חיפוש

מה זה מחיר למשתכן?

תכנית המחיר למשתכן היא תכנית כדאית במיוחד שעשויה להוזיל עבורכם את רכישת הדירה במאות אלפי שקלים. התכנית מוצעת עבור אזרחי ישראל, שעדיין לא מחזיקים בדירה, ועומדים במספר קריטריונים שהוגדרו עבור התכנית. קבלה לתכנית מזכה את המשתתפים במגוון הנחות וסבסוד שמוזילים את רכישת הדירה ומאפשרים גם לזוגות צעירים ורווקים צעירים לרכוש דירה במידה ולא הצליחו לעשות זאת עדיין.

במידה ועדיין לא רכשתם דירה התכנית עשויה להתאים לכם ובעזרת תהליך הגשה קצר תוכלו לקבל הנחות משמעותיות. כדי להתחיל חשוב להבין היטב מה היא התכנית, מה מטרותיה ומה הקריטריונים שיש לעמוד בהם עבור קבלת ההנחות וההזדמנות לרכישת דירה מוזלת. לשם כך, לפניכם כל מה שחשוב לדעת על מה זה מחיר למשתכן.

 

מה זה בדיוק מחיר למשתכן?

מחיר למשתכן היא תכנית ממשלתית שנועדה להקל על תחום הדיור. התכנית יצאה ביוזמתו ובתקופתו של משה כחלון. מטרת התכנית היא להקל על צעירים ומשפחות שלא רכשו דירה עד כה – לרכוש דירה משלהם. זהו צעד שיזם משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ורשות המקרקעין בישראל, שמטרתו היא להקל על מחוסרי הדיור והדירות – לקנות דירה ראשונה. התכנית כוללת מגוון תנאים וקריטריונים ולא כל אחד יכול להירשם אליה.

התכנית מציעה למעשה הנחות לרוכשי הדירה, וסבסוד קרקעות עבור היזמים כדי שלא יפסידו מן התכנית הזו וההנחות שמוצעות. כדי להשתתף בתכנית יש צורך במגוון מסמכים כדי שהתכנית תוכל לוודא שאתם מתאימים לקריטריונים הנדרשים. למען השתתפות בתכנית חשוב להבין את כל הפרטים על מחיר למשתכן כדי להבין האם מדובר בתכנית שעשויה להתאים לכם.

 

איך עובד התהליך?

לאחר הגשת הבקשה ושליחת כל המסמכים המראים כי אתם אכן עומדים בקריטריונים, תקבלו תעודת זכאות ואישור זכאות. כעת, עליכם להתמודד בהגרלות המוצעות למשתתפי המחיר למשתכן. כל כמה זמן מפרסמת המדינה הגרלות של דירות מוזלות ואתם יכולים להירשם למה שמעניין אתכם. ניתן אף להירשם לכמה הגרלות במקביל. לאחר שתזכו בהגרלה מסוימת תקראו אל הקבלן כדי לבחור דירה, ולחתום על חוזה.

 

למי מתאימה התכנית ומי עומד בקריטריונים?

מאחר והתכנית מיועדת עבור חתכים מסוימים באוכלוסייה, שלא הצליחו לקנות דירה עד כה – יש לה מספר קריטריונים מסוימים, ותנאים המעדיפים אנשים מסוימים עבור קבלת ההנחות וההזדמנות לרכישת דירה. חשוב להכיר בקריטריונים כדי להבין האם המחיר למשתכן זו תכנית שעשויה להתאים לכם, מאחר במידה וכן, היא עשויה לחסוך לכם מספר רב של כסף בעת קניית הדירה.

לפניכם הקריטריונים המכריזים מי מתאים ויכול להגיש בקשה עבור תכנית המחיר למשתכן:

  1. זוגות נשואים או ידועים בציבור, או כאלה שנרשמו לנישואים
  2. יחידים מעל גיל 35
  3. הורים חד הוריים עם ילד אחת מתחת לגיל 21 המתגורר עמו
  4. נכים יחידים בני 21 לפחות

כל אלה ועוד נוספים יכולים להגיש בקשה בהתאם לקריטריונים ולהשתתף בתכנית המחיר למשתכן –רק במידה שאין להם דירה קודמת ומדובר ברכישת הדירה הראשונה שלהם.

דירה ריקה

אולי יעניין אותך גם