חיפוש

מה ההבדל בין מגן הוקרה לאות הוקרה?

מגיני הוקרה ואותות הוקרה לרוב נשמעים לנו דברים דומים ולכן מתקיים בלבול מסוים בכל הקשור לכך.

לאותות ומגינים יש משמעויות שונות ומטרות שונות, כאשר הבלבול קורה בעיקר עקב המילה הוכרה.

לשם כך אנחנו נסביר במאמר זה מהו מגן הוקרה, מהו אות הוקרה, מה התכליות השונות וננסה ליצור נקודת אור מסביב לערפל.

 

מהו מגן הוקרה?

מגן הוקרה הוא בעצם מתנה מיוחדת שניתנת לעובד לדוגמא כאות תודה והוקרה מסוימת עקב ביצוע תפקידו. לרוב את המגנים הללו מביאים בעת סיום תפקיד מסוים לאחר נתינה בתקופה ממושכת. לדוגמא לוחמים אשר משתחררים מיחידתם מקבלים מגני הוקרה בסוף שירותם הצבאי לרגל השחרור, זה בעצם מהווה הוקרה וכבוד מסוים מצד היחידה על הנתינה של החייל במשך תקופת השירות ומהווה פריט מוחשי כמזכרת לתקופה הזו המציין את סיום תפקידו. מגנים אלו אינם רק נמצאים במישור הצבאי והבטחוני, ובעבודות רבות במישור הפרטי בעת פרישה לאחר שנים רבות בעסק או אפילו בעת עזיבת מקום העסק לאחר שנים רבות של נתינה. צורתו של מגן ההוקרה יהיה מונח על בסיס ולרוב יהיה מלווה בכיתוב אישי.

 

מהו אות הוקרה?

אות ההוקרה מוענק לרוב בצבאות בעולם לחיילים וקצינים שהצטיינו בתפקידם לרוב בקרבות ובפעילויות מבצעיות רבות, או על הפגנת יכולות יוצאות דופן שיש לציין. לאות ההוקרה ישנה היסטוריה מאוד גדולה המתחילה בתקופת רומא העתיקה. עיטורים ואותות הוקרה בהרבה מדינות מתנים כבוד רב כלפי המקבלים אותם ואפילו מזכים ב"זכויות יתר", מלויים במענקים כספיים והנחות מס לדוגמא וניתן לזכות בהם בעיקר במישור הצבאי והבטחוני ומטרתו בעיקר להוקיר בעבודה יוצאת דופן שעשה למען מה שנחשב כתרומה לביטחון או ליעילות. צורתו של האות לרוב יהיה צורה מסוימת אשר קשור בסרט בצבעים ואינו יכיל כיתוב אישי למקבל, אלא את המילים האישיות יגישו לצידו.

 

למה מתקיים בכלל הבלבול?צרכנות חוץ מכך שצורתו הנה שונה גם לרוב מלווה בטקסים צבאיים וישנה משמעות עמוקה הרבה יותר, את אות ההוקרה לכל אדם יכול לקבל וגם לא כל חייל או אדם בזרועות צבאיות. את אות ההוקרה לרוב יקבל אדם הנמצא בזרוע הביטחונית של המדינה ויקבל אותו עקב התעלות מתוקף תפקידו.

בסופו של דבר ההבדלים בין מגן הוקרה ואות ההוקרה הם רבים ומגוונים, בין אם בצורתם ובין אם בתכלית הענקתם, אבל לשניהם יש משמעות כלפי המקבל ואין להוריד את ערכו של אחד כלפי האחר, כי אין דבר שאנו שמחים יותר מאשר לקבל מתנה או מילה טובה על עבודתנו.

 

מדליות

אולי יעניין אותך גם