חיפוש

פנסיה רפואית מוקדמת – מדריך מקוצר

מצבים רפואיים מסוימים מאפשרים לנו לצאת לפנסיה מוקדם ואף לדרוש פיצוי כספי מחברת ביטוח פרטי או מהמוסד לביטוח לאומי. במאמר הבא נסביר מה המשמעות של פנסיה כזו ואיך מגדילים את הסיכוי לפיצוי משמעותי

נסיבות בריאותיות שונות בהן עובד מאבד את כושר העבודה שלו למשך תקופה של מעל 3 חודשים מאפשרות במקרים מסוימים לצאת לפנסיה מוקדמת. המשמעות של פנסיה מוקדמת היא שמקבלים את דמי הפנסיה ואת כל שאר הזכויות השמורות לפורשים בני 67 אצל גברים או 60-62 אצל נשים, אבל בלי להגיע לגיל הזה. במילים אחרות, פנסיה רפואית מוקדמת הופכת את הפנסיה לרלוונטית עוד לפני גיל פרישת חובה.

 

איך נדע אם מגיעים לנו פיצויים?

בשביל לדעת אם מגיעים לכם פיצויים בגין אירוע רפואי כזה או אחר צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע. היתרון של התייעצות עם עורך דין למשל היא שכך ניתן להגדיל את הסיכוי לקבל קצבה גבוהה, לממש את הזכויות השמורות לנו בחוק ולברר לגבי מסמכים או טפסים שאותם צריך לצרף לכל בקשה. בזכות המעורבות של בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו, אנחנו יכולים גם לדעת אם מגיעים לנו פיצויים וגם לפעול אקטיבית כדי להשיג אותם.

 

מהן הנסיבות שבהן אפשר לצאת לפנסיה מוקדמת?

מבחינה בריאותית, פנסיה רפואית מוקדמת רלוונטית רק עקב מחלה שבגללה העובד מאבד את כושר העבודה שלו. יתרה על כך, החוק מחייב לבחון האם אובדן כושר העבודה הוא כללי או מקצועי. בשביל לצאת לפנסיה מוקדמת, על העובד להוכיח שהוא אינו מסוגל לעבוד בעבודתו אבל גם לא בכל עבודה אחרת שמתאימה לו מבחינת הכשרה, ניסיון והשכלה. כמו כן, יש להראות כאמור את אובדן כושר העבודה לתקופה של מעל 3 חודשים.

 

את מי תובעים כדי לקבל פיצוי?

פיצוי כספי בגין פנסיה רפואית מוקדמת ניתן לקבל מהמוסד לביטוח לאומי ומחברת הביטוח הפרטית. ההבדל הוא שהמוסד לביטוח לאומי כפוף לתנאים הקבועים בחוק לגבי זכאות לפרישה לפני גיל פרישת החובה, בעוד בחברות ביטוח פרטיות צריך לבחון כל מקרה לגופו לפי התנאים הקבועים בפוליסה. עם זאת, בשני המקרים ניתן וכדאי להתייעץ עם עורך דין כדי להשלים את התהליך ולהגיש בקשה בצורה משכנעת ומלאה.

 

זה הזמן לבדוק את סוג הכיסוי הביטוחי

האמת היא שלא חייבים להגיע למצב רפואי של פנסיה מוקדמת על מנת לבדוק מה סוג הכיסוי הביטוחי העומד לרשותנו. בעוד על סוג הכיסוי הביטוחי הניתן לנו מטעם המוסד לביטוח לאומי אין לנו השפעה, את סוג הכיסוי הביטוחי מול חברת הביטוח הפרטית אנחנו בהחלט יכולים להגדיל. בשביל לעשות את זה, מומלץ להשוות בין פוליסות ביטוח. כמו כן, יש לבדוק כבר עכשיו מה היקף הכיסוי הביטוחי ובאיזה מצבים הוא מאפשר פרישה.

חוֹק

אולי יעניין אותך גם