חיפוש

דפיברילטור חצי אוטומטי – אודותיו, ומתי נשתמש בו

על מנת להתמודד במצב חירום עם אירוע לב הגיע לחיינו הדפיברילטור. את מכשיר זה מצמידים לחזה סמוך ללב, הוא בודק ומאבחן אי סדרים בליבו של המטופל. אם מאבחן שישנה בעיה הוא מורה על צורך ביצירת זרם חשמלי. הזרם נעשה בעזרת אלקטרודות שמחברים ממנו אל גוף האדם.

 

דפיברילטורים – סוגים

ישנם מספר סוגי דפיברילטורים אשר מטרתם בעקרון זהה, אך יש להם מאפיינים שונים. דוגמאות לסוגים אלו – ביפאזי, אוטומטי, חצי אוטומטי וידני. אנו נגלה כאן על אודותיו של דפיברילטור חצי אוטומטי ומתי נשתמש בו. על מנת למצוא ציוד רפואי כמו דפיברילטור ועוד רבים אחרים ניתן למצוא במספר אתרים כגון אתר המרכז לרפואת חרום.

 

מה הופך הדפיברילטור לחצי אוטומטי?

הדפיברילטור החצי אוטומטי נקרא כך כיוון שמצד אחד הוא חשמלי, ויודע לזהות את מצב הלב בעצמו, ואף בחלק מהמכשירים ישנו הסבר קולי על הפעולות שיש לעשות. מצד שני את הזרם החשמלי עצמו נותנים בלחיצה על כפתור ואף ניתן לשלוט בעוצמת הזרם. הנתונים מוצגים למשתמש והוא אחראי לעבד את המידע ולא המכשיר עצמו.

 

הבדלים בין דפיברילטור אוטומטי לחצי אוטומטי

כאמור בין כל סוג דפיברילטור יש הבדלים מסוימים. כאן נעמוד על ההבדלים הבולטים בין דפיברילטור אוטומטי לחצי אוטומטי.

מי יכול לתפעל?

המכשיר האוטומטי נוצר במטרה שכל אדם יוכל לתפעלו, גם ללא עבר רפואי או ידע רפואי כלשהו, הוא יכול לתפעל אותו. לעומת זאת, את הדפיברילטור החצי אוטומטי צריך ניסיון וסמכות, לעבור הדרכה מסוימת כיוון שהזרם החשמלי הוא בלחיצת כפתור ואף דורש שיקול דעת בכל הקשור לעוצמת הזרם. חוסר ידע רפואי עלול להיות מסוכן מאוד.

 

מהירות

הדפיברילטור החצי אוטומטי ידוע כמהיר יותר מהאוטומטי. זמן הוא מצרך נחוץ מאוד ברגעי חירום שכאלה, כל שנייה שעוברת מסכנת יותר את חיי המטופל.

 

מתי נשתמש בו?

בדפיברילטור משתמשים במצב חירום כאשר אדם לוקה באירוע לב, או כאשר יש חשש שמשהו לא בסדר בליבו אדם מסוים ורצוי להשתמש בדפיברילטור על מנת לעקוב אחר הלב שלו ולהבין אם יש צורך בזרם חשמלי, החייאה, או שהוא בעצם בסדר.

 

איפה יש דפיברילטורים חצי אוטומטים

כנזכר לעיל, ישנו צורך בהכשרה על מנת להשתמש בדפיברילטור חצי אוטומטי. לכן, ניתן למצוא אותו בקליניקות, באמבולנסים, אצל אנשים מוסמכים וכן הלאה. כאשר מציבים דפיברילטורים בבניינים, מקומות ציבוריים או כשרוכשים אישיים, לרוב המכשירים לא יהיו חצי אוטומטיים כיוון שמי שכנראה יפעיל אותם הוא אדם ללא הסמכה. במקרים כאלו צריך לרכוש דפיברילטור אוטומטי.

 

לסיכום

לסיכום, דפיברילטור חצי אוטומטי דומה מאוד לאוטומטי, רק שאותו יפעיל רק אדם אשר הוסמך לכך כיוון שהמשתמש צריך לעבד מידע בעצמו, להפעיל את הזרם החשמלי ולשלוט בעוצמה.

לב עם חוט על רקע כחול
לב עם חוט על רקע כחול

אולי יעניין אותך גם