיות. חברות הדלק מחויבות בהתקנת משאבות כאלו בכל תחנותיהן בארץ.

הדלקן האוניברסאלי מאפשר מערכת נוחה, החוסכת הרבה כאב ראש עבור החברות המעסיקות עובדים בעלי רכבים של החברה, ומאפשרת תדלוק חינמי עבור העובדים אשר באופן מסודר עובר למעבידים ומשולם על ידם. החל מינואר 2019, לא מאושר בחוק לחברות לרכוש הסכמי תדלוק מחברת תדלוק אחת המשווקת אותה, אלא חובתם לרכוש התקן אוניברסאלי או כרטיס תדלוק אוניברסאלי המאשר לבעל הרכב לתדלק מכל תחנה.

כתוצאה מכניסת הדלקן האוניברסאלי נכנסו גם כרטיסי תדלוק חדשים היכולים להתקבל בכל תחנה אפשרית. השימוש בהם דומה, במכונת התדלוק בכל תחנה. השימוש בכרטיסי התדלוק מאפשרים הגבלה על צריכת התדלוק, שעות התדלוק וכן מעקב מדויק על כל השימוש בדלק של הנהג ובכך ליצור מעקב אחר ההוצאות שלו.

 

סוגי הכרטיסים הקיימים בשוק

ראשית, לכל חברת דלק כיום בארץ קיים כרטיס תדלוק משל עצמה, ולכן יש להכיר לעומק את כל הסעיפים והשוניות. כל חברה משווקת את כרטיסיה דרך חברה חיצונית המספקת פתרונות תדלוק אוניברסלי כך חברות אלה יכולות להציע מחירים זולים ונוחים יותר, תחת תנאים נוחים הרבה יותר מאלה שתציע חברת תחנה הדלק בעצמה. ישנם שני סוגי כרטיסים כיום בשוק:

  • כרטיס פתוח: כרטיס קבוע המחובר לחשבון הבנק בהוראת קבע או כרטיס אשראי, הצובר את תשלומי התדלוק וגובה אותם במרוכז בסוף כל חודש.
  • כרטיס נטען: כרטיס הנטען בסכום כסף מסוים על ידי אחראי העבודה בחברה המחליט על סכום קבוע שבו הכרטיס ייטען ועד למועד פקיעה מסוים.

 

החיסרון הקטן בתדלוק בעזרת כרטיס, הוא שהוא מעט מעריך את משך התדלוק בגלל הצורך בהעברת כרטיס במערכת.

תדלוק

אולי יעניין אותך גם