המכונית החשמלית החדשה והסופר-חמודה של הונדה: Urban EV, מצליחה לספק הנאת נהיגה עירונית קלה ומהנה

Spread the love

הונדה E החשמלית לבית הונדה תוכננה כמהנה לנהיגה וגם כיעילה. היא מגיעה עם מנוע חשמלי יחיד עם הספק של 148 כ"ס, מומנט מרבי של 221 קג"מ ובעלת הנעה אחורית. הכירו את החשמלית הקטנה ביותר בשכונה.

מה שטוב במכונית חשמלית קטנה היא הגודל שלה וזה בא לידי ביטוי כאשר אתם נצרכים להטעין את הסוללה. במקרה של ה- Urban EV של הונדה מדובר על יכולת טעינה מהירה למדי שמספקת 80% מקיבולת הסוללה בזמן טעינה של 30 דקות ועם טווח נסיעה שאמור לעבור את 201 הק"מ. 

הונדה אורבן EV קונספט, כך נקרא הדגם החדש של יצרנית הרכב היפנית שהוציאה אותו בגרסה חשמלית הצ'בק, שלושה דלתות שהוצגה לראשונה בתערוכת המכוניות הבינלאומית בגרמניה. 

במכונית הושם דגם מיוחד על העיצוב וזה בא לידי ביטוי גם בפתיחת שתי הדלתות הקדמיות שנפתחות הפוך לכיוון התנועה וזה אולי אחד המאפיינים שמגדירים אותה כמכונית עירונית ייחודית. 

על מנת לספק חווית נהיגה מיטבית עד כמה שניתן, הציבו מהנדסי המכונית את הסוללה החשמלית במרכז תחתית הרכב ובכך העניקו לה מרכז כובד נמוך יותר ושיפרו באופן ניכר את אחיזת הכביש. 

בנוסף, חומרי הגלם מהם עשויה שלדת הרכב הם בעלי חוזק גבוה אך הם גם מספקים שלדה קלה יותר. שלדה קלה יותר – מתלי קפיצים רכים יותר שמספקים יכולת נהיגה דינאמית. חלוקת המשקל ברכב מתחלקת שווה בשווה 50/50.

 

עיצוב חיצוני ייחודי

רכב המיני החשמלי נראה שונה לחלוטין מכל צורה חיצונית של דגמי הונדה. את הגריל הקדמי השחור והבולט מעטרים משני צידיו שני פנסי LED גדולים ועגולים שמזכירים במידה רבה את סגנון מכוניות ה"בינבה" של פעם. לדברי הונדה צורה זו באה להציג "פנים אנושיות" יותר של המכונית.

על גבי מכסה המנוע בצידו הקדמי מצוי פתח הטענה שנטען חיצונית 'פלאג-אין' וכאן מדובר כבר בשינוי מרענן שלא ראינו בדגמי רכב אחרים שבהם פתח ההטענה ממוקם בצידי הרכב.

כל הצורה החיצונית של הרכב היא פשוטה, מרעננת ולא מתחכמת. רכב 2 דלתות שדרכן עובר קו יחיד מקדמת הרכב דרך החלונות הצדדיים ומסתיים בצידו האחורי. במקום מראות הצד הסטנדרטיות הושמו מצלמות שמשמשות את הנהג בעת הנהיגה.

הצד האחורי עוצב בצורה לא פחות ייחודית, הוא מזכיר במעט את הצד הקדמי של ה"בינבה" של הונדה עם שני פנסי LED אחוריים גדולים ועגולים, זה מאפשר לקבל צורה סופר חמודה, במראה 'רטרו' שיקי שמזכיר את דגמי הונדה הראשונים הונדה N600 והונדה סיוויק CVCC או על הדגמים הראשונים של הסיוויק MK1 שעליה ככל הנראה היא מבוססת ואין ספק שמדובר בשינוי עיצוב מהותי בהשוואה לשאר דגמי החברה.

ביחס לרכב הסופר מיני השני של מאזדה, מאזדה ג'אז, המכונית החשמלית החדשה אפילו קצרה יותר ועיצוב פנים הרכב כולל מושב בסגנון ספסל ותצוגת מסך ענקית בלוח המחוונים שמעניקים תחושה פתוחה ונינוחה, גם ביחס לרכב מיני.   

Urban EV

 

עיצוב פנים: המראה רטרו – המערכות דיגיטליות

פרטי עיצוב תא הנוסעים הם מודרניים בחלקם, זה בא לידי ביטוי בשלושה מסכים מרכזיים גדולים שחולשים על כל אזור הדשבורד הקדמי, בצידי הדשבורד שני מסכים נוספים שמציגים את נתוני הדרך ממצלמות שמחליפות את מראות הצד. מתחתם מצוי כיסוי עץ ופתחי מיזוג אוויר בסגנון רטרו. סביבת לוח המחוונים דיגיטלית והמראה האחורית של הרכב גם היא דיגיטלית. 

נראה שההחלטה העיצובית של ההונדה E באה לתת ביטוי בשילוב מעניין של חדש וישן עם המערכות הדיגיטליות המתקדמות ביותר בשילוב של מראה רטרו. הקונסולה המרכזית ברכב שממוקמת בין שני המושבים הקדמיים מכילה את בורר ההילוכים, מתג מצב נהיגה ולחצני שליטה אחרים. 

רצפת הרכב היא שטוחה לחלוטין, גם בצידו האחורי, מה שתורם עוד יותר להרגשת הגודל ומרווח פנים הרכב. התאורה הפנימית ברכב עוצבה בצורת 'ספוטים' בתקרה שממוקמים מאחורי חלון הגג שמצוי מעל שני המושבים הקדמיים. 

בהונדה אומרים שהמערכת "תוכננה לשימושיות אולטימטיבית" ומשתמשת בעזרים דיגיטליים מהדור הבא לריבוי משימות וניווט בתפריט. מדובר בדגם ההונדה הקומפקטי הראשון שנבנה על פלטפורמה חשמלית עצמאית חדשה שצפויה להוליד דגמים נוספים בהמשך.

היא מגיעה עם מנוע חשמלי יחיד בעל הספק של 148 כ"ס ומומנט מרבי של 221 קג"מ, כאשר המנוע החשמלי מניע את הכוח לגלגלים האחוריים. כן, ה- EV הקטנה והחמודה הזו היא בעלת הנעה אחורית! הונדה טוענת שהיא "מתמקדת בהעברת חוויה מהנה ורגשית" וכי בסיס הגלגלים הארוך של המכונית והמסלול הרחב מעניקים לה דינאמיקת נהיגה ויכולת תמרון טובים.

בשלב זה הונדה מתכננת להיכנס עם הדגם החדש לשוק האירופי כאשר היא מתעתדת להגיע לשני שליש ממכירותיה באירופה רק באמצעות רכבים חשמליים עד לשנת 2025. לא רחוק היום שבו נראה גם רכב ספורטיבי של החברה על טהרת החשמל. 

 

EV Concept ספורט

הגרסה הספורטיבית של מכונית המיני החשמלית היא מכונית ספורט דו מושבית, גם היא בסגנון רטרו. למרות היותה מכונית ספורט היא מצליחה לשמר מראה בעל עיצוב נקי, מינימאלי ופשוט. 

מראה הגריל הכולל את יחידות התאורה העגולות מזכיר במידת מה את אחותה החשמלית הרגילה אך להבדיל ממנה במכונית זו הוארך מכסה המנוע שמשווה לה מראה אגרסיבי יותר. 

נכון לעכשיו לא פורסמו פרטים נוספים על נתוני הנעה או האם המכונית תכנס לייצור סדרתי. אם אכן יחליטו במאזדה לעשות זאת היא ככל הנראה תכנס לאחר שנת 2020, השנה שבא יוצאת לשיווק האחות החדשה – אורבן EV קונספט.

כאמור, אין ספק שבהשוואה לשאר דגמי החברה מדובר בשינוי מרענן מבחינה עיצובית ומבחינת יחידות ההנעה. כל שנותר לקוות הוא שמכוניות אלו יוכלו לספק את התוצר בכל הקשור לכוח מנוע וטווח נסיעה חשמלי מספק. 

לפרטים נוספים ורכישת רכב במימון מלא: https://www.cmotors.co.il

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *