חיפוש

איך מגלים את הפרעות הנפש?

אנשים רבים ברחבי העולם מתמודדים במהלך חייהם עם הפרעות נפשיות. הפרעות אלו לרוב מפריעות לתפקוד היום יומי התקין, ודורשות טיפול של איש מקצוע על מנת לנסות ולצמצם את השפעת ההפרעה על מהלך החיים השוטף. איך ניתן לגלות האם אתם סובלים מהפרעה נפשית?

 

ממה יכולה להיגרם הפרעה נפשית?

חוקרים רבים שעוסקים בבריאות הנפש ניסו לשים את האצבע על המקור של ההפרעות הנפשיות, ולהבין מדוע אנשים מסוימים חווים הפרעות אלו בעוד אנשים אחרים לא.

הסיבות שמוכרות כיום שככל הנראה גורמות להפרעות נפשיות, עשויות לנוע להיות מושפעות מענייני גנטיקה ותורשה (כאשר אם לאדם יש קרובי משפחה שסובלים מהפרעות נפשיות, עולים הסיכויים שגם הוא יסבול מהן), השפעות הסביבה בעת היריון (אם האישה חווה לחצים רבים במהלך ההיריון, או משתמשת בסמים ובאלכוהול, התינוק עשוי לפתח הפרעות נפשיות) וכן הפרעות אלו נגרמות כתוצאה מחומרים כימיים שנמצאים במוח.

 

מהם הסימנים שעשויים להעיד על הפרעה נפשית?

סימנים פיזיים

אדם בעל הפרעות נפשיות עשוי לחוות כחלק אינטגרלי משגרת חייו שינויים פיזיים, כמו עייפות מוגברת וחוסר יכולת להירדם בלילה, אכילה מוגברת או חוסר תיאבון, התמכרות לחומרים כימיים או לאלכוהול ועוד.

סימנים נפשיים והתנהגותיים

הסימנים הנפשיים שעשויים לסמן על הפרעות נפשיות הן שינויים קיצוניים במצב הרוח, תחושה של פחד או בלבול תמידיים, חשיבה אובדנית ודיכאונות מרובים, חוסר יכולת להתרכז או לבצע פעולות פשוטות ויומיומיות בצורה תקינה, חשיבה פרנואידית, הזיות ועוד.

 

אבחון מקצועי

הדרך הטובה ביותר לדעת האם אתם אכן סובלים מהפרעות נפשיות, היא לגשת לאבחון מקצועי אצל פסיכולוג או פסיכיאטר מוסמכים, שמתמחים בנושאי בריאות הנפש. אמנם ישנם סממנים שיכולים להעיד על בעיה נפשית (אותם פירטנו לעיל), אך גם אם אתם סובלים מחלק מהתסמינים האלו – לא בטוח כי מדובר בהפרעה נפשית.

אם אתם מעוניינים לקבל הסברים נוספים על הפרעות נפשיות, ומה ניתן לעשות אם אתם אכן חושדים שאתם סובלים מהפרעה כזו – תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט https://rosh-bari.co.il. דרך האתר אף תוכלו לקבוע פגישת ייעוץ עם פסיכולוג, שמכיר את התחום ועובד שנים רבות עם מטופלים בעלי הפרעות נפשיות.

מדוע דרוש איש מקצוע כדי לטפל בהפרעה הנפשית?

חשוב להבין שהפרעות נפשיות אינן נעלמות מעצמן, והן דורשות טיפול ומאמץ מצד המטופל על מנת שיוכל לשלוט בהן ובהתנהגותו היום יומית. הפרעות אלו על פי רוב משבשות את מהלך החיים התקין, ולכן חשוב מאוד לטפל בהן בהקדם – ולהחזיר לעצמך את השליטה על החיים שלך.

הפסיכולוג יידע קודם כל לאבחן מאיזו הפרעה נפשית המטופל סובל (סכיזופרניה, הפרעה דו קוטבית, אנורקסיה או בולמיה, הפרעה פוסט טראומתית וכיוצא באלו), יידע להתאים לו את הטיפול הנכון ולשמש לו כאוזן קשבת וכמקור תמיכה רגשית וייעוץ לאורך כל הדרך.

 

הפרעה נפשית

 

אולי יעניין אותך גם