חיפוש

אחת ולתמיד: מזון יבש או רטוב לכלב שלך?

כל בעלים של כלב רוצה לתת לכלב שלו את המזון הטוב ביותר.

זה הרי ידוע שמזון משפיע על איכות חייו של הכלב (בדומה לנו, בני האדם). כלומר, אם הכלב שלכם יצרוך מזון שאינו איכותי לטווח רחוק, הוא עשוי לחלות

במחלות בהמשך.

אך אם הכלב יצרוך מזון בריא ומזין, הדבר עשוי לגרום לו לחיות חיים בריאים

ככל הניתן וייתכן שגם להאריך את חייו.

אם אתם מתלבטים אם לבסס את התזונה של האהוב על ארבע שלכם על מזון יבש או מזון רטוב, דעו שהגעתם למקום הנכון.
אספנו עבורכם את כל המידע הדרוש לכם בשביל שתוכלו להחליט מהו המזון המתאים ביותר לכלב שלכם.

 

מזון יבש לכלבים

ישנו מגוון רחב של מזונות יבשים לכלבים. יש מזונות יבשים שמותאמים לכלבים בוגרים. מדובר במזון גדול יחסית ששיניים של כלב מבוגר יכולות ללעוס. לעומת זאת, המזון היבש שמיועד לגורים הוא בדרך כלל קטן יותר, מדובר לרוב בצורה של גרגרים.
מסקר קצר שערכנו עם בעלי כלבים נמצא כי רבים מעדיפים לקנות לכלב שלהם מזון יבש בעיקר מטעמי נוחות.

להלן כמה ממצאים עיקריים שעלו בסקר וגילו מה עומד מאחורי הנוחות שבמזון יבש:

  1. היתרון העיקרי שעלה בקרב המרואיינים היה כי ניתן להשאיר לכלב את האוכל היבש בצלחת שלו והוא יכול לאכול ממנו בכל שלב ביום מבלי לחשוש שהוא יחטוף קלקול קיבה.
  2. היתרון המשני שעלה בקרב המרואיינים הוא המחיר. רבים ציינו כי המחיר של מזון יבש הינו זול יותר מאשר המזון הרטוב. לרבים מהם יש ילדים או בעלי חיים נוספים בבית והם ציינו כי עליהם לקצץ קצת בהוצאות.

 

מזון רטוב לכלבים

המזון הרטוב, כשמו כן הוא, רטוב. אם המזון היבש נראה כמוצק באופן ודאי וברור, במזון הרטוב מדובר במזון שנראה בין מוצק לנוזל. ישנו מגוון רחב של מזון רטוב לכלבים, כאשר המזון מגיע לרוב כשהוא ארוז בקופסת שימורים, קופסא או בשקית.
באוכל רטוב יש ריכוז גבוה של מים. כך שאם הכלב שלכם סובל לעיתים קרובות מהתייבשויות ואתם דואגים לו שהוא אינו שותה מספיק מים, אתם יכולים לספק לו מזון רטוב. כך תהיו רגועים שהוא מקבל כמות מספקת של מים גם מהאוכל.
אוכל רטוב מתאים לכלבים שיש להם קושי ללעוס את המזון היבש. כך שאם יש לכם כלב מבוגר, עדיף שתתנו לו אוכל רטוב כדי לא להקשות עליו בפעולת הלעיסה של אוכל יבש.

 

החלטתי מהו המזון שמתאים לכלב שלי, איפה אני יכול לקבל מבחר גדול של מזון לכלבים?

לכל בעל כלב יש חנות שהיא בית, אם עדיין אין לך כזו, כדאי שתבדוק את ההיצע שיש בחנות האינטרנטית של צ'או צ'או – חנות החיות שלך.

 

חיית מחמד

אולי יעניין אותך גם