חיפוש

מה הדבר הנכון לעשות בחורף כדי למנוע נזילות?

ניקיון של המרזבים, תחזוקה נכונה של הגג ובעיקר איטום של קירות חיצוניים – כל אלה הם חלק בלתי נפרד מהאופן שבו מכינים את הבית לחורף. בנוסף, כדאי לנצל את ההזדמנות ולבדוק את הצנרת על מנת למנוע פיצוצים שגורמים לנזילות לא פחות חמורות לכל אורך השנה. ישראל היא מדינה חמה עם אקלים ים תיכוני, אבל זה לא אומר שהחורף בה הוא ללא משקעים. בפועל, דווקא בתים בישראל חשופים יותר לנזקי החורף מאשר במקומות אחרים בעולם. דווקא בגלל האקלים המקומי, המון בתים ובנייני מגורים לא עומדים בעומס ולא מסוגלים להתמודד עם נזקי הגשם. אצל המון אנשים פרטיים, זה אומר נזקים חמורים של נזילות גם בתוך הבית וגם בגינה, במרפסת, בחצר או כמובן על הגג.

 

הכינו את המרזבים לחורף

הפתרון הוא להכין את הבית לקראת הגשם. קודם כל, צריך לנקות היטב את המרזבים. בין אם מדובר על מרזבים פנימיים או חיצוניים, ניקיון שלהם אחת לשנה הוא תנאי לתחזוקה נכונה ולמניעת נזילות. אם המרזבים נקיים, זה בהכרח אומר שהמים יכולים להתפנות מהם בצורה יעילה ולהגיע ישירות אל צינורות ובורות הניקוז הייעודיים.

 

מה כוללת תחזוקה נכונה של הגג?

עוד דבר שכדאי לעשות על מנת למנוע נזילות מים בחורף או נזקים אחרים שנגרמים בגלל רוחות וגשמים, הוא לתחזק את הגג. זו פעולה שמחייבת התייעצות עם בעלי מקצוע לצורך איטום גגות מפני חדירת מים, אך בחלקה היא יכולה להתבצע לבד: בעיקר אם שומרים על כללי הבטיחות, עולים בזהירות אל הגג ואז מנקים אותו מלכלוך, עלים או חפצים שעלולים להתעופף.

 

לא לשכוח את הקירות החיצוניים

איטום של הגג לא תמיד מספיק כדי למנוע את הנזילות שמסכנות את הבית בחורף. כך לדוגמא בהמון בתים ובניינים, המים עלולים לחדור פנימה דרך סדקים שיש בקירות החיצוניים. במקרים כאלה, הדבר החשוב הוא לאטום את הסדקים ולהתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי בידוד תרמי. כמו כן, איטום של הקירות החיצוניים עוזר לשמור על ערך הנכס הרבה אחרי שהחורף מסתיים.

 

מה לגבי הצנרת?

הטעות הנפוצה היא להתמקד בתשתית של הבית כדי למנוע את החדירה פנימה של המים – אך להזניח את הצנרת ואת האינסטלציה. כפועל יוצא מכך, עלולים להיגרם פיצוצי מים ובעקבותיהם נזילות על הרצפה, בקירות ובתקרה. אז אם לא מתחזקים את הצנרת ומנקים אותה אחת לתקופה מסוימת, יכול להיות קשה לאתר את המקור של הנזילות.

 

החורף התחיל – כך פועלים

חשוב מאוד להישאר עם אצבע על הדופק בכל הנוגע לתחזוקה של המרזבים, הקירות החיצוניים, הגגות והצנרת. באופן הזה, ניתן להגיב מהר גם אם החורף כבר התחיל ולפתע מופיעות נזילות מים באזורים שונים של הבית. בנוסף, אפשר להתייעץ עם בעלי מקצוע.

 

מרזב

אולי יעניין אותך גם