חיפוש

מהן הסיבות העומדת מאחורי מתן פטור ממסה הכנסה לחולה

לא פעם אנחנו שומעים על אנשים שמקבלים באופן מפתיע פטור ייחודי מתשלום מס הכנסה. מדובר ברוב המקרים באנשים שסובלים ממחלות שונות. הדבר גרם לנו לתהות לגבי עניין זה ולבדוק אותו באופן מעמיק. בשורות הבאות נציין בפניכם את כל המסקנות שהגענו אליהן כשבדקנו מהן הסיבות שעומדות מאחורי מתן הפטור ממס הכנסה לחולה.

 

רקע בנוגע למתן פטור ממס הכנסה לחולה

רגע לפני שנתחיל, חשוב לנו לעשות לכם רגע סדר בעניינים. למקרה שזו הפעם הראשונה שאתם שומעים כי אנשים חולים יכולים לקבל פטור ממס הכנסה, כדאי שתדעו במה מדובר. הפטור שאנו עוסקים בו במדריך הנוכחי מיועד עבור אנשים שחולים במחלות שונות. להלן כמה מחלות שצפויות להעניק לאנשים שסובלים מהם את הפטור:

  • מחלת הסוכרת
  • מחלות לב
  • בעיות אורתופדיות
  • מחלות ריאה
  • מחלת הסרטן ועוד

כעת, כשאתם יודעים במה מדובר וקיבלתם את הרקע הדרוש. נוכל לציין בפניכם שנפגשנו עם מומחים בתחום ושאלנו אותם את כל השאלות החשובות ביותר שיאפשרו לכם ולנו לדעת – מהן הסיבות שעומדות מאחורי מתן הפטור הייחודי הזה?

 

סיבה מספר 1 – אי יכולת לעבוד כרגיל

הסיבה הראשונה שנמסרה לנו מפי המומחים בתחום נוגעת לעובדה שחולים רבים במחלות שצוינו לעיל מוצאים את עצמם במצב של אי יכולת לעבוד כפי שהיו רגילים בעבר. אם נסתכל לרגע על חולים במחלת הסרטן, הם מוצאים את עצמם לא פעם במצב של חולשה גופנית שמקשה עליהם לתפקד כפי שהיו לפני שחלו במחלה. אנו סבורים שאין צורך להסביר מעבר לכך,  מכיוון שזה די ברור מדוע הם זכאים לקבל פטור ממס הכנסה עקב מחלה זו.

 

סיבה מספר 2 – בגלל הקושי שהם חווים

אנשים שסובלים מהמחלות שצוינו לעיל ומכאלו אחרות עשויים למצוא את עצמם בקשיים משמעותיים ביותר. מדובר לא רק בקשיים פיזיים שעשויים לבוא לידי ביטוי בחולשה ובכאב, אלא גם בכאב נפשי שמושפע בעקבות אי היכולת שלהם לתפקד כי שתפקדו בעבר. מדינה מתוקנת יודעת לאפשר לאנשים בעלי קושי משמעותי שכזה לקבל הטבות שיקלו עליהם בזמנים קשים אלו.

 

סיבה מספר 3 – בגלל המימון של הטיפולים השונים

תדמינו רגע את עצמכם יושבים אל מול רופא המשפחה שלכם בזמן שזה מבשר לכם שאתם חולים במחלה נדירה שצפויה לשנות את חייכם. השגרה שהכרתם עד לא מזמן צפויה להשתנות באופן משמעותי ואתם צפויים לעבור טיפולים מורכבים ויקרים. הדבר צפוי להפתיע אתכם כרעם ביום בהיר (ולא רק אתכם, אלא גם את חשבון הבנק שלכם). זו הסיבה שמגיע לחולים לקבל את הפטור, כי הם צפויים להוציא לא מעט כסף על טיפולים.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהסביר לכם וגם לנו מהן הסיבות שעומדות מאחורי מתן הפטור ממס הכנסה לאנשים חולים. בהזדמנות זו נאחל לכם שתדעו רק בריאות.

שטרות

 

אולי יעניין אותך גם