חיפוש

דברים שאנשים לא יודעים על פרידות – החזר מס לגרושים

החזר מס נובע ממספר סיבות ובניהן גירושין של בני זוג. מדובר בשינוי סטטוס משמעותי של האב או האם שמביא עמו שינוי בנקודות הזיכוי של כל אחד מהם כהורה יחידני. נקודות הזיכוי מובילות לכך שיגיע לכל אחד מבני הזוג החזר מס מרשות המיסים. מדינת ישראל, מתוך הבנה שגבר או אישה שמתגרשים נאלצים להתמודד עם רמת הוצאות גבוהה יותר בשל גירושיהם, מקנה לכל אדם שמתגרש הטבות מס שיקלו עליו מעט מבחינה כלכלית. המאמר הבא עוסק בכל מה שכדאי לדעת שמגיע לכם לאחר הגירושין.

 

תנאי הזכאות להטבות מס של גרושים וגרושות

  • גבר גרוש שמשלם מזונות – גבר גרוש שמשלם מזונות עבור ילדיו זכאי לנקודות זיכוי חדשות. כל אחד מההורים, על פי רמת השתתפותו בהוצאות וגידול הילדים לאחר הגירושין יקבל נקודת זיכוי או חלק ממנה.
  • גבר גרוש שנשוי בשנית ומשלם מזונות עבור ילדיו – גבר שהתחתן בשנית לאחר הגירושין ומשלם מזונות עבור ילדיו יהיה זכאי לנקודות זיכוי חדשות.
  • החזרי מס לבני זוג פרודים – במידה ובני זוג טרם התגרשו באופן רשמי אך הם מתגוררים בנפרד והגבר משלם מזונות לאישה עבור ילדיו, הוא יהיה זכאי לקבלת נקודות זיכוי.
  • החזרי מס עבור משמורת הורית משותפת – במקרים בהם המשמורת על הילדים לאחר הגירושין הנה משמורת משותפת ושווה לחלוטין בין הגבר והאישה, יקבל כל אחד מבני הזוג נקודת זיכוי.

 

ההליך הביורוקרטי

כדי לקבל את הכסף שמגיע לכם כלומר, החזר ממס ההכנסה בגין גירושין, יש לגשת לסניף רשות המיסים בעיר מגוריכם, למלא טופס 135 להחזר מס עבור עובד שכיר, או טופס 137 טופס להחזר מס עבור בעל עסק עצמאי. לטופס יש לצרף טופס 106 במקרה של שכירים ודוח שנתי במקרה של עצמאי בעל עסק. לאלה יש להוסיף עותק נאמן למקור של פסק דין מבית משפט לענייני משפחה המעיד על תשלום מזונות. במקרה של זוג פרוד ולא גרוש יש להגיש בקשה להחזר מס בגין פרידה, טופס 4440 חתום בידי עורך דין. כמו כן, לטובת קבלת ההחזר יש לצרף צילום של צ'יק מחשבון הבנק המעיד על בעלותכם בחשבון אליו יופקד ההחזר.

 

הדרך המומלצת להגשת הבקשה

הביורוקרטיה מול רשות המיסים הישראלית מורכבת וכרוכה בהגשת בקשה, מילוי טפסים וצירוף ניירת נלווית. לכן, מומלץ מאוד לטובת יעילות התהליך והשגת התוצאה המיוחלת, להיעזר ברואה חשבון או בחברה מקצועית שמתמחה בהשגת החזרי מס לאזרחים. מכיוון שהחוק אינו מתייחס בצורה מפורטת ומדויקת לשינוי המצב המשפחתי במהלך שנת מס, ליווי מקצועי יסייע מאוד בהשגת נקודת הזיכוי שמגיעה לכם חלקית עבור שנת המס שחלפה ובאופן מלא לשנת המס שנכנסה.

 

נחמה קטנה

גירושין הם עניין לא פשוט שמשאיר צלקות רגשיות וכלכליות, לפחות בנושא הכלכלי, באה המדינה והכירה במצוקתם של בני הזוג המתגרשים והגרושים והקלה עליהם במעט באמצעות נקודת זיכוי נוספת ומשמעותית. חשוב לדעת זאת ולבקש את המגיע לכם.

החזר מס

אולי יעניין אותך גם