חיפוש

4 סיבות לדחיית תביעת ביטוח סיעודי

אחד הקרובים שלכם הגיע למצב סיעודי, והוא מבוטח באחת מחברות הביטוח השונות בביטוח סיעודי פרטי? הפעולה הראשונה והטבעית לעשות תהיה להגיש תביעת ביטוח עבורו, כדי שהוא יוכל לקבל פיצוי כלכלי שמגיע לו. הפיצוי הזה יאפשר לו להתנהל בצורה הרבה יותר טובה מבחינה כלכלית בכל מה שנוגע ליכולת שלו או של הסביבה שלו לטפל בו. לצערנו, חברת הביטוח יכולה לדחות תביעות כאלו. נפרט על 4 סיבות לדחייה.

 

תביעת ביטוח סיעודי – דחייה

ביטוח סיעודי הוא לא ביטוח מחייב, ובכל זאת ישראלים רבים מבטחים את עצמם בביטוח חשוב זה. המשמעות של הביטוח הזה ברורה – אם אתם מבוטחים בביטוח הזה, במקרה ותהפכו לסיעודיים, חברת הביטוח תשלם לכם קצבה חודשית שתאפשר לכם בין היתר לשלם על הטיפולים הסיעודיים שתצטרכו לקבל.

בגלל שהמשמעות של הביטוח הזה גדולה מאוד, אין פלא למה הדבר המפחיד ביותר שניתן לשמוע בהקשר הגשת תביעת ביטוח סיעודי היא המילה "דחייה". כן, חברות הביטוח יכולות לדחות את התביעות שלכם מסיבות שונות. הדחייה היא לא סופית, וניתן לערער עליה, כפי שניתן לראות באתר https://pitzuim.co.il אך כדי לערער עליה צריך להכיר את הסיבות השונות בגינן ניתן לדחות את התביעה.

 

להלן 4 סיבות לדחיית תביעת ביטוח סיעודי:

 

  • היעדר מסמכים רפואיים

הגשת מסמכים רפואיים היא חלק משמעותי בהגשת תביעת ביטוח סיעודי. כאשר אתם מגישים תביעת ביטוח סיעודי, המטרה היא להוכיח לחברת הביטוח שהתובע הוא אכן אדם סיעודי. את ההוכחה הזאת ניתן לעשות באמצעות מסמכים רפואיים שונים, שיכולים להעיד על מצבו.

אבחנות שונות של מחלות או פציעות ותוצאות של בדיקות כמו CT, רנטגן או MRI, אלו דוגמאות למסמכים רפואיים שיכולים להוכיח את היותו של התובע אדם סיעודי.

 

  • חברת הביטוח אינה מוצאת את המבוטח כסיעודי

כאמור, חברת הביטוח רוצה להבין שאכן התובע נמצא במצב סיעודי. חברת הביטוח לא ממהרת להוציא כספים על המובטחים שלהם, אך אם תצליחו להוכיח את היותו של התובע סיעודי, לחברת הביטוח לא תהיה ברירה. בכל אופן, ברגע שלחברת הביטוח יהיה אפילו מקום קטן להטלת ספק, היא יכולה לדחות את התביעה.

 

  • מילוי שגוי של טפסים שונים

תביעת ביטוח סיעודי היא הליך בירוקרטי. יש למלא טפסים שונים על פי הנחיות שונות, לצרף מסמכים שונים ולענות לדרישות מסוימות מצד חברת הביטוח. מילוי לא נכון של טופס מסוים עשוי להיות עילה לדחיית התביעה על ידי חברת הביטוח. לכן, חשוב למלא את הטפסים בצורה נכונה ולוודא שאין טעויות.

 

  • התיישנות

במקרים רבים בהם תובעים את חברת הביטוח בתביעת ביטוח סיעודי, חברת הביטוח דוחה את התביעה בטענת התיישנות. ההתיישנות אכן קיימת, כך שמראש מוטב להגיש את התביעה כמה שיותר מהר, לפני שההתיישנות תחול על המקרה האישי של התובע.

תביעת ביטוח סיעודי

אולי יעניין אותך גם