חיפוש

השכרת רכב – מדריך למשתמש המתחיל

כמה כיף זה להגיע לחו"ל ולדעת שיש רכב המחכה שתאספו אותו. האפשרויות שהשכרת רכב בחו"ל פותחת בפנינו, הן אפשרויות אינסופיות. נסעתם לאמסטרדם ופתאום מתחשק לכם לקפוץ לפריז? כ – 7 שעות נסיעה

והנה, אתם כבר במדינה אחרת לחלוטין.

אבל השכרת רכב זה לא רק לעבור ממדינה למדינה, זה גם האפשרות לחקור מקומות נידחים  מעט וקסומים ביותר, שבצורה אחרת לא ניתן להגיע אליהם. אמרנו כפרים באלפים? עכשיו אמרנו.

מה צריך לדעת כשמשכירים רכב? כמה השכרת רכב בדבלין יכולה להיות שונה מהשכרת רכב באמסטרדם? רוצים לדעת את הפרטים הקטנים? הגעתם למקום הנכון – מדריך למשתמש המתחיל יעשה לכם סדר בכל הבלגן.

 

 חברות להשכרת רכב

לרוב, חברות השכרת רכב שתמצאו בחו"ל, יהיו חברות שיש גם בארץ. מדובר בחברות ענק, מין מותגים בינלאומיים, שמציעים את שירותיהם בכל העולם. לצד חברות ענק להשכרת רכב, ניתן למצוא גם חברת מקומיות, קטנות יותר, דוגמת Sicily by car האיטלקית, שהיא חברה קטנה אך נהדרת.

אל תפחדו מאותן חברות קטנות ומקומיות, דווקא בשל התחרות הגדולה בענף, הן הרבה פעמים יציעו שירות ומחירים טובים יותר מחברות ענק בינלאומיות.

 

 לשכור רכב מראש או להשכיר בשדה תעופה כשמגיעים?

ההמלצה שלנו היא להשכיר רכב מראש ולא, אנחנו לא ממליצים זאת מתוך הפחד שלא יישארו רכבים כאשר תגיעו ליעד (למרות שזה כן משהו שעלול לקרות, בעונות שיא, כאשר יש ביקוש מאוד גדול לרכבים). הסיבה האמיתית כוללת מספר דברים.

בראש ובראשונה, לרוב המחיר יהיה נוח יותר בהשכרת רכב מראש דרך האתר, מאשר בזמן ההגעה לשדה תעופה.

מעבר לכך, וזאת אולי הסיבה הטובה באמת – קיים סיכוי גדול, מה זה גדול – עצום, שכאשר תגיעו לאסוף את הרכב שהשכרתם מראש דרך אתר החברה, ייגמרו לחברת ההשכרה רכבים מהקטגוריה הכספית שבחרתם. ומה קורה אז? מקבלים שדורג שווה. אינספור פעמים, במקום לקבל יונדאי פשוטה, קיבלנו שדרוג לג'יפ של ניסאן. הדברים הטובים שהופכים את הטיול למהנה אף יותר.

 

 עלות השכרת רכב

בניגוד לדעה הרווחת , שמדובר בהשקעה כספית רצינית, נגיד שהשכרת רכב בחו"ל היא יחסית זולה והרבה פעמים זולה יותר מאשר התרגלנו בארץ. על מה כן מוציאים סכום גבוה יותר? הדלק, שעולה לא מעט, בכל רחבי העולם.  דבר נוסף שחשוב שתדעו, שהמחיר המוצע באתר, לרוב מתייחס לרכבים שהם ידניים, בחו"ל לא מרבים לנסוע על אוטומט. חשוב להיות מודעים וערניים לזה, שכן אם ברשותכם רישיון המוגבל לאוטומט, תצטרכו לבחור את האופציה הנ"ל ולשלם מעט יותר.

 

 דברים שחייבים בשביל השכרת רכב

רישיון נהיגה ואחד בתוקף. כמות הפעמים, שאנשים שהכרנו, גילו רק במועד השכרה עצמה שרישיון הנהיגה נשאר בארץ. מבאס.

כרטיס אשראי – אפילו אם ההזמנה כבר בוצעה באתר ושילמתם, אתם תדרשו להשאיר פיקדון בדמות סכום מסוים ש"נועלים" דרך האשראי ומחזירים בתום תקופת ההשכרה. חשוב לוודא מבעוד מועד שישנה יתרה פנויה במסגרת האשראי שלכם ושאתם לא הולכים להיתקע ללא כסף, בגלל אותו הפקידון.

על כרטיס אשראי להיות שייך למי שמשכיר את הרכב, אין אופציה לקחת רכב על שם אחד ולשלם בכרטיס אשראי על שם אחר, אלא אם כן מדובר בקרבה המוכחת בעזרת מסמכים, דוגמת זוג נשוי.

 

 דברים לשים לב אליהם בזמן קבלת הרכב

כדאי שתעשו סיבוב סביב הרכב ותשימו לב האם קיימים פגמים או פגיעות חיצוניות על הרכב, זה משהו שמצויין בחוזה שתחתמו עליו. כבר קרו מקרים שבהם זה לא נעשה וברגע שהרכב הוחזר לחברת ההשכרה, המשכיר האחרון נדרש לשלם עבור פגיעות שלא היו באשמתו. הבדיקה המקיפה היא לטובתכם ועל אחריותכם.

 

 תקלות באמצע הדרך

יש דברים שהם לא בשליטתנו. חברת השכרת רכב, מחובתה להיות זמינה לכם 7\24 ובמידה והרכב לא יכול להמשיך בדרכו, עליה להביא לכם רכב חלופי.

 

 החזרת הרכב בתום הטיול

הרבה פעמים טיסת החזור יוצאת בלילה ואף אחד לא נמצא בדלפק של חברת השכרת רכבים, לכן, לרוב מאפשרים להחזיר את הרכב למגרש ולהשאיר את המפתחות ואת המסמכים בתיבה המיועדת לכך. וחשוב שתזכרו לתדלק בכמות דלק כמצוין בחוזה השכרת הרכב.

השכרת רכב תהפוך את הטיול שלכם למגוון ומהנה יותר. באחריות.

 

לחיצת יד

אולי יעניין אותך גם