חיפוש

סוגי עבודות ניסור ביטון

למרות החיים בתקופה טכנולוגית, כשמדובר בהקמת מבנים, בטון עדיין שולט. מבני בטון חזקים, עמידים ועבים צופים בהמון טכנולוגיות באות והולכות, אך לפעמים עסקים וקבלנים צריכים לשנות לוחות, קירות ואפילו תקרות.

על ידי הבנה כיצד עובד ניסור בטון מקצועי, תוכלו לקבל החלטה מושכלת לגבי הסוג שישרת בצורה הטובה ביותר את צרכיכם.

 

1. ניסור לוחות

סוג זה של ניסור בטון מכונה בדרך כלל ניסור "שטוח". הוא משמש לעתים קרובות לחיתוך תעלות בפרויקטים של שיקום. לדוגמה, קבלנים שמעוניינים להפוך טחנות קמח ישנות לחללי עבודה חיים צריכים בדרך כלל להפעיל קווי מים נוספים, ביוב וחשמל. לצורך כך משתמשים במסור לוח שמגיע לעומק 80 ס"מ וחותך מסלולים חדשים לאינסטלטורים וחשמלאים. זו שיטה הרבה יותר יעילה מאשר פטיש אוויר.

 

2. ניסור קירות

קבלנים ובעלי נכסים נדרשים לניסור קירות מסיבות דומות לניסור לוחות, כמו החלפת קיר קיים בכדי לחדש חלונות, דלתות וליצור חללים לקווי חשמל ותעלות מים. לעיתים צריך להרחיב או להגדיל מעברים עבור מכונות מחסן כמו מלגזות. ניסור קירות זו עבודה מיוחדת במיוחד בשל הדיוק והמומחיות הנדרשים להפעלת הציוד בבטחה. קבלן או בעל נכס לעולם לא צריך לשקול השכרת ציוד ומסירתו לאדם שאינו מיומן לצורך כך.

 

3. ניסור באמצעות חוטים

יש מקרים שבהם פשוט צריך להסיר מכשולי בטון גדולים, ושיטות הריסה סטנדרטיות יכולות להיות כאב ראש. באמצעות מסור חוט עם שולי יהלום, אתה יכול לצמצם פריטים גדולים לקטנים שניתן לשלוט עליהם בצורה טובה יותר. מסורי חוט יהלום יכולים גם לבצע חתכים מדויקים דרך פריטים העולים על עומק להבי המסור.

החיתוך בפועל נעשה על ידי שחיקה ולא על ידי שיני מסור מסורתיות, ובדרך כלל משתמשים במים כחומר סיכוך במהלך התהליך. ניסור חוטים מאפשר לך לבצע חיתוכים עצומים תוך שמירה על חסכוניות.

 

4. מסורי שרשרת הידרוליים

במובנים רבים, כלי חיתוך בטון משקפים את עמיתיהם לעיבוד עץ ומסורים הידראוליים הם דוגמה מצוינת. מכשיר זה משתמש בלחץ הידראולי. השרשרת מיועדת לחיתוך בטון ולבנים, והיא כוללת גם קו אספקת מים לשימון. אמנם כלים אלה יכולים לבצע חיתוכים עצמאיים משמעותיים, אך בדרך כלל הם משמשים לצד מכשירי ניסור קירות כדי להשלים חיתוכים ארוכים המתחברים בפינות.

 

5. מסורים חשמליים מול מסורי גז

ההחלטה להביא כלי חיתוך בטון המופעל באמצעות גז או חשמל מסתכמת לעיתים קרובות בסביבת העבודה ובחששות באיכות האוויר. עם זאת, ישנם יתרונות וחסרונות לשני הסוגים. הנה רשימה קצרה שיש לקחת בחשבון.

מסור חשמלי הוא קל, נוח לשליטה, ליצור פחות רעש ולהיות ידידותיים לסביבה. אך הוא גם נוטה להיות פחות חזקים, לדרוש כבלי חשמל, ועלול להוות סכנה חשמלית בסביבות רטובות.

מסור גז הוא נייד יותר, חזק ובטוח יותר בתנאים רטובים. אך הוא יכול לפגוע באיכות האוויר ונוטה להיות כבד.

התעסקות בבטון

אולי יעניין אותך גם