חיפוש

מיתוג לעסק: מה זה כולל?

בעולם של היום, להיות מותג זה מאסט כמעט לכל עסק. תהליך מיתוג עסקי הוא מה שייקבע איך העסק ייצרב בתודעת ציבור הצרכנים, ואיזה קהל הוא ימשוך אליו. בכתבה הזאת ננסה להבין מה זה מיתוג עסקי, מה זה כולל ואיך אפשר ליישם את זה אצלנו.

מה זה מותג?

מאחורי רוב המותגים עומד עסק או חברה, אבל לא כל חברה או עסק הם מותג.
"מותג" הם סך כל העמדות, הרגשות והתפיסות הקיימות אצל קהל הצרכנים בנוגע לעסק או חברה. כשאנחנו חושבים על המותג "מקדונלדס" עולים אצל כל אחד מאיתנו מחשבות ואסוציאציות הקשורות לרשת המזון המהיר ולמסרים שהיא מעבירה, אפילו עוד לפני שדיברנו על האוכל.
מה שהופך עסק למותג הוא תהליך עיצוב התפיסה הרעיונית והרגשית של הצרכן בהקשר לעסק, בתהליך הנקרא מיתוג עסקי.

תהליך המיתוג העסקי מורכב מאלמנטים פסיכולוגיים, יחצ"ניים ואסטרטגיים רבים, ומשלב בתוכו שיטות שיווק ופרסום המסייעות לבדל את המוצר או החברה מהמתחרים שלה, וליצור רושם חיובי ומתמשך במוחו של הצרכן.

בעבר, היה נהוג להתייחס לסממנים הויזואליים של התאגיד או החברה (הלוגו, הסלוגן, הצבעים המאפיינים) בתור מותג, אבל כיום המושג מותג מתייחס למרכיבים רבים בתוך העסק ודרך הפרסום שלו, והסממנים הויזואליים קיבלו את השם זהות מותגית. יצירת זהות מותגית איכותית היא בדרך כלל פרי עבודתו של סטודיו לעיצוב גרפי או סוכנות פרסום בעלת חטיבת עיצוב.

מטרת המיתוג העסקי היא לבדל את העסק מהמתחרים שלו, להעניק לו ייחודיות ושפה משלו, ולמצוא דרך לצרוב אותו במוחם של הצרכנים לאורך זמן.

אייקונים

מה כולל בתוכו תהליך מיתוג עסקי?

תהליך המיתוג כולל בתוכו מספר שלבים:

  1. מחקר מעמיק על מהות העסק: הסיפור האישי מאחורי העסק, יתרונות העסק על פני המתחרים, מטרות וחזון.
  2. פילוח קהל יעד: למי המיתוג והפרסום מכוון?
  3. יצירת תדמית וזהות מותגית: תהליך עיצוב של מרכיבי העסק והתאמתם לקו השיווקי והפרסומי של העסק: לוגו, צבעים מאפיינים, מיתוג כרטיסי ביקור, ניירת וכל דבר שדבר בא בקשר עם הלקוחות. הרבה אנשים חושבים שיצירת לוגו הוא תמצות תהליך המיתוג העסקי. לא נכון!  עיצוב לוגו הוא רק חלק קטן (אם כי משמעותי) בתהליך המיתוג העסקי של כל עסק.
  4. ניסוח אסטרטגיה שיווקית: תהליך המיתוג הוא תהליך עיצוב רגשות ורעיונות, לכן הוא לוקח זמן ויש לעשות אותו בחוכמה ובזהירות. את תהליך המיתוג מתכננים לאורך זמן, ומגדירים מטרות ויעדי ביניים, ואמצעים להשיג אותם דרך אמצעי הפרסום השונים.

אוקיי, אנחנו יודעים מה זה מיתוג עסקי. מה עושים עכשיו?

כפי שכבר הבנתם, תהליך מיתוג עסקי הוא תהליך לא פשוט לאף עסק. הוא דורש הבנה מעמיקה של העסק, קהל היעד שלו והמסרים שנרצה להבין. לכן האופציה הכי טובה היא לתת את המושכות לאנשים שיודעים לעשות את זה בצורה הטובה ביותר.

המעצבים הגרפיים של המיזם האינטרנט Interload מגיעים עם שנים של ניסיון במיתוג עסקי, ומציעים את שירותיהם במחיר שווה לכל נפש. בעזרת מודל השיווקי הייחודי של Interload, ניתן לקבל שירותי עיצוב ומיתוג מקצועיים במחירים אטרקטיביים שלא תמצאו בשום מקום אחר.

אולי יעניין אותך גם