חיפוש

איך מעריכים דירה לפני הקנייה

הערכת שווי של דירה לפני הקנייה, הוא אחד השלבים הראשונים בגיבוש העסקה. הערכת מחיר נכונה ומושכלת חשובה הן לקביעת השווי של עסקת הרכישה מצד אחד, והן בכל הקשור בנטילת משכנתא לרכישת הדירה המדוברת מצד שני. ככלל, ההמלצה החד משמעית כאן היא לבצע הערכה מושכלת ובלתי תלויה של ערך הדירה המיועדת לרכישה, גם אם הערכת השווי כרוכה בתשלום. זוהי השקעה משתלמת, שעשויה למנוע עסקה שבסופה יתברר לרוכשים שעשו מקח טעות. מהו איש המקצוע האמון על ביצוע הערכת השווי של הדירה? מהן אמות המידה לקביעת הערך של הדירה? מהי המשמעות של הערכת השווי של הדירה המיועדת לרכישה, בכל האמור בנטילת הלוואות ומשכנתאות? היכן ניתן לקבל הערכה מושכלת של מחיר הדירה, לפני ביצוע הרכישה בפועל? בשורות הבאות נרחיב את היריעה בכל הקשור בהערכת השווי של דירות והמשמעויות שלה.

בדיקת נכסים

הערכת שווי דירה – מי מבצע אותה וכיצד

הערכת שווי של דירה היא, כאמור, בעלת משמעות רבה בתהליך העברת הבעלות של דירה או כל נכס נדל"ן אחד מיד ליד. מי שאמון על ביצוע ההערכה הוא השמאי – בעל מקצוע המתמחה בהערכת נכסי נדל"ן. הערכה מושכלת של מחיר הנכס מתייחסת למספר משתנים שאיתם ניתן למנות את גודל הנכס, המיקום והגיל שלו. בנוסף, השמאי האמון על הנושא גם במראה חיצוני ורמת התחזוקה של הנכס, ומצבו הכללי של הנכס בעת ביצוע הערכת המחיר.

גודל דירה: שטח הדירה ומספר החדרים בה, מהווים גורם משמעותי מאד בקביעת הערך שלה. בכל אזור קיים, גם אם לא באופן רשמי, מחיר למ"ר רבוע המהווה בסיס לקביעת הערך.

מיקום הנכס והגיל שלו: ככל שהנכס ממוקם באזור שהביקוש לדירות בו הוא משמעותי יותר, כך יהיה ערך הדירה גבוה יותר. עובדה היא, שערך הדירות במרכז הארץ גבוה מאד יחסית לערכן בדרום או בצפון.

מצב הנכס: ככל שמצב הנכס בעת ביצוע ההערכה הוא טוב יותר, כך תהיה הערכת המחיר שלו גבוהה יותר. המשמעות מבחינת המוכרים היא, שבהחלט כשאי לבצע שיפוץ בית לפני שמציעים את הנכס למכירה. העלייה במחיר כתוצאה משיפוצים, עשויה להיות גבוהה מאד ביחס להשקעה הכספית בהוצאת השיפוצים אל הפועל.

המשמעות של הערכת השווי לדירה

מבחינת הרוכשים, יש משמעות רבה להערכת השווי של הדירה. זאת, בעיקר אם היא מתבצעת על ידי שמאי שההערכה שלו מקובלת על הבנק או המוסד האמור להעניק משכנתא לרכישת הנכס. הערכת השמאי היא הגורם החשוב ביותר, המשפיע על גובה המשכנתא שהרוכשים עשויים לקבל. זאת, כמובן, חוץ מההשפעה של ההכנסות החודשיות הקבועות של מבקשי המשכנתא.

אם יש לך עניין לבצע הערכה מושכלת של מחיר הנכס שברשותך או שיש בכוונתך לרכוש, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע שלנו יחזרו אליך בהקדם. הם יסייעו לך בביצוע הערכה מושכלת של הנכס המעניין אותך, לצורך נטילת הלוואות משכנתאות ונושאים אחרים.

אולי יעניין אותך גם