חיפוש

כיצד מאבחנים גליובלסטומה?

ישנן סוגים רבים של מחלות, המאפיינות את התקופה המודרנית, ואילו אחרות מלוות את בני האדם לאורך תקופה ארוכה. מחלות שמלוות אותנו עוד משחר האנושות, אלו מחלות כגון דלקת ריאות. לעומת זאת, יש מחלות שמאפיינות מאוד את התקופה המודרנית, ואחת מהבולטות שבהן היא הסרטן.

 

מחלת הסרטן

הסרטן, הוא בעצם שם כולל למאות אם לא אלפי זנים של מחלות שהקו המשותף להן הוא אחד, גידול והתפשטות לא מבוקרת של תאים ברקמה או איבר בגוף, המובילים בסופו של דבר להרס הרקמה ולפגיעה רב מערכתית בגוף, שמובילה פעמים רבות לנזק בלתי הפיך.

מחלת הסרטן

הגליובלסטומה

אחד מסוגי הסרטן הללו,, הוא סרטן גליובלסטומה GBM סרטן זה, הוא סרטן המקוטלג כגידול הפוגע במח. גידול זה, מתחיל בעקבות סיגנל, אותו המדענים עוד לא הצליחו לפענח, שבסופו של דבר גורם לגידול וצמיחה לא נכונה בתאים האסטרוציטיים במח.

התאים האסטורציטיים, אלו תאים הנראים בהגדלה כתאים בצורת כוכב, והם תומכים במח במגוון רב מאוד של פעולות, הכוללות חידוש אקסונים, התפתחות סינפסות תקינות בין האקסונים במח, ואינספור פונקציות אותן עוד המדע מגלה מדי פעם.

 

השפעות המחלה

השפעות סרטן זה, הן בין ההשפעות החמורות ביותר מבין סוגי הסרטנים. המחלה פוגעת ביכולת הקוגניטיביות של החולה, בזיכרון, בדיבור, ביכולת המישוש, השמיעה והראייה, ולעיתים רבות מלווה בהתקפים פסיכוטיים עקב מעבר לא תקין של סינפסות ופוטנציאלי פעולה באקסונים הפגועים במח.

 

ריפוי וטיפול

כיום לעולם המדע והרפואה אין את הכלים לרפאות בצורה מלאה את החולים, ולכן חוקרים עובדים בשקידה על פתרון אפשרי למחלה. צורות האבחון והגילוי של סרטן מסוג זה, מורכבות ממספר אספקטים, אותם נציג בפניכם כעת.

 

אבחון ראשוני

כאשר מאובנת פגיעה מוחית, האנמנזה נעשית במספר שלבים., בשלב הראשון, הרופא בודק את יכולת התזוזה, הדיבור, ועוד שלל יכולות תפקודיות המאפיינות התנהלות תקינה או לא תקינה של מערכת העצבים המרכזית.

אבחון ראשוני

אבחון מקיף

בשלב השני, כאשר ישנו חשש כי אכן חלק מסוים במח לא מתפקד כמו שצריך, נעשות לחולה בדיקות מקיפות הכוללות, CT', MRI ועוד מספר רב של בדיקות ומדדים המאפשרים לרופאים לקבוע בדיוק היכן במוחו של החולה התרחשה הפגיעה, היקפה והגורמים לה.

 

אבחון סופי

בשלב השלישי, לאחר שהרופא קיבל אנמנזה מהימנה, השווה עם מקרים דומים בספרות הרפואית ובידע הקודם שלו, הוא קובע כי הפציינט אכן סובל מגליובלסטומה.

 

טיפול

כאן, מגיע שלב הטיפול במחלה, שכמו שכבר הסברנו לכם, יהיה מורכב כולו מטיפול מעכב ומונע. ישנן מספר אפשרויות לטיפול. אחת, היא האפשרות להוציא כמה שיותר מהגידול הסרטני ממוחו של החולה. השנייה, היא טיפול באמצעות כימותרפיה או הקרנות, הטיפולים אותם מבצעים על חולי סרטן אחרים. השלישית היא על ידי מכשירים חדשניים דוגמת "אופטיון".

 

לסיכום

מי ייתן ותימצא תרופה למחלה זו.

מאובחן

אולי יעניין אותך גם