חיפוש

מדוע גורי כלבים צריכים אוכל מיוחד?

אחד הגורמים החשובים ביותר להתפתחות של כל בעל חיים, הינו תזונה נכונה בעיקר בשלבי הגדילה שלו. כשמדובר על כלבים, השלב בו הם גדלים ומתפתחים הוא שלב קריטי מאוד, בו הם מכונים "גורים". כמו שתינוקות לא אוכלים את אותו האוכל של המבוגרים, כך גורי כלבים לא ניזונים מאותו מזון כמו כלבים בוגרים. מדוע גורי כלבים צריכים אוכל מיוחד? המשיכו לקרוא ותבינו.

 

אוכל לגורים

אימצתם גור כלבים? לכלבה שלכם נולדו גורים? כשתחפשו מזון לכלבים מומלץ באינטרנט, חשוב לדעת שגורים אוכלים אוכל שונה מאשר כלבים בוגרים. אוכל לגורי כלבים הוא אוכל שהוכן ויוצר במיוחד לגורי כלבים. האוכל הזה מתחשב בכל ההיבטים שיכולים להיות רלוונטיים אל גור כלבים שאמור לאכול.

בין ההיבטים הללו ניתן למנות את המרקם של האוכל, את הגודל והצורה של האוכל וכמובן את הערכים התזונתיים שלו. כלבים אוכלים מזון לגורים עד גיל שנה בערך, כאשר לאחר מכן ניתן להאכיל אותם כבר במזון לכלבים בוגרים. אולי תופתעו לשמוע, אך כמו שיש אוכל לכלבים גורים ואוכל לכלבים בוגרים, קיים גם מזון לכלבים מבוגרים, המיועד לכלבים בגיל שמונה ומעלה.

 

מה הסיבה לכך?

הסיבה לכך היא בעיקר סיבה פיזיולוגית, הקשורה להתפתחות של גורי הכלבים. גורי כלבים, בגיל צעיר, זקוקים לערכים תזונתיים מסוימים מהמזון שלהם. אותם ערכים תזונתיים יכולים לסייע לגור להתפתח בצורה תקינה ובריאה. מזון לגורים עתיר לרוב בפחמימות ובחלבונים. מכיוון שכלב מוציא הרבה אנרגיה שהוא גור, פחמימות וחלבונים מסייעים לו לשמור על כמות האנרגיה הדרושה לו לצורך גדילה והתפתחות.

 

חשוב לשים לב לגיל הכלב

כשהכלב שלכם בוגר, זה לא בעיה להאכיל אותו. הולכים לחנות החיות הקרובה ורוכשים עבורו מזון רגיל לכלבים. כאשר מדובר על גור, הדבר מורכב קצת יותר. ראשית, חשוב לציין שגורי כלבים לא אוכלים אוכל לגורים כבר מהיום הראשון שלהם בעולם. בשבועות הראשונים שלהם בעולם הם זקוקים קודם כל לחלב אם.

ניתן להכניס לאחר חודש כבר מזון לגורים לקערות שלהם, אך גם את זה יש לעשות בהדרגה. אין למלא את הקערה של הגור או להגיש לו כמות גדולה של אוכל, מכיוון שהוא עדיין לא רגיל. הוא צריך לקבל מעט מזון לגורים, יחד עם חלב אם.

 

זיהוי אוכל לגורים

זיהוי אוכל לגורי כלבים הוא לא עניין מסובך מדי. כאשר אתם מגיעים לחנות חיות, תחפשו את המדף עם האוכל לגורי כלבים. כדי לוודא שהמוצר שאתם בוחרים הוא מתאים, שימו לב לסימון או כיתוב על האריזה שמעיד על המזון שנמצא בפנים ככזה שמתאים לגורים.

 

סיכום

אוכל הוא אחד הדברים החשובים והמהנים ביותר בחיים שלנו. כמו שלכם חשוב לאכול בצורה תקינה וטעימה, ככה גם לכלבים שלכם הדבר חשוב. לכן, אם יש לכם גורי כלבים, האכילו אותם באוכל שמתאים להם.

חיית מחמד

 

אולי יעניין אותך גם